Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

sliding sko
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 16:14

hvornår lægger i sliders på jeres? har en 3 års der skal starte dm til september ska hun have sliderspå nu??

Skid! - Altså Lilleskid!
0
0
Svar på denne tråd

Sliders...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 11:33

Har jeg aldrig lagt paa mine heste foer 14 dage foer en konkurrence, og traene varsomt med dem, spoergsmaalet er om din hest behoever dem, har du set om naar han slider omhan spreder bagbenene eller ej??? Har du lagt maerke til hvordan de spreder?? det er alt som en god smed skal se paa for at korrigere paa sliding .

Og saa kommer det naeste punkt man faar ikke flere points for at slide langt, men for at stoppe korrekt og en hest har flere muligheder for at stoppe korrekt uden sliders end med sliders. Og i en hurtig cirkel kan den slide, og det faar man ikke points for tvaertimod, det regnes for ikke at have kontrol af hesten.

Saa alt i alt man skal vaere ret proffy for at bruge sliders og dem er der ikke mange af i DK, sorry men det er min mening, har selv gaaet den vej og laert den haarde vej at man klarer sig bedrer uden.>>>>>>>>>>>>>>> love ag

Ferie i Brazilien!!

Ride i Junglen & bjerge,

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hjalp til min araber
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 14:11

Jeg kan sige, at det har i mit tilfælde har hjulpet en del på stoppet, men jeg har også en araber, der ikke har muskelkraft nok til at holde stoppet, hvis det gik ret meget hurtigere end kort gallop, og i den fart er det ikke helt så nemt at få dem til at stoppe ind under sig korrekt. Uden sliders med lidt mere fast blev det til et stop og et hop.

Det er rigtigt, at man ikke får fere point for at slide langt, men det trækker ned hvis hesten stopper skævt eller uens på bagparten, som min havde tendens til uden sliders. Han gled også lidt udad i stoppet sliders.

0
0
Svar på denne tråd

God ide nu
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 20:40

For det kræver tilvænning for en ung hest at styre dem når det er første gang. Både under ridning og på fold.

Du kan evt få nogen babysliders på når det er første gang. De er lidt mere en mellemting ml. alm. sko og slidere.

Min 3-års har haft slidere på i flere mdr nu og det går fint.

Rid forsigtigt i starten, din bane kan pludselig virke meget mere glat for hesten end den gjorde tidligere.

Brug en rigtigt god smed der kan lægge dem rigtigt. Og læg mærke til hvordan din hest stopper med dem på. Hesten kan hjælpes en del ved at dreje skoene en anelse hvis den har tendens til at skride ud med et/begge ben i stoppet eller på anden måde stopper skævt. Det kan en god smed hjælpe dig med.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider