Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

ØV, nu gik det lige så godt..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 17:32

Ja, øv øv øv. Nu gik det ellers lige så godt for min lille hest og jeg selv.

Efter hun er kommet hjem fra Sveriges land, har vi virkelig knoklet på, og med Mias hjælp, er det kun gået fremad.

Vi har troligt taget turen til ridehuset dagligt, i vind og vejr, pakke ind og pakke ud, kørt frem og tilbage, kørt til undervisning osv osv..

Den sidste måneds tid, er min lille hyp dog begyndt og skrante, hun var blev svær og samle, og virkede absolut ikke glad for og arbejde. Lagde sig hårdt på biddet, og havde svært ved og udføre nogle øvelser.

Hun begyndt og virke uren, og da jeg kørte til træning i sidste uge, kunne jeg med Kennths hjælp konstatere, at den var helt gal, hun var uren på højre bagben. Det bagben vi fik røngten fotograferet i 2003, hvor diagosen var spat.

Dagen efter, altså i onsdags, ringede jeg, og bookede tid hos min dyrelæge. Idag drog vi så hele den lange vej til Næstved, for og få styr på dyrets tilstand.

Halthedsundersøgelser viste, at vi havde ret. Hun var halt på højre bagben. Der blev lagt blokader, og sørme ikke om hesten var haltfri, dejligt, så vidste vi hvor problemet var.

Hun blev ledbehandlet med binyrebarkhormon, og fik sprøjtet ledvæske ind samt blev skyllet igennem.

Nu skal hun så står i boks en uge, og trækkes med 2x30 min om dagen. Om en uge må hun komme ud på fold, og jeg skal skridte hende i 3 uger i 45 min om dagen, og så skal vi til et nyt tjek.

Ærgeligt, når man lige var kommet så godt igang. Nu går der desværre laang tid, inden vi skal have undervisning af Mia igen

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 18:12

Øv bøv stakkels dig! Jeg kender godt følelsen af at 'nu gik det lige så godt'. Og det værste er næsten, at man bliver så forbandet paranoid når sådan noget er sket! Min egen hest fik en gaffelbåndsskade for tre år siden som desværre brød op i genoptræningsperioden. Nu efter en pause på 1 1/2 år (hvor jeg trak et føl på hende) er vi igang med genoptræning igen. Det er skønt at kunne ride igen, men for søren hvor jeg savner de gode gamle dage hvor man ikke skulle tage tid på hvor lang tid man travede, og hvor man ikke fik et hjertetilfælde hvis hesten snublede. Tænk, i tre år har jeg ikke travet på min hest i mere end 2 min. ad gangen og galop, tja - det kan jeg nærmest ikke huske hvad er.

At have en hest der kun kan bruges til skovture er ok med mig (selvom man da ærgrer sig lidt når man ser andre få undervisning), men at være paranoid hver gang man sætter sig op på sin hest (eller ser den lege på folden for den sags skyld), det er sku' det værste!

Held og lykke herfra - jeg håber at din hest bliver RIGTIG rask igen!

Mvh Lise

0
0
Svar på denne tråd

Øv Tine
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 08:12

Øv øv.

Var det så i det led hvor spatten sidder at den er gal?

Du må komme ned til Cirkeline og være med på en lytter :-) Det kunne jo være hyggeligt :-)

Mia

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
Hestemassage tilbydes af massørelev
www.mia-haugsted.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hej Tine
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 10:33

Øv, den fornemmelse kender jeg godt... det kan gå super godt i langt tid og så BAM! er der noget galt, heldigvis du kunne sæt finger på hvad det var og begynd på behandling. Jeg håber det virker og, at det er ikke mere alvorligt.Jeg synes også det gik rigtig frem af for Qiani og mig, men han fik 4 dage fri og nu er han begyndt at bukke og blive dum igen, det sidste tre dage har han været underligt, han er hellere ikke rigtig glad at se på... det er syndt at heste kan ikke snakke og fortælle hvorfor det har det sådan. Jeg har en fornemmelse at han har ondt, men hvor, kan jeg ikke sige. Jeg tænkt at det var måske saddlen, så jeg prøvet en med en breddere bom, men det hjælpt ikke og igår tog jeg en bareback pad; og han var ikke bedre med den. Jeg er nok nødt til at ringe til dyrlægen og få ham undersøgt for sikkerheds sklyd. Jeg håber at Freja bliver hurtigt rask. God Jul og knus herfra Fredensborg. Jill

Life is what you make it!

" I go nutts over cowboys butts!"

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mia...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 11:46

Ja, det er nøjagtig det haseled - højre bagben, hun er øm. Vi lagde blokader, og så var hun sørme haltfri, og så helt godt ud.

Ja, det kan være jeg gør det, måske med en lille kage ej, nu må vi se. Det er ikke sikkert jeg kan holde mig væk..

Hej Jill, øv hvor er det kedeligt og høre. Ville du ikke sælge eller?? Ja, få dyrelægen ud, inden det går helt galt, det ville være en god idé. Hvis det er sadlen, går der laang tid, inden du kan se ændringer selvom du prøver et bareback pad. Han tror jo stadig det vil gøre ondt på ham.

Held og lykke med ham og juleknus herfra til dig!

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Lise..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 11:47

Ja, det er ikk altid, det er lige sjovt og være hesteejer. Der følger mange bekymringer med. Og tak

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Øv nej altså
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 13:49

Hvor jeg dog føler med jer - jeg står selv midt i det.. En hest med skæv hofte og øm ryg er jo problemet her.. Nu må jeg endelig hoppe i sadlen og skridte de 20-30 min. jeg skal inden jeg laver hendes øvelser, og fra i morgen skal jeg altså atter sidde på min dejlige tøs - det har jeg ventet på længe nu..

Jeg håber virkelig Freja kommer sig, så i igen kan komme videre med undervisningen..

Mange tanker og knuzzz herfra

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

ej Tine
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 12:59

øv det var da noget værre noget.. håber hun snart kommer sig..

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 10:20

jeres søde beskeder.

Hun er lidt ked, den lille hyp. Hun vil ikke spise sin mad, kun hvis det er mash, så jeg forbamer mig over hende wrappen ryger dog fint ned. Det er sikkert af og stå inde.

Jeg synes dog, at det har hjulpet en del. Når jeg går med hende, ser det ud som om, at hun træder ens med begge bagben, og det er jo noget af et fremskridt.

Fra på onsdag skal hun ud, og jeg må atter hoppe på ryggen

Glæder mig til og høre mere om Miss I´will, mette..

Rigtig god 3. advents søndag

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider