Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Western hjælp nær Slagelse/kalundborg
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 12:06

Hej.

Er der nogle der kan hjælpe mig.

Jeg er ejer af en DV hoppe på 3 år. Hun er ikke så stor ca.152. Er gået i gang med tilridning, ingen problemer med det.

Jeg rider selv dressur. Nu kommer så problemet: Min lille hest vil gerne være western hest og det er ikke noget jeg ved noget om. Både hesten og jeg ved hun skal sælges, men hvordan sælger jeg en DV hoppe til western ridning når hun ikke har redet westeren?

Gode råd er meget velkommende, træner el.rytter i nærheden.

Hvordan kommer jeg vidre? Jeg har ikke selv nogen intension om at ride westeren.

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 18:32

Hejsa.

Nu er det ikke for at lyde negativ, men hvordan filan har du fundet ud af at din hest gerne vil være westernhest?

Og hvis hun skal rides i western, så ville jeg sende hende i westerntræning hos en proff. træner. Men har du lyst til at smide ca 4000 +/- efter det?

Trænere kan findes på westernportalen.dk

Omkring salg, så vil jeg sige at det nok ikke er det nemmeste at sælge din hest til en westernrytter, men det kan lade sig gøre.

Mvh Benedicte

Så blev den ged vist barberet
0
0
Svar på denne tråd

Ja og..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 18:36

hvordan ved hesten at den skal sælges?

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja små slag
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 19:39

Anja Eriksen bor ikke så langt fra Kalundborg, hun er en rigtig dygtig træner. Så hvis du overvejer at få din hest westerntrænet og derefter sælge hende, ville det jo være en mulighed.

http://www.aewestern.com/

Ellers, ville jeg nok også mene at du skulle prøve at sælge hende til en westernrytter. Det er en god størrelse.

Fuldblod, kan i nogle tilfælde bruges i paintavlen eller quarter avlen. Meeen, det kommer nu meget an på fuldbloden... og på avlerens ambitioner, vil jeg mene.

/ Hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Hvaaa...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 20:42

Er det bare fordi den er "for lille" at du mener den skal være westernhest?? Hvis det kun er derfor synes jeg du skal droppe det og sælge den som det den formentlig er, nemlig en lille DV. Det er ikke en kvalitet i sig selv at være lille hest, hvad angår western. Specielt når du nu ikke ved noget om western og ikke ved om den overhovedet vil egne sig til western, så er det da ærgerligt at ofre 15.000 - 20.000 på en basis westentræning og du ikke kan få pengene hjem.

Nu er det jo ikke sikkert at det er tilfældet med din hest og dig, meeen...jeg bliver altså så træt, når folk prøver at sælge deres hest til western når: "den har ikke nogen gang", "den er for lille til dressur", "den er plettet, så må den være egnet til western" og lignende salgstaler. Nu er vi jo en ret seriøs sportsgren, der ikke går efter heste fra andre ridesportsgrene, der er mere eller mindre uegnede. Westernfolk er seriøse omkring deres sport og bliver mere og mere beviste om at de amerikanske racer er bedst egnet til western og flere og flere køber straks en "amerikaner", så held og lykke med at sælge din DV til western, men jeg tror ikke det bliver en sællert.

hilsen Annette

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great Horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Western hest fordi...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 09:33

Tak for de seriøse svar, specielt til Gitte.

Jeg har haft besøg af Anita Bakkegård, en seriøs og anerkendt hestesagkyndig som arbejder med kinesiologi, akupunktur og teleparti hos heste og mennesker.(se evt ridehesten/hippologisk nr.8 2007) Selv i westerens hjemlamd USA bliver hun brugt. Gennem hende har jeg lært at min DV hoppe ønsker at blive western hest. Og tænk, jeg vil gerne gøre det så godt som muligt for min hest. Og nej, til de meget fordomsfulde westernryttere, det er ikke fordi hun kun er 152 cm eller en lidt dårlig dressur hest at hus skal gå westeren.

Det er tilsyneladen hestens ønske. Troede elleres at når nogle rider westeren på tinkere, belgier diverse ponyer at der så også var plads til min hest. Det er en god hest med 3 gangarter over middel og st super sind, meget nem at arbejde med. Og så til Anette, håber ikke alle i din ,jo, ret seriøse sportsgren, er så fordomsfulde som du, alle skal jo starte et sted. Håber ikke du og lignene skrammer for mange væk.

Hilsen Gry.

0
0
Svar på denne tråd

Nej Nej Da..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 20:17

Men det er ofte set at folk tror de kan komme af med heste den vej, hvis de ikke mener de kan komme af med dem på andre måder.

Men når du kaster sådan et indlæg ind på banen, der ikke er særligt specifikt må du da regne med at alle svar ikke går lige efter dit hovede. Det er bare det der faldt mig ind da jeg læste dit spørgsmål.

Men hvad kinesiologi og telepati angår må du godt kalde mig fordomsfuld...jeg mener det er noget pladder at hun kan læse hesten tanker. Men det er jo bare min holdning.

hilsen Annette

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great Horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja du om det
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 20:54

Ja du har ret, det var ikke så specifikt i første omgang. Det er ikke altid så nemt når man prøver noget nyt for første gang.

Du må have lige så mange fordomme som du ønsker. Jeg er nu af den mening, at hvis noget hjælper så er det vær at prøve.

Har med stor gavn tideliger fået hjælp af en western træner i min dressur ridning, træneren hed Conny evt Nielsen. Og sjovt så havede hun ikke fordomme for at ride dressur el. fx westeren på en DV hest. For hende galdt det om at hest og rytter havede det godt og red i harmoni med hinanden. Har dog for år siden midster kontakten til hende. Vi flyttede fra nordsjælland til vestsjælland. Nok om det, behold du dit syn på tingende så vil jeg fortsætte med at opleve nye og spændende ting blandt alle slags heste og mennesker/ryttere.

Hilsen Gry

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider