Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Stævne uden sliders?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 17:52

Hej Hej

Er der andre end mig der har været nød til at starte stævne uden slidingshoes?

Jeg synes ikke jeg kan nå at vænne ham til sliders inden stævnet den 2. juni 2007, (Wilhelmsborg) selvom ham i realiteten er klar til at få dem på nu!

Jeg synes jeg har hørt, at bunden på Wilhelmsborg kan risikere at være lidt glat.

14 dage er ikke meget, for det kræver jo lidt tilvænning for både hest og rytter!

Jeg træner stop fra trav og kort-jævn gallop uden problemer, og han sætter sig for det meste fint nok. Der er i hvert fald spor i sandet på ½ -1 meters penge. Fra gallop kan han ikke altid holde stoppet, så han bliver nød til at hoppe - det er også en halvtung bane.

Hvor meget trækker det ned, hvis hesten ikke slider til stævne, men stopper på kommando?

På forhånd tak for svar ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 18:06
Ja undskyld - Vilhelmsborg er selvfølgelig med enkelt V.
0
0
Svar på denne tråd

DER ER INGEN PLUS
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 18:35

ELLER MINUS VED ET STOP SAA LAENGE AT HESTEN IKKE SKRIDTER UD AF STOPPEN!!!

der er ikke noget der hedder sliding stop paa AQHA reglementet, de stop din hest laver er bedst til working cow horse, men ikke til reining hvor man ser bedst ud naar man kan slide men man skulle ikke have flere points for sliding.

Angaaende sliding sko der skal en overordentlig dygtig smed for at saette dem paa idet nogle heste skal have trailers andre ikke. Trailers bruges for at rette op paa hestens mangel paa muskler til at holde benene parallelt de kan have en tendens til at sprede som man stopper derfor er det man kalder det at lave et number "11" og ikke et "V".

En smed burde foerst se paa hvordan din hest stopper for at rette op paa skoene.!!!

love ag

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

og selvfoelgelig jeres egen hus.....

pr dag pr person, alt inklusive !!!!

klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd

Sliders og stop...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 18:59

Ag - tak for dit uddybende svar ;o)

En ting er jo, at det ser fantastisk godt ud, når hesten kan slide langt, men jeg troede faktisk også, at det gav point for længere stop i reining!

Det eneste jeg kan finde i regelbogen er, at det trækker fra hvis hesten ikke stopper lige på bagparten eller stopper skævt.

Angående korrekte sko og smed har jeg haft Andres Michaelsen til at kigge på min mule, der netop stopper lidt som du beskrev i et V, da han ikke har tilstrækkelig muskelkraft til at han kan holde stoppet i høj fart. Han anbefalde at få slides med uens grenbredde, hvor den brede del lå ydersiden af hoven, jeg ved ikke om det er det du mener med Traliers ???

0
0
Svar på denne tråd

Trailers er
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 20:08

et stk metal som er en forlaengelse af skoen, som sidder saedvanligt vis paa ydersiden af skoen.

Der er regler om hvor bredt en sliding sko maa vaere og om hvor langt traileren maa vaere, har desvaerre ikke min hukomelse i orden desangaaende.

Kender ikke din smed men jeg ved at skal man have det korrekt saa behoever man at lave et par stops paa revet jord helst sand, og se hovrdan hestens ben agerer , naar man har set det saa laver man skoene i henhold til det, derefter proever man sig frem igen og det kan vaere at det skal laves om.

Nu har jeg redet meget reining, cutting og working cow horse og har med tiden laert at det er meget faa der ha brug for dette type service med smeden, jeg red altid med lette sko, og lavede ikke stoppene haardere end hesten kunne klare, derved som en danse partner saa vi begge bedst ud.

Det jeg ikke kan lide ved trILERS ER AT HESTENE HAR EN TENDENS TIL AT TRAede paa dem og rive dem af saa er du lige langt det kan ske i en trailer eller naar man varmer op. love ag

Bed&Breakfast EUR 13.-

0
0
Svar på denne tråd

AG...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 22:25

Tak for forklaringen om trailers - Jeg tror nu også det kan blive for meget med den ekstra bredde, så det bliver for upraktisk som du beskriver.

Godt billede af hest og rytter som dansepartnere, der skal følge hinanden i stoppet, det tror jeg jeg vil bruge næste gang jeg øver . Det er netop en balancegang med at følge hesten og have præcis den fart den kan magte.

Skoning - jeg kan 100% tilslutte mig metoden med, at lægge sliders på, hvor smeden først ser hest i aktion på det rigtige underlag, og hvor det efterfølgende prøves at stoppe, for at chekke om de evt. skal rettes til, men jeg kender ingen smed, der går så grundig til værks - Måske jeg kan lokke/overtale min til det næste gang inden skoning.

Problemet med den udendørs bane jeg har tilgængelig, er at den er lidt for tung - specielt når det har regnet, så han ligesom dykker ned i sandet. Men jeg har kun 2,5 km til ridehal med en bund, der ser ud til at være super til stoptræning, god fast med lidt løs overflade. Den skal jeg i hvert fald ha prøvet af inden længe.

Tilbage til reining - Jeg forstår ikke helt, hvorfor så mange stiler efter at slide så langt som muligt i reining, når det ikke engang giver ekstra point til stævner???

Nogen der kan forklare mig det???

0
0
Svar på denne tråd

Til stævne uden sliders
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 23:03

For lige at komme tilbage tilbage mit oprindelige spørgsmål.
Er det så som at komme i svømmhallen uden badedragt, hvor man bliver grinet og peget af, hvis man kommer til reiningstævne unden sliders - ej pjat til side, jeg ved godt at det selvfølgelig er ok, men stadig vil jeg gerne høre hvor "normalt" det er at komme uden "glidesko" (og glidecreme) - undskyld min useriøsitet - kunne ikke lade være - håber i bærer over med min fjollethed!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er en macho ting
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 02:15

Nogle 20 aar siden lavede Bobby Ingesoll fra Californien og Bob Loomis fra Georia en video om at stoppe en hest til forskellige konkurrencer,

Bobby Ingersoll arbejdede mest med kvaeg og derfor skulle hans stop vaere med bagen paa hesten dybt i grunden for at vaere i stand til at vende og komme efter kvaeget saa hurtigt som muligt.

Bob Loomis er en reiner af foerste klasse og laerte sine heste at skridte med forbenene medens de bageste sad i jorden og gled, altsaa han var ikke intereseret i at hesten skulle sidde saa dybt og derfor experimenterede han med BREDE sko (Maa max vaere 25.4 millimeter bred) for at kunne glide laengst muligt medens hestens forben i virkeligheden ikke hjalp til stopped.

MEN saa kom en reiner ved navn Al Dunning og lavede en af de bedste reining patterns jeg har nogensinde set paa hesten Expensive Hobby, og senere skulle han visse hvordan han kunne arbejde kvaeg med samme hest og gled forbi kvaeget hvert gang, han blev til grin for mange. Han holdte sig til reining.

Saa der har du historien, saa er der masser af "WANABEE" som aber efter (eller forsoeger) paa same stil som Bob Loomis, men der er kun en Picasso, saa rid din stil og ikke kopiere andres fordi du tror??? love ag

Bed&Breakfast EUR 13.-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider