Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

KRISE!!!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 17:38

Nu er min stakkels hest igen igen igen igen syg, og Dr. MegaMegetDyr ved stadig ikke hvad hun fejler..

Stakkels lille Thilda har været on/off halt på højre forben siden sidst i August, og vi har været hos dyrlægen 4 gange, og hun er blevet undersøgt/bøjeprøvet/visiteret og røgtenfotograferet på kryds og tvær i ben/hov, bedøvet div. steder fra koden og ned, været i boksro, på sygefold, fået div. antibiotikabehandlinger, haft specialbeslag m/u stødabsorberende gummisåler og lige meget hjælper skidtet..

Hun er er periodevis helt haltfri (dvs. i både skridt og trav), men er for det meste halt i trav, men ikke i skridt. Haltheden ses tydeligst/oftest kun på hård bund (asfalt, grussti og lignende) - Hun kan skridte uden problemer både på hård og blød bund, og kan trave på blød bund (med og uden rytter)..

Hun er (og har hele tiden været) on/off varm/hævet/med pulsation i højre forben/hov - Og smeden har tjekket for hovbyld 3 gange uden resultat

Jeg aner simpelthen ikke mine levende råd og ligesom dyrlægen, føler jeg at vi famler lidt (læs: MEGET) i blinde og behandler ligeså , og det faktisk temmelig dyrt ..

Næste skridt på vejen er endnu en tur til Dr. MegaMegetDyr i Helsingborg til en forfra-om-igen-undersøgelse med en ekstra (ny) dyrlæge som ikke har set Thilda før, og evt. et par PG-beslag på forbenene - Hvis det ikke giver bonus, og det viser sig at alt er det samme, og den sædvanlige dyrlæge (hvilket vi ikke forventer, da han er pinligt grundig og omhyggelig) ikke har overset noget, er næste stop en MRI-scanning af begge forben..

Er der forresten nogen der har ugens Lotto- og Tips-tal???

Nå, nok brok herfra.. Ka' I ha' en forsat dejlig dag..

Kira

Praktik-/øveheste søges af massørelev -

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 18:43

Jeg havde PRÆCIS samme oplevelse, men det var en griffelbens fraktur...

Man kunne hverken det på blokeringer, røngten osv, da griffelbenet er så lille at man ikke kunne se det andet end da doktor dyr mærkede efter kun dette problem...

det endte med boks ro i 4 uger og genoptræning, i 3 uger...

steph

SPONSORERET AF NOAS ARK

www.Noas-shop.dk

~Charlies Ice cube~

*Coco - For altid*

www.coco-pigen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Uh det...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 19:27

...lyder fuldstændigt som forløbet med min Appaloosa-hoppe.

Vi var ligeså meget igennem som dig og lidt til. Udover alt hvad du har prøvet, var hun også i thermografi hos Falk-Rønne. Dette gav dog heller ikke en korrekt diagnose.

Jeg endte med at sende hende til Højgård, hvor hun fik lavet en scintigrafi. Der fik vi en næsten diagnose.

Til slut samlede min dyrlæge hele hendes journal med alle alle alle prøve-resultater og den blev så sendt til Bo på Ansager.

Han kom med den endelige diagnose. Hun havde beskadiget vedhæftningen af den dybe bøjesene på hovsenebenet.

Behandling blev forsøgt, men den havde ingen virkning. Tværtimod gik det faktisk lige pludselig meget hurtigt ned af bakke for hende.

Så hun blev aflivet. Hele forløbet strakte sig over 13-14mdr.

Håber det går bedre for dig og din hest.

Mvh DorteCL
"CARPE DIEM"
0
0
Svar på denne tråd

et forslag
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 19:47

Har du prøvet termografi? Og/eller kiropraktor?

Jeg kan varmt anbefale Marianne Bendixen hun er rigtig dygtig og så har hun selv sådan et termografiapperat.

Vi havde også en hest der ikke kunne stå på sit ene bagben og hoppede afsted på 3 ben, dyrlægen røngtenfotograferede og gav boksro og smertestillende, men vidste ikke hvad der var galt. Da vi så havde fået svar på intet var brækket, kørte vi op til Marianne, som kunne fortælle den havde en fiber i lænden.

Håber det er noget der heller ikke er så slemt med din.

Dejlig vallak med STOR udstråling sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 22:39

Ved ikke om det er til nogen gavn... Min hest var også halt on og off på det ene forben... det viste sig til sidst at hun havde slid gigt i hov benet... og efter følgende blev hun halt på andet forben.. hvor hun så havde fået en skade på den dybe bøje sene.. Hun måtte jo så aflives til sidst, fordi det ikke var værdigt for hesten.

Men håber da at du snart finder ud af hva det kan være.. det er jo aldrig sjovt at man bare går og venter på at finde en løsning...

Pøj pøj herfra.

0
0
Svar på denne tråd

Tak til alle
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 09:11

For Jeres svar.. Og nej, ventetid er aldrig særligt spændende - Vi håber naturligvis på det bedste, men er forberedt på det værste - Min holdning er helt klart, at kan hun ikke leve et værdigt og godt hesteliv som enten ridehest eller avlshoppe uden smertestillende, så er der ikke så meget tilbage at vælge imellem end græsmarkerne på den anden side af regnbuen-broen.. Jeg vil altid, håber jeg, forsøge at vælge det der bedst for hesten, også selvom jeg ikke er glad for det.

Kira

Praktik-/øveheste søges af massørelev -

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider