Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Quarter eller Paint??
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 11:51

Jeg er HELT ny inden for western, har slet ikke prøvet det endnu.

Men jeg ville bare høre hvilken race hest; Quarter eller Paint er bedst til Trail??

Min veninde og jeg talte om det og nu ville jeg så høre jer?

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

De er da
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 11:55

lige gode, efter min mening, men det kommer jo an på hvordan de er trænet

Maria Nygaard

112% Westernrytter

Mød min hyp og mig på Roskilde Dyrskue i 4H afdelingen 8.-10- juni 2007

http://www.roskildedyrskue.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:00

Det kunne godt være at den ene race var bedre end den anden.

Det er jo kun fordi jeg har forelsket mig lidt en race Quarter og er fast besluttet på, at skal jeg have en, så skal det være en palmino/dun farvet hoppe.

Kommer der Quarter horse til Roskilde Dyreskue eller?

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:06

Grunden til at de ikke bedre end hinanden, er at Painten, er en broget Quarter, altså Painten er avlet ud af Quartern, det er i hvert fald det jeg har læst mig til.

Ja det mener jeg helt bestemt, der kommer nok nogen i western-afdelingen, Der var i hvert fald nogen fra Big Heart Western Riders sidste år.

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

Paint er en
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 14:02

udskud af quarteren,

Da cavaleriet i gamle dage ville have at alle heste skulle vaere af samme farve blev dem der havde hvide tegninger smidt ud af gruppen, indianerne tog dem til sig og avlede videre paa dem, men quarteren er af samme afstamning som painten eller omvendt...

mvh ag

AG bor i staten SP i Brazil, vi hjaelper med at finde ting, se praes. Send os en e-mail og vi vil sende jer billeder af det vi fandt for jer. Vi tager gaester fra Eu. B&B service.

http://www.ampaladini.net/

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 14:09

Det vil sige at det er lige meget om man vælger en Paint eller en Quarter til Trail?

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 14:42
Ja, du skal bare vælge om du vil have en hest med "pletter" eller ej

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

Paint eller quarter
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 15:24

Hej.

Der er ikke forskel på en pain eller en quarter, bortset fra farven.

Men rent showmæssigt er der flere shows for quartere. (rene quartershows) Men der er stadig masser af shows hvor man kan starte på begge dele.

Hvis du skal ud og kigge på hest, ville jeg kigge på begge typer, og så kigge på afstamning.

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender ikke...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 15:40

ret meget til hverken Quarter eller Paint, ejer DV og Hannoveraner, så jeg er helt på bar bund.

Jeg er interesseret i en palmino/dun farvet hoppe - kan man få det i både Quarter og Paint.

Hvilken race er at anbefale, for en nybegynder der kun vil ride trail og distance.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja ...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 16:55

Du kan godt få en Paint, der er palomino/dun farvet, men så er det en breedingstock paint ... altså en helfarvet paint.

Dog er min painthoppe red dun/tobiano, men den er jo så ikke den dun farve, som du tænker på.

Som quarter er det heller ikke noget problem at finde de farver.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Tag ud og prøv
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 17:14

Kan anbefale dig at tage ud og prøve nogle forskellige heste. En quarter er ikke bare en quarter, de er lige så forskellige som alle mulige andre heste. Der er mange forskellige slags blodlinier, som gør at de er meget forskellige. Der er meget forskel på om quarteren har reining/cutting blodlinier eller om det er en pleasure avlet hest. Temperamentet er også meget forskelligt, da de skal kunne forskellige ting. En hest, som man bruger til trail skal være rolig og tage tingene med ophøjet ro. Trail er ikke på tid, men på korrekthed og stil. Og så undrer jeg mig lidt over, at du nævner distance i samme åndedræt, for det er da en helt anden type hest, som man bruger der.

For din egen skyld, lad dog være med at stirre dig blind på en bestemt farve. Det er altså hesten, som du skal ride på og ikke farven. En hest som er korrekt fodret, passet og soigneret er da altid smuk. Og tænk hvis man fravalgte den helt rigtige hest bare fordi den ikke lige havde palominofarven, eller omvendt fik sig et møjdyr af en palomino. Det ville da være ærgerligt.

Jeg kan anbefale dig at få hjælp af en træner til valget af en quarter eller paint. De fleste kender blodlinierne og kan vejlede dig, og så ny og uerfaren, som du siger at du er, er du også er oplagt emne til at lave fejltagelser. Sorry, men sådan er det. Og det ville da være ærgerligt.

Så held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Mit raad ville
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 19:11

vaere at koebe en paint eller quarter, som er 6 til 10 aar gammel og har vaeret gennem konkurrencen, det vil sige at det er en hest som man har taget nykkerne ud af og som kan laere dig hurtigst at ride western.

Naeste punkt er at hvis du er meget vildt med konkurrencer saa er en quarter foreningen definitivt den der tilbyder flest konkurrencer, end paint foreningen.

Plus at du kan ride i alle aabne klasser med din hest.

Down side af det er at en quarter eller paint egner sig ikke til at ride longdistance, da er du bedst stillet med en araber, som er traenet til det, men derimod er en araber ikke saerlig god, til trail, ikke at det ikke kan lade sig goere.

Og som uerfaen rytter vil jeg ikke raade dig til at koebe en hest som er avlet paa en fuldbloods hest, dees temperament er en smule for hurtigt og ikke alid lige gode til at tage det med ro.

love ag

AG bor i staten SP i Brazil, vi hjaelper med at finde ting, se praes. Send os en e-mail og vi vil sende jer billeder af det vi fandt for jer. Vi tager gaester fra Eu. B&B service.

http://www.ampaladini.net/

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 19:47

for rådene.

Jeg hælder mest til en Quarter og lige det med farven er selvfølgelig ikke alt afgørende - men hvis det kunne lade sig gøre, så var det jo en bonus.

Jeg ved godt at Quarter ikke hørt til i distance og at en araber ville være perfekt til det, men nu ville det distance jeg skulle ride ikke være på tid m.m. men for selve oplevelsen og båndet med hesten, og i princippet kunne min DV eller min Hannoveraner være lige så god til det.

Jeg har overhoved ikke forstand på Amerikanske racer, og derfor ville jeg være meget afhængig at den rette vejledning.

Jeg er meget uerfaren i western - det indrømmer jeg - men hvis jeg ville kunne få min DV hoppe til at kunne gå trail, så ville det jo være en start.

Jeg har forelsket mig i Quarteren's væsen og str. og jeg skal nok finde en der kan råde og vejlede mig, så jeg ikke gør et "fejlkøb".

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jørn...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 21:55

Jamen så spørger du da bare Jørn, han har en quarter.

Araber og traver er god til langdistance, men det er noget der kræver mange timers træning hver dag.

Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

Roskilde
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 22:34

Lige en indskydelse.

Ja der kommer Quartere til roskilde dyrskue.

Bla. min, og du er velkommen til at komme forbi og få en snak :)

Lena Schou

Quarterføl sælges. Sire: Peyote Vision Dam: Dandy Me Dun

www.123hjemmeside.dk/lenaschou

www.lindegaard-hestogrytter.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 07:43

Hej Bolette

Hvorfor skulle din DV ikke kunne gå trail.

Jeg har beviset på det, jeg har en lille DV hoppe - vi startede med western for 1 år siden. Og jeg siger dig - hun var noget af en mundfuld og ride før - hun piskede med halen hver gang hun skulle lære noget nyt - var meget hissig og kunne trippe og lave bukkespring en rigtig sippe. Hun gik LB/LA i dressur.

Hun kan i dag gå en trail bane - selv åbne låger, hvilket jeg troede ville være umuligt, men hun har fundet et indre ro i sig selv og kan til og med jogge, selv om hendes bevægelser jo er noget større end en qaurters.

Men når Anika-Kick kunne lære det - tror jeg alle kan.

Jeg tror det er fordi western mere er på hestens primisser, hun er simpelthen gået et par gear ned og elsker simpelthen den form for ridning. Jeg har aldrig haft så meget glæde af min hest som jeg har nu.

Så prøv det dog - meld dig på clinic ved en god trainer, jeg ved ikke lige hvor du bor, men vi holder nogle fantastiske clinic på Fyn - nærmere Nr. Åby - med Helle Kristensen fra Viborg.

Med venlig hilsen

Anita Andersen
Tjek mit lækre DSP føl efter Bonansa!
født d. 29.04.07

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider