Jeg har brug for et råd fra nogle erfarne pleasure-/trailryttere
i forbindelse med valg af sadel.
Jeg har selv en pleasurehest (Solid Paint)på 3 år og ønsker at ride pleasure, trail og måske noget western Horsemanship.
Spørgsmålet går på, om jeg får mest ud af, at købe en pleasuresadel eller en reiningssadel? Det er da logisk, vil nogen nok sige,du skal da selvfølgelig have en pleasuresadel
. Men situationen er den, at flere westerntrænere (der også sælger sadler
) udtaler, at det er "smartest" med en reiningsadel, da bøjlerne der, ikke er "fikseret" og man derved får mere benfrihed frem og tilbage. En anden udtalelse jeg har fået, er så, at i en pleasuresadel bliver mine ben til gengæld placeret længere tilbage, hvor de skal være til en korrekt opstilling og hvor jeg også har brug for dem, for at få fat i bagparten.
Det synes jeg lyder lige så godt som det andet. DERFOR - I, der rent faktisk rider pleasure OG trail til daglig og til show's, hvilke erfaringer har I gjort jer? Jeg håber, der er nogle der har lyst til at svare, da jeg efterhånden er blevet mere lige klog end mere klog
. Og lige et tillægsspørgsmål: Er der andre end mig, der har svært ved at finde ud af, hvornår en sadel den passer hesten korrekt? Der har jeg oplevet trænere melde meget forskelligt ud om samme sadel på samme hest.
Fortsat god dag 
Christel