Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

2 sadler til hesten eller...?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 18:38

Ja jeg skal jo til at have købt mig en saddel så jeg kan komme ud og ride på tøsen... men men men hun har stået stille i et par måneder og har slet ingen muskler, og det første stykke tid jeg kommer til at ride, bliver det bare meget lidt og let arbejde så regner egentlig ikke med at hun vil sætte så mange muskler det første stykke tid.

Men hvad gør man så med sadlen for så vil den sadle jeg evt købte nu sikkert ikke passe til næste sommer når hun har fået sat en masse muskler.

Jeg har knap nok råd til 1 saddel så at skulle købe en nu og så en mere til sommer er godt nok for dyrt og selvom man solgte den første mister man jo lidt penge på det.

Jeg overvejde også at købe en billig saddel har set nogle til et par tusinder på dba.dk men så er det jo at alle jeg har snakket med og hørt om siger at man bestemt ikke må købe en billig saddel med mindre man vil smadre ryggen på sin hest.

Så nu er det jeg vil høre hvad i andre i min situation har gjort.

Håber at høre fra nogen.

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Da min hest
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 21:23

skulle tilrides, købte jeg en ny sadel til den til ca. 8500,- dvs. ikke nogen specielt dyr sadel, når det er westernsadler der tales om... men dyr nok, vil jeg sige!

Jeg havde fået at vide at jeg ikke skulle regne med at den kunne passe sadlen efter et stykke tid, når den havde sat muskler, derfor købte jeg ikke en dyrere og bedre.

Efter et års tid, var det også slut med at hun kunne passe den, så jeg solgte sadlen for 6500,- og lagde så resten til så jeg kunne købe anden ny og bedre sadel (som jeg da håber på og regner med at hun kan passe i laaang tid).

Hvis jeg skulle gøre det om, ville jeg nok have købt en brugt sadel til hende, for hvis den alligevel kun skal bruges 6-12 mdr. kan man jo næsten få det samme for en god brugt som man har givet (hvis man passer godt på den!) Hvilket vil sige at du (næsten) ikke mister noget på at sælge den igen og derefter køber en anden der passer hesten til den tid...

Hellere det og miste lidt penge, som du skriver, end at hesten går med en sadel, der ikke passer den, for så ender du bare med at skulle bruge penge på dyrlæge, kiropraktor, massør eller lign. når hesten er blevet skæv af en dårlig sadel!

Mvh.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

bomløs sadel?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 22:04

Hej, forstår helt, hvad du skriver.

Stod også for par måneder og overvejede omkring sadlen...

Har også en hest, der ikke er gået regelmæssigt de sidste 4 år (når jeg siger ikke regelmæssigt, så er det omkr. 4 gange om året...) Er ikke eksperte i, hvornår sadlen sider osv., ville i starten ikke investere en formue...

Jeg købte en bomløs fra Barefoot (kostede ny 3000kr.), en trykfordelende underlag og en underlag til og det går meget fint. Når hoppen får muskler og jeg sparer nogle penge op, vil jeg gerne købe en god westernsadel til den, dog tror jeg vil jeg alligevel kigge efter en, der er let brugt (f. eks. demosadel), da jeg bare synes at det er mange penge at give for en helt ny og at en god sadel holder jo i flere årtier.

Jeg ved at der er mange forskellige meninger omkring bomløse sadler...men der hvor min hest står rider de distance med bomløse, det har de gjort i flere år og deres heste går 80 km-løb uden nogen som helst rygproblemer, sadlen trykker ingen steder og man kan bruge den på flere forskellige heste. Jeg er indtil videre meget tilfreds med den, jeg sider kanon i den, har tæt kontakt til hesten og hesten ser ud at trives med den sadel. Det eneste dårlige er at den glider når man stiger på hesten helt fra jorden (og hesten er 165 i stang)...så bruger jeg en spand jeg "klatrer op", og så er der ingen problem.

Man kan få bomløse sadle hjem for en prøve, gerne flere modeler og afprøve, om det er noget for en og ens hest.

Sådan gør jeg, men er klar over, at mange kan være skeptiske omkring det med bomløse sadler...Så - det er min mening og min erfaring og det ser faktisk ud at virke udmærket for mig og min hest.

Er der nogen med andre forslag?

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Jo-Po.dk
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 08:06

Tusind tak for jeres svar de er begge meget værd at overveje.

Men ih hvor er det altså mange penge, det er jo næsten det samme som hyppen kostede.

Jeg har været inde og kigge på Jo-Po.dk jeg synes det ser ud til at der er nogle fine sadler, men er der nogen der har erfaring med dem. Eller kender i nogen i østjylland der sælge gode sadler.

0
0
Svar på denne tråd

hvis du skal
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 09:01

købe noget fra JO-po så hold dig til wildhorn sadlerne..

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

kender kun sjælland
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 09:59

Hej,

er desværre fra Sjælland, så kender ikke noget i Jylland...Sorry...Men ved at f. eks. Naturhesten eller Optimal sadel, som er på Sjælland også sender sædler per post, også bare til afprøvning. Jeg tror, at måske bliver jeg og hesten så glæde for den bomløs jeg har nu...at vi beholder den...det er jo ligemeget sålænge man ikke starter stævner...

Kan forstå det med pengene...min hest har jeg købt i Tjekkiet (stammer derfra) og hesten + transport til danmark kostede i alt 13000 kr...så det er jo meget at give de omkr. 10000 kr. for sadlen.

Held og lykke...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider