Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

At lære western ridning.
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 22:33

Endnu et spørgsmål fra en uvidende, men nysgerrig tusse-rytter

Ville jeg få noget ud af at købe en ældre westernredet lærehest? Jeg kan ikke ride western, men vil meget gerne lære det, da dressur bare ikke er mig. Eller vil det være nemmere at omskole både mig og min ældre hest til western sammen? Hvis hesten nu også kan omskoles som 16 årig, meget energi, store gangarter og lettere bims i låget

Regner med at min plag på 1½ år skal tilrides som western-hest og vil meget gerne høre om steder de kan hjælpe mig med det?

I nærheden af Herning. Og hvad er priserne for undervisning osv.

Håber nogen herinde kan hjælpe mig til at få glæden ved at ride tilbage, da jeg er så træt af at kæmpe med min hoppe i dressuren, som ingen af os gider alligevel Men er i tvivl om hun vil kunne egne sig som western-hest.

Skriv gerne privat

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Alle heste
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 09:05

kan bruges til western ridning - der er bare nogle der kommer længere til shows end andre.

En ældre westernredet lærehest er svær at finde og hvis du finder en, skal du virkelig have pengene op af lommen.

De fleste starter med at omskole den de har og mange heste bliver nærmest helt forvandlet.

Kig ind på westernportalen :

www.westernportalen.dk/v3/index.php

Der er både debat og træner- og kluboversigter.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Vil dog sige
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 10:54

at store gangarter og heftigt temperament ikke er ting der hjælper hvis man vi lave en westernhest.

Du vil sikkert kunne få en del fremgang med din hest ved at træne den western, men vil du selv lære en masse med henblik på virkelig at få noget ud af plagen ville jeg nok vælge at købe en god rutineret westernhest eller i hvert fald få regelmæssig undervisning.

Nærmeste undervisning til dig er nok hos Gert ved Vildbjerg hvor der er undervisning en gang om ugen. Ellers i Mønsted hos Helle Kristensen.

En rigtig god start ville være at tage med på en clinic så i virkelig kan få en koncentreret start og en masse lektier som i kan arbejde videre med derhjemme.

PS jeg har heste hjemme i Højmark ved Ringkøbing og ridehest i Ørnhøj. Du er altid velkommen til at kigge forbi og få en sludder om western.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Alle heste...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 13:13

... vil nyde at gå western.

Min hest - araber/sv. varmblod - var totalt bims i øverste etage, da jeg købte ham. Han havde også store bevægelser (læs: stejlede i fuld højde, har en temmelig heftig trav (hans mor er traver), kunne ikke stå bundet osv. osv).

Efter jeg konverterede til western, har jeg fået den mest pragtfulde hest, man kan forestille sig. Det er ligesom om han tænkte: "Endelig har hun fattet budskabet!", da vi gik over til western.

I dag kan jeg ride ham i grime i skoven, han går gennem næsten alt, og på banen sænker han hovedet (selvom araberen jo normalt bærer hovedet meget højt). Selv jog er han ved at komme efter.

Tro mig - du kan sagtens omskole din dressur"krampe" til en dejlig westernhest - det afhænger alt sammen af dig!

Lav en masse øvelser fra jorden, træn horsemanship og vær tydelig og konsekvent - så vil du hurtigt se resultater.

Held og lykke med projektet

Bedste hilsner

Marianne og Tornado (der passer til sit navn!)

0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 21:27

Tusind tak for alle jeres beskeder, både her i tråden og privat. Er jo nærmest helt overvældet over den respons jeg har fået. Og bliver nærmest mere og mere sikker på at plagen skal tilrides indenfor western

Skal vist på turné og se stederne og trænerne og få en snak, inden jeg vælger en underviser/træner.

Igen mange tak for al den respons, det er bare dejligt

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider