For en måndestid siden var der en lille debat her på HN´s westernsider, om hjelme og western.
Jeg vile lige dele mine seneste oplevelser, i den retning, med jer.
I onsdags, trak jeg som sædvanligt Tøffe ud på ridebanen, for at træne. Det øjeblik min mås rørte sadlen, skete der et eller andet, og i næste øjeblik var jeg luftbåren. Landede på maven nede i en ret mudret og våd ridebane.
Jeg rejste mig op, og troede i første omgang ikke at der var sket noget. Ud over at den gamle ridehjelm jeg rider med (for det meste da - når jeg træner - der hjemme) sad skævt. Jeg gav Tøffe et rap med tøjlen, tog en dyb indånding og skulle til at sætte mig op igen.
Men jeg kunne så mærke at jeg havde næseblod, og der kom blod fra en flænge over næsen også. I det samme kom min mand gående, han så chokeret på mig og sagde at det da så ud som om jeg havde brækket næsen.
Afsted til skadestuen. Og ja, jeg havde brækket næsen, og desuden fået to flotte blå øjne også.
Det var ridehjelmen der var blevet trykket ned over næseryggen og knækket den.
Man kan altså også komme til skade på sikkerhedsudstyret.
Nå men, jeg må jo trøste mig med, at jeg måske var blevet endnu værre tilredt, hvis jeg ikke havde haft hjelm på. Men dagen efter skiftede jeg alligevel min gamle hjelm ud, med en nyere, dyrere og "næsesikker" hjelm.
Så nu vil jeg altså til at ride med hjelm hver gang - også ude, og når solen skinner og i alle de der andre situationer, hvor jeg bildte mig ind at jeg ikke behøvede den.
...ok, måske ikke lige til shows inde i klasserne, men ellers...
Det værste var sgu næsten i går, da næsen skulle sættes på plads igen... holdaop hvor ser jeg ud nu. To blå øjne OG skinne og forbinding på næsen.
Hilsen Elefantmanden (Gitte)