Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

westernsadel , gjord
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 23:31

hej

Jeg har tænktmig at købe en westernsadel til min datter i fødselsdagsgave og en gjord - hun ønsker sig en gjord hvor man bare trækker i den, ved i hvad den hedder ?

gode bud på westersadelsmærke, ikke dyr og kun brug til ture.

Connie P

Mor her, er beyndt at gå til ridning, trods mange års skræk for ridning ;-) Og synes at det er fedt....

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 00:44

En gjord man bare skal trække i??

Kunne man evt få det udspecificeret lidt?? For jeg, sagde grisen, kan ik lige finde ud af hvad der menes...hehe

Få et billigt grin

eller

hold i nakken (af hovedrysten)

www.123hjemmeside.dk/CrazySpirits

0
0
Svar på denne tråd

Se links
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 03:05

www.westernportalen.dk

Af billigere sadelmærker er der nogen Big Horn af condura, sidst jeg så en kostede de omkring 6700. Dem kan man få i Hööks .www.hooks.se/butik/ default.asp?sidvarde=D...Width=1024 . Billige No Name sadler kan absolut ikke anbefales, a la Harald Nyborg. En ny god westernsadel i læder fås herhjemme fra ca. 9000 og gode brugte fra ca. 6500.

Og så er der en der hedder Ariel, der sikkert skriver et indlæg og vil sende dig en fra Brasilien..meget billigt

Men en westernsadel kan man ikke bare gå ud at købe selv, når man ikke ved noget om det, det kræver du har en westernkyndig med og helst at du køber den i en westernshop, for dem i Hööks og andre butikker hvor man køber engelsk udstyr kan sjældent hjælpe (selv om de nok tror de kan!!). Allerbedst er det hvis du får en forhandler fra en westernshop til at komme forbi og prøve sadler på hesten og det gør rigtig mange af dem gerne, utilfredse kunder kommer nemlig sjældent igen...

Mht. gjorden mener hun nok en standard westerngjord, hvor man trækker en lang strop gennem en ring der sidder i gjorden. Der er anderledes spænder på en westernsadel, som der er på engesksadler..

Sådan ser en rigtig fin westernsadel ud, gjorden spændes med den læderstrop, der sidder forrest. Koster 22.000.

Sådan kan en westerngjord se ud.Denne koster 685 kr.

De viste ting er fra www.westernoutfitter.dk

hilsen Annette

Great Horses like great men have great mothers

www.reining.dk

0
0
Svar på denne tråd

gjord, gidget,Anette
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 06:51

Hej Tak for svaret :.

Gidget: Den gjord min datter snakker om er en gjord hvor man ved et enkelt træk har spændt sadlen. Måske er det en gjord med et spænde ?

Anette: Jeg kigger på liket du har sendt mig

Connie P

0
0
Svar på denne tråd

et par links.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 07:11

dem vi har kigget på

http://www.jo-po.dk/shop/ en paint str 16 ca - bob bob - til 3500 kr.

Men det kan godt være at jeg skulle finde en der kunne komme og prøve dem på ham - og så måske købe en god brugt sadel `

ConnieP

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs sadel
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:52

Den du har lagt et link ind på viser en bomløs sadel. Det er ikke nogen egentlig westernsadel.

hilsen Annette

www.reining.dk

0
0
Svar på denne tråd

åh vi byboer hihi
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:12

Ja, okay - dte troede jeg - det var fordi vi troede den var god til tur og ligner en westernsadel lidt i hvert fald. Og den skulle kunbruges til at ride tur på - og min datter plejer ar ride uden sadel på tur, troede den var god til det `

Men der skal altså være bom i for at være en rigtig western sadel ?

ConnieP

0
0
Svar på denne tråd

Hvis i bare
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:24

skal have en god tur-westernsadel, så har jeg selv haft en bomløs fra www.naturhesten.dk, dem sidder man virkelig godt i, når der bare skal hygges.

Tine

*La Luna de Primavera * Freja * Surprice * Ticco*

-En rigtig hest er en oldenborg-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:40

Jeg kigger lige

ConnieP

0
0
Svar på denne tråd

det er da...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:36

ligemeget hvad du kalder det, bare du ved hvad du vil have, det er vel hovedsagen. Så hvis det er en bomløs i skal have er det det. Men så er det nok ikke specielt westernfolk du skal spørge, men måske spørge en forhandler der ved noget om den type sadler.

hilsen Annette

www.reining.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja saa er jeg
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:30

paa banen, "bomloese sadler se paa min praesentation, der er en bomloes sadel til omkring DKR 500.- plus transport, brand ny, 2 aars garanti, men jeg har ogsaa leder sadler til 1750.-dkr plus transport det er en brugt sadel af maerket "sadel King" og er god til skov tur.

Men send mig en e-mail saa kan du faa mer information...love ag

Ferie i Brazilien!!

Ride i Junglen & bjerge,

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider