Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Pleasure- eller Reiningsadel?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 22:00

Jeg har brug for et råd fra nogle erfarne pleasure-/trailryttere

i forbindelse med valg af sadel.

Jeg har selv en pleasurehest (Solid Paint)på 3 år og ønsker at ride pleasure, trail og måske noget western Horsemanship.

Spørgsmålet går på, om jeg får mest ud af, at købe en pleasuresadel eller en reiningssadel? Det er da logisk, vil nogen nok sige,du skal da selvfølgelig have en pleasuresadel . Men situationen er den, at flere westerntrænere (der også sælger sadler ) udtaler, at det er "smartest" med en reiningsadel, da bøjlerne der, ikke er "fikseret" og man derved får mere benfrihed frem og tilbage. En anden udtalelse jeg har fået, er så, at i en pleasuresadel bliver mine ben til gengæld placeret længere tilbage, hvor de skal være til en korrekt opstilling og hvor jeg også har brug for dem, for at få fat i bagparten.

Det synes jeg lyder lige så godt som det andet. DERFOR - I, der rent faktisk rider pleasure OG trail til daglig og til show's, hvilke erfaringer har I gjort jer? Jeg håber, der er nogle der har lyst til at svare, da jeg efterhånden er blevet mere lige klog end mere klog . Og lige et tillægsspørgsmål: Er der andre end mig, der har svært ved at finde ud af, hvornår en sadel den passer hesten korrekt? Der har jeg oplevet trænere melde meget forskelligt ud om samme sadel på samme hest.

Fortsat god dag

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 07:44

Jeg rider i en Garland reining sadel, jeg syns ikke det har stor betygning om det er den ene eller anden type sadel, bare sadlen passer hesten og man selv kan lide og ride i den (og det er så min personlige mening - kan godt være virkeligheden er noget andet, især hvis man starter mere (og seriøst) show end jeg ).

Jeg har tidl. redet i en park & trail sadel , også til pleasure og trail, jeg rider ikke reining.

Mht. sadelpasning; Det er som i den engelske sadel verden, den ene mener det, og den anden mener det, der er 10 personer og ditto forskellige meninger - så stol på den du kender, og hvad du selv føler dig tilpas med

De bedste hilsner

Tina ;)

Meget velholdt Circle Y, park and trail m/sølv sælges, Quater bom,kr. 8000,- (bud modtages). Min hest bruger Full quater, evt. bytte med anden lign. sadel.

0
0
Svar på denne tråd

sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:19

Hej

Jeg har prøvet begge ting...

Min haflinger er altid blevet showet i reiningsadel da det var den eneste der kunne passe ham den gang jeg ledte efter sadel. Jeg har dog tit været lidt ked af at ride shows i den da det kræver meget af rytteren for at holde ens korrekte opsidning. Man får let tendens til at sidde i stolesæde i en reiningsadel så det kræver lidt ømhed i ryg og læn efter flere dage med shows hvor man skal prøve at ligne en horsemanship rytter Jeg følte i hvert fald at reiningsadlen nærmest tvang mine ben fremad og at jeg hele tiden skulle anstrenge mig for at holde dem lodret under min hofte.

Nu rider jeg shows i en pleasuresadel og det er bare skønt at kunne koncentrere sig om at ride og ikke kæmpe en kamp med ens stigbøjler for at holde benene tilbage.

Min anbefaling vil være at du køber en Park/trail eller en pleasuresadel hvis du ingen intentioner har om at skulle ride reining. De fleste brugter sadler som ses på markedspladsen er P/T sadler så det burde ikke være svært for dig at finde sådan en.

En equitation sadel ville heller ikke være af vejen.

Held og lykke.

Mia

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
Hestemassage tilbydes af massørelev
0
0
Svar på denne tråd

park and trail
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 08:42

Jeg har en park and trail. Der kan man sidde fint med benene under sig.Den er jeg rigtig glad for.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 18:16

Tak til jer alle for jeres svar, dem kunne jeg bruge og det sætter jeg pris på

Mia - du bekræfter præcist, hvad en anden "ekspert" har udtalt og det betyder meget at høre det fra en udøvende pleasurerytter

Vi ses

Christel

0
0
Svar på denne tråd

sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:37

Jeg rider i en crates reiningsadel, selvom jeg overhovedet ikke rider reining, og jeg synes den er udemærket.

Om man bliver låst fast eller ej, i en pleasuresadel ved jeg ikke, men jeg har også hørt det (lissom jeg, dengang jeg red dressur, blev frarådet at købe en sadel med dyybt sæde, da den også "låser" opstillingen)

Jeg synes altid jeg får at vide at jeg har benene for langt tilbage (men de trænere jeg "har til rådighed" er jo også mest reining-ryttere, så måske er det derfor de synes jeg skal frem med benene )

Jeg har også hørt (virkeligt velbegrundet argument..."Jeg har hørt" ) at pleasuresadler er anderledes i bommen, og har en tendens til at klemme skulderen, hvis hesten er bare en anelse tøndeformet - måske gir det mening, hvis pleasureheste er smallere om skuldrene end reiningheste, men hvad så med alle os med all-breeds...?

Men indtil jeg lige får 25.000 kr tl overs, til at købe den der drømme-pleasure-showsadel med 40 kilo sølv på (!!!) tror jeg fint jeg klarer mig med min reiner.

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

her i Brazilien
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 18:19

kan man koebe en brand NY saddel til pleasure for $50.- med 2 aars garanti, og det er noget man burde taenke over saa kan man altid smide den vaek om 2 aar, og faa en ny.

love ag

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

og selvfoelgelig jeres egen hus.....

pr dag pr person, alt inklusive !!!!

klick here http://www.ampaladini.net/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider