Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

forsikringer
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 17:09
Hej:)

Jeg havde tænkt mig at købe en Land Rover så jeg kan trække mine heste - men øv hvor koster det bare meget i forsikring!!!

Er der nogen der kender til gode billige forsikringer?

Det er den første bil jeg skal købe - så jeg er godt klar over at det ikke bliver en super billig forsikring - men mange steder siger de over 25.000,- og det er f... mange penge synes jeg!!!

/Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Har du en bondegård??
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 18:23

Hvis du har det kan du få en landbrugsforsikring. Det har vi i Codan og så koster bilforsikringen det samme uanset hvilken bil du køber. Jeg mener også andre selskaber giver rabat på bilforsikringen, hvis man har landbrugsforsikring.

De høje priser er jo pga. af alle Brianèrne der laver mange ulykker, det gør forsikringen dyrere for andre, pånær vi bonderøve der køre halm på ladet af pick-upen , vi slipper billigere. (Undskyld til de søde Brianér)

Hilsen Annette

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Hvor mange
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 20:45

år har du kørt bil i eget navn? Og hvor meget kommer du til at køre i den pr. år?

For 25.000 er godt nok dyrt!

Jeg arbejder selv i forsikringsbranchen og jeg vil mene at du kan få sådan en 4x4 forsikret for 8-10.000 - hvis du kører som elitebilist vel og mærke.

Det kommer selvfølgelig an på om du køber en splinterny på hvide plader til 7-800.000 for så holder den pris ikke...

Men en nyere brugt på gule plader, burde kunne fås til den pris.

Har selv en Hyundai Santa Fe 4x4 (som er noget billigere end en Land Rover) hvor jeg normalt skulle give ca. 6.500,- for (men jeg får personalerabat, så jeg slipper billigere) .

Mvh.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Husk også
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 20:48

lige at checke det med "misundelsesafgiften" ( vægtafgift ) - hvis den er 1997/98 og frem koster den en formue, mener det er noget med 10 - 12.000,-

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

Ny bil
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 22:18
og ny bilist - så det er dyrt!

Men bilen koster altså SLET ikke 7-800.000 og er på gule plader!

-så hvilket selskab skal jeg spørge? ;-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 22:26

fået bil og dermed forsikring. Jeg er også ny bilist - men med en gammel bil - jeg undersøgte 6-8 forsikringer og den billigste var ALKA som jeg nu har tegnet forsikring hos. Med vejhjælp og alm. ansvar skal jeg af med 7000 kr. årligt. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Gammel øse...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 08:17

Alternativet til en pæn bil med kasko kunne være at købe en gammel, godt brugt 4x4 og kun få den ansvarsforsikret. Så køre du på egen risiko, men det koster nok ikke 25.000, selv om du får en skade. Desuden har du som ny bilist nok også en ret høj selvrisiko, så selvrisiko + 25.000 i præmie, betyder det bliver rasende dyrt at lave en bule.

Køber du en gammel 4x4 slipper du også for misundelsesafgiften...

hilsen Annette

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Pernille!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:32

Da mig og kæresten købte vores 4x4 (Kia, sorento) undersøgte jeg i de forskellige selskaber hvad det ville koste mig at forsikre den, i codan som jeg har haft forsikringer hos altid, ville det koste mig 19000 kr om året... Sindsygt! Så jeg ringede rundt, og Alm. brand ville forsikre den til ca. 8000 kr. Så man må sige der er en forskel! Men man skel selvfølgelig også sikre sig at den dækker hvad den skal og at selvrisikoen er rimelig!!!

Held og lykke med jagten på en billig forsikring

Line

Cowgirls do it better!
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at checke
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 10:16

GF-forsikring...

vh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Vestjylland
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 14:35

Forsikrer min Santa Fe for lige knapt 8000 om året.

Vi har tidligere shopet rundt efter forsikring til en cabriolet og de få der overhovedet ville forsikre den svingede over 100% i pris. Så det kan betale sig at shoppe.

Vi valgte Vestjylland til huset da vi købte det. Det gamle sted havde vi i TRYG men de ville have 17.000 pr år pga vores halmfyr. Vetjylland skulle have 7.500.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Der er stor
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 16:01

forskel på priserne i de forskellige selskaber, fordi der er meget forskel på:

1. hvilke kunder de går efter

2. efter hvilke kriterier de beregner præmien (nyværdi, kørselsbehov, bonus osv.)

Det selskab jeg arbejde i, tegner fx kun på Fyn og i trekantsområdet og vi var (indtil for nylig) meget billige med bilfors. til 4x4.

Men statistikkerne fortæller desværre at 4x4 er involveret i flere skader end personbiler i forhold til, hvor mange der kører rundt af dem + at de skader de laver er ca. 20% dyrere.

Derfor har de generelt fået et hak op ad på forsikringspræmien.

Men der er ikke andet for end at ringe rundt. GF er efter sigende ret billige for nye bilister, men ellers prøv et lokalt selskab på Sjælland fx. Lokalsikring...

Og sørg for at købe en bil, så gammel at den kun behøver ansvar, for ellers vil den blive næsten umulig at betale for dig + vægtafgiften er meget lavere, hvis den er indreg. 1. gang før 01.05.1997.

Mvh.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 17:11
men jeg orker ikke en gammel bil - har set hvor mange penge min mor har brugt på sin - jeg tror faktisk, at det for hende ville have være MEGET billigere at have købt en ny!

GF ville slet ikke forsikre mig med den bil før jeg havde haft 8! skadesfri år!!!

Det billigste jeg har fundet var i Tryg gennem IDA, så nu skal jeg have mig en 4x4:-)
Køreglæde koster... (især hvis man skal have sin pruh med!)

Tak for alle svarene:)

vh
Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider