Tak for forklaringen om trailers - Jeg tror nu også det kan blive for meget med den ekstra bredde, så det bliver for upraktisk som du beskriver.
Godt billede af hest og rytter som dansepartnere, der skal følge hinanden i stoppet, det tror jeg jeg vil bruge næste gang jeg øver
. Det er netop en balancegang med at følge hesten og have præcis den fart den kan magte.
Skoning - jeg kan 100% tilslutte mig metoden med, at lægge sliders på, hvor smeden først ser hest i aktion på det rigtige underlag, og hvor det efterfølgende prøves at stoppe, for at chekke om de evt. skal rettes til, men jeg kender ingen smed, der går så grundig til værks - Måske jeg kan lokke/overtale min til det næste gang inden skoning.
Problemet med den udendørs bane jeg har tilgængelig, er at den er lidt for tung - specielt når det har regnet, så han ligesom dykker ned i sandet. Men jeg har kun 2,5 km til ridehal med en bund, der ser ud til at være super til stoptræning, god fast med lidt løs overflade. Den skal jeg i hvert fald ha prøvet af inden længe.
Tilbage til reining - Jeg forstår ikke helt, hvorfor så mange stiler efter at slide så langt som muligt i reining, når det ikke engang giver ekstra point til stævner???
Nogen der kan forklare mig det???