|
|
| nu har vi |
| Forfatter:  |
Noasark |
| Dato:  |
08-07-2007 22:48 |
|
været til nogen stævner her i årets løb, så var det vi kom til at snakke om hvor dyrt det er at have en ung pode, som gerne vil ud og ride stævner. Derfor vil jeg gerne sende en opfordring til klubberne om at kigge evt. på jeres ungdomspriser - 100 kr pr klasse er meget, sidst tog Anna flere klasser og vi nået op på et forbrug der hedder 800,- ialt for klasserne. Ville det være muligt enten kunne gøre det ½ pris eller rid hvad du vil for x-antal kroner for de unge? Det er jo ligesom dem der er fremtiden...men man skal altså være ret god på pengepungen i længden for at kunne være med eller er I andre forældre ligeglade med hvad det koster? Vi er nået så langt nu at simpelthen må sorterer i stævnerne ellers ville den unge dame nemt have et stort forbrug pr. mdr og her i er ikke medregnet alt det andet, såsom forplejning o.a. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der slet ikke nogen |
Noasark |
09-07-2007 20:19 |
|
der har en mening om dette?  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "rid hvad du vil.." |
Nansen ♥BølleMor♥ |
09-07-2007 20:42 |
|
Hej Pia, Til Awr's stævne den 4+5 august er det 50 kr. per youth klasse, og "rid hvad du vil" for 200kr. for de unge. Mvh Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det har |
|
|
det har de også hos bhwr og sidst på alhambra.. her er vi 4 til hest det kan rende op hvis alle skal starte
Det skal være morsomt, ellers er det ikke sjovt shubidua
western sadel, Herreford Brand sælges velholdt brun Kieffer dressur sadel sælges
så er det tid til at vaske heste og hunde :Shampoo sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er jo |
Noasark |
15-07-2007 22:51 |
|
dejligt at høre at nogen tænker på de unge, kan nu se DWF DM slået op til en massiv pris...så må der tænkes at bruge ca. mellem 1500-2000 på en weekend, hvad kan vi så få for det  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan kun give dig ret Pia |
Katla *Godrumgaard* |
18-07-2007 17:36 |
|
nu er din "pode" jo et par år ældre end min, men jeg syntes sandelig også det er en dyr sport for børn og unge, så jeg tilslutter mig fuldt ud dit opråb til klubberne. M.v.h. Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja vi har 2 børn, |
SteenM |
18-07-2007 17:54 |
|
og det er en dyr sport. Sådan er det. Af samme grund tager vi heller ikke alle stævner men sorterer. Heldigvis er både børneclinics og stævner oftest billigere end for voksne. Vi tog 250 kr om dagen da vi holdt børneclinic, det var incl. boks, mad og undervisning i hold på 3 børn 2 x dagligt. Dvs 6 undervisningsgange for Steen dagligt. Det kunne kun lade sig gøre fordi vi gjorde det i vores ferie begge to. Og fordi vi har nogle dejlige voksne opstaldere der lånte deres boks ud og lod deres hest gå på døgnfold, selv om de betaler for at få den ind hver aften. Men hvem er det vi vil have skal betale for at vores børn skal ride? Hvem skal dække udgifterne? Er det de andre voksne ryttere? For det er jo ikke fordi der er overskud på stævner. Tit løber det lige rundt. Lotte Merrild
Vi tilbyder opstaldning, træning, undervisning i alle westerndiscipliner, avl, avlshingste og arrangementer. Ringsted Western Ridecenter www.rwr.dk
Danbar DK www.danbar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pia... |
Jaane ♥Pico♥ |
18-07-2007 21:38 |
|
jeg synes måske ikke det er helt retfærdigt at skrive "massiv" pris iht. stævne med DWF DM. jeg har ofte se små træningsstævner hvor man også skulle give 100 kr. pr. klasse - så selvom det godt kan løbe op i mange penge til dette stævne så skal du jo også tænke på at det er udenlansk dommer der er lejet (ikke billigt) - der skal lejes stævnebokse som heller ikke er billige - der skal købes pokaler til 1-2 og 3. pladserne ( der er udbudt 45 klasser) det er heller ikke billigt - der skal sløjfer til 6 pladser i hver af de 45 klasser ...så hvis du kigger på det på den måde synes jeg faktisk ikke det er så dyrt... hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ved jeg nu |
Noasark |
19-07-2007 12:29 |
|
ikke jeg snakkede med en dressur rytter for leden, med 100,- pr klasse er først når man går i de højere niveauer og boksprisen lige så. Jeg kan så sandelig godt sorterer i hvornår et stævne er på et højere nivaeu og ikke, der må sige at der også findes stævner herhjemme som "bare" er et stævne hvor prisen er oppe i det niveau. Hvis jeg nu selv red, så kunne jeg ogå godt selv lige sorterer efter min pengepung og min lyst til at komme ud og prøve mig af. Men men man får altså ikke dygtig ungdom herhjemme uden de får stævneerfaring, skal de have det så koster det bare vildt kassen, så hvad vil man, vil man ude og lege mod de andre nationer, så må man også satse, som jeg ser det ligenu er de ungdomsrytter som stiller til youth her i weekenden, de stiller ene og alene på talent og mor/far har haft pengekassen massivt i orden. Mht til stævner, så har man fra klubbernes side været ufattelig dårlig til forhåndsreklamer, der er nærmest kun de indvidede der ved er nu er der stævne. Da vi startede havde godt nok svært ved at finde ud om der var noget - kun fordi vi så glødende gerne ville ud og se det, at vi fandt det. Men hr. og fru Jensen som gerne ville se noget cowboy noget, de får aldrig set, da de ikke aner det er der og de kunne faktisk godt have spædet til i madkassen undervejs på dagen. Men klubberne vælger jo selv hvad de vil, men der er mange måder at sende penge i kassen uden det ville koste ekstra  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige en fra mig |
|
|
Hej Mange pony spring rytter betaler forældrene 20.000 - 30.000 kr ell. mere om mdr. for at deres poder kan deltage i ridning på top plan eks. den italienske springrytter som lige nu føre EM for 1 ponyer, der lejer de DEXTER LIAM PONDI for "kun" 800.000 kr om året, + div. de har bl.a. selv dyrlæge med til stævner rundt om i europa x mange pr. mdr. er det ikke sådan i ridning, har du penge kan du deltage - har du ingen så ! hilsen hanne
Oldenborg hoppeføl og hoppeplag efter Continental TILSALG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja nu var det |
Noasark |
20-07-2007 09:32 |
|
altså ikke en snak om EM, men almindelig stævner herhjemme  Hold da li da op sikke en dyr pony, hvad koster han så ikke at købe.. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosetter... |
|
|
Er det normalt med alle de rosetter og pokaler eller er det fordi det er et DM? Har været tilskuer til et par stævner nu og det ser ud til at stort set alle får rosetter ligemeget hvor mange de er... Der må da kunne spares noget. Og så vil jeg give Pia ret i, at klubberne kunne blive meget bedre til at reklamere for deres stævner 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg kender |
|
|
en dressur rytter og til et distriksstævne koster en boks nemt 500 kr for en weekend. Så 100 kr for en klasse til DM lyder da billigt. Ridning er dyrt, sådan har det da altid været.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, det er ærgerligt |
SteenM |
23-07-2007 11:08 |
|
at det er sådan en dyr sport. Men udgifterne skal jo betales. Jeg tror dog ikke den klub der ville sig nej tak Pia, hvis du meldte dig som frivillig til at gå ud og skaffe sponsorpenge og prøve at lave lidt publicity omkring det. De har jo selv rigtig travlt med at stå for arrangementet, så det syntes jeg da ville være fint at gøre hvis man vil have priserne ned. Lotte
Vi tilbyder opstaldning, træning, undervisning i alle westerndiscipliner, avl, avlshingste og arrangementer. Ringsted Western Ridecenter www.rwr.dk
Danbar DK www.danbar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123 hejsa |
Noasark |
28-07-2007 23:31 |
|
Lotte jeg kan desværre ikke være med på den front, som selvstændig mener jeg at jeg desværre har interessekonflikt der, så jeg går ikke ud i området, det må der sørme være en pr gruppe der gør. Desuden henviser vi så mange kunder som overhovedet muligt til shows. Udover dette sponserede vi selv ved sidste show hos BHWR + hjalp til hvor vi nu kunne på dagen. Men jeg giver gerne idé'er videre, da jeg såmænd sidder i skolebestyrelsen for en privat skole, så der har man da fået nogle idé'er. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes nu |
|
|
også det er en dyr sport og jeg er glad for jeg ikke pt starter nogen stævner. Da jeg var springrytetr var mine forældre altid ved at falde ned af stolen når de så de beløb jeg betalte..(havde jo selv tjent pengene så de kunne ikke sige så meget til det). Og jo jeg synes det ligger lidt i luften i denne sport, at har du penge kan du komme rigtig langt..ellers..hmmm så skal du dælme være heldig. Mht til stævner (ingen specifikke) ja så virker det også dyrt på mig. Jeg ved godt der skal en masse ind hvis udgifterne skal dækkes. men det er svært for mange at være med når det er i de prisklasser..hvad løsningen er??? Ja vidste jeg det så ville jeg komme farende med et indlæg.
Er konverteret til western Timaru er hjemme! tak Dina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|