|
|
| SHOWS - når man bare ikke har råd |
| Forfatter:  |
SweetDoc »Sus« |
| Dato:  |
09-04-2007 09:15 |
|
Sidder lige og kigger på alle de shows der er i år. Nøøj hvor ville jeg gerne afsted til et par stykker... Jeg har en skøn 6 års QH vallak som er showklar... Jeg har desværre ikke råd til at komme til shows... (var dog til et enkelt sidste år) Hvor er det træls, når hesten går kanon og man bare gerne vil ud og vise dyret frem - være med... Jeg er ikke det store konkurrencemenneske, men vil dog gerne ud at prøve det af jeg har lært. Tidligere har jeg haft lidt ekstra småjobs, men det sidste år har tiden ikke været til det. Så det ser sort ud i år... Hvad med jer??? Er her andre i samme situation??? Har i også ekstra job for at komme afsted? Har i overvejet at låne jeres hest ud, for at få den igennem nogle shows?? Eller... Venter i bare til i engang har råd??? Fortsat god påske til alle  Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da pebret |
|
|
at komme til shows - jeg går udfra, at du snakker om AQHA-shows, som der kun er tre af i år i Danmark. Jeg har regnet mine udgifter igennem for i år, og hvert show koster mellem 2600 og op til 5000 kr. (det dyreste er på Sjælland og prisen er primært pga. transport med færge). Men hvis du gerne vil ud og showe, er der muligheder med DWF-shows, som ikke er så dyre. Så får du vist den dygtige hest frem . Jeg har prioriteret højt, at jeg gerne vil til de tre shows i år - og har sparet op løbende igennem vinteren. Og jeg vil selv showe min unge hoppe - det skal ingen andre. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjo værre |
Mattie |
09-04-2007 09:30 |
|
HEST-når man bare ikke har råd. Det synes jeg også er frustrerende. At have redet sin hest op og klar til show, og så måtte sælge og erkende man ikke kan det hele når ungerne er små og manden er væk hele sommeren til motorløb  Så her må jeg bare vente til jeg får råd... og tid  Mvh Louise
If you're not making dust - you're eating it! Kik min hjemmeside her ***Hvad betyder det hvis du finder en hestesko? -at en stakkels hest går rundt i strømpesokker...***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Værrer er det... |
|
|
Værrer er det når man så siden Januar har stået med en hest der har fået et slag i ryggen pga. leg på folden og man endnu ikke ved om den bliver ok igen selv efter 3 mdr. langsom genoptræning... Og ja sådan noget tager tid men man kan næsten ikke lade værer med at blive mere og mere fustreret for bliver den ok igen eller skal man måske ud og købe ny...  Hilsen Jeanette Mikkelsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender det godt.. |
|
|
... Jeg er ved at nå dertil at jeg siger at jeg har ikke råd til at bruge flere hundrede tusinde på en hest, og der er pt rigtig mange superheste på showbanerne. Og jeg har heller ikke 5000 5-6 gange om året til at poste i en enkelt weekend. Så jeg rider vel bare et enkelt show i år af de større og så må jeg jo blive hjemme for resten og affinde mig med at ride heromme i laden og aldrig blive nogen superkendt showrytter. Ærgeligt nok, men så skuille jeg nok bare ikke være offentligt. Lige der ville det være billigere at have forblevet i dressurverdenen. Westernstævner er dyre. Men der kommer selvfølgelig også dommere langvejs fra. Det er min bankmand nok bare ret ligeglad med, hi hi. -Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu må jeg lige være med |
|
|
Jeg holder et DWF show på Vilhelmsborg d.1-2/6 2007. Jeg tager 85,-kr pr. klasse og 350,-kr for en boks. Jeg KAN IKKE gøre det billigere , når man tænker på de rammer som i får lov til at ride i. Vi, Natural Western Riders er den eneste lokale westernklub der giver jer rytter chancen for at ride på Vilhelmsborg til en fornuftig pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maa man give jer et raad??? |
ag |
09-04-2007 16:09 |
|
Jeg har laert at naar man ikke har penge saa skal man have ben i naesen og ben at loebe paa. Har i taenkt paa sponsore??? Man kan komme til mange forskellige smaa forretninger og bede dem om at sponsorere en rytter, mod at i reklamerer for det sted. Man kan altsaa godt faa sponsore. O Sus du har kendskab til en smule reklame saa lav nogle posters med navnene paa dem som sponsorerer dig, og saet dem op i ders vinduer...Det er BEN arbejde der skal goeres. love ag
Mary og AG koeber og saelger ting lavet i Brazilien, se min praes. for eks. af ting. Send os en e-mail og vi vil sende jer billeder af det. Vi tager imod gaester fra Europa B&B service. ampaladini@terra.com.br
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævner |
|
|
Det er sk*de dyrt at tage til stævner og skal du bare til et lille træningsstævne, kan man nemt komme af med 500,- - 1000 ,- for sådan et stævne. Jeg skal betale start, boks, leje af trailer og betaling af en som kan køre mig og så løber det altså op. Og det er ikke fordi klubberne tager ågerpriser, men når man skal starte 5-6 klasser, have boks osv osv... Og så er der nok ikke mange der vil sponsere mig når jeg stadig ligger og cykler rundt i beginnerklasserne.  Hilsen Benedicte
Så blev den ged vist barberet BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævne |
Snowflex |
09-04-2007 18:00 |
|
Jeg håber på at skal til mit første stævne her i maj - take it easy - på tuse. Hvis alt går efter planen så vil det ca. koste mig 450 - 500 kr og det er mange penge når man er på SU Men synes at nu hvor jeg har tid, så skal det bare prøves. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på som nybegynder? Når vi nu snakker om stævner, er der så en sød sjæl der kan svare mig på en ting? Jeg sad og læste dwf's regelbog igennem og må ha overset noget. Må jeg som greenhorn starte på min 10 års hoppe i D snaffle bid? Eller skal hun ha stangbid da hun er over 6? Jeg har tænkt at stille op i pleasure og trail i greenhorn divisionen. Hilsen Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man shower og sparer! |
|
|
For mig er shows en form for nødvendighed, om man så må sige. Det at jeg ved, at vi skal til shows hist og her, gør at jeg tager hestene med i ridehuset og rider lidt mere seriøst. Så har jeg ligesom noget at ride for. Ellers ville jeg ride tur og i skoven hver dag og så er der jo ingen grund til at have en dyr racehest. Så jeg prioriterer! Shows står højere på min liste end god mad eksempelvis. Så vi nasser lidt på vores forældre og spiser masser af pasta med ketchup for at have råd til tre heste, stor bil, trailer og masser af shows. Det er en dyr livsstil, men det kan lade sig gøre. Jeg har så dertil også prioriteret at det kun er "lokale" stævner vi tager til, da jeg ikke synes jeg vil bruge så mange penge på broer og færger osv... så heller ride dem op i de mindre klubber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shows... |
|
|
Jep, det er dyrt som ind i h*** hvis man gerne vil showe sin westernhest, og snakker man AQHA shows, er det jo endnu dyrere end hvis man "nøjes" med DWF/træningsstævner. Sidste år, var jeg afsted til 7 shows, lige fra KK i Give til DWF-DM i Vejle. Jeg startede i gennemsnit 5-6 klasser pr stævne til en gennemsnitlig udgift på 6-700 kr pr stævne, incl box, excl transport, der nemt har løbet op i 100 km hver vej, derudover samlede trailerlejeudgifter på 3000 kr. Det har så kun kunnet lade sig gøre fordi jeg er ualmindeligt forkælet og har jordens sødeste kæreste, der lod mig slippe for at betale husleje  Men i år, ser det helt anderledes ud, og jeg må "nøjes" med en 2-3 shows. Burde i virkeligheden slet ikke tænke på shows i år, da vi står og skal købe hus og skal spare alt det vi kan, men som Miki også skriver, så er det altså ikke fedt at ride og træne uden et mål, så jeg har insisteret på, at der i mit budget altså SKAL være plads til at prioritere ridningen, så jeg lægger 500 kr af om måneden, der går til shows og undervisning. Det med sponsorer, tror jeg nu ikke rigtig på, med mindre man rider til nogen ret store shows (og vinder). Snowflex: Du må gerne ride i snaffle, så længe du er beginner (greenhorn) og hesten er novice. mvh Maria
Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj det er dyrt |
Lilian |
09-04-2007 21:36 |
|
Puh ha, ja det er dyrt. Sidste år var vi med til RIGTIGT mange shows og det kostede kassen. Måske specielt fordi vi kommer fra Sjælland og en del af de store shows var i Jylland. Så jeg er en af dem der er glad for at det i år ikke er os der også skal tænke på bro og lang transport. Men når det er sagt, så er jeg ligesom Miki, god til at prioritere. Vi hører ikke til dem der skal i byen flere gange om måneden. Vi hører heller ikke til dem der går i det sidste nye modetøj. Og vi er ganske tilfredse med alm. mad og behøver ikke engelske bøffer et par gange om ugen. Derfor er der en del ting jeg sparer på som andre måske bruger penge på. Og så har jeg det da også sådan, at nu har jeg købt en dejlig hest og har endelig efter mange år med en syg hest, fået muligheden for at deltage og så skal jeg altså bare ikke gå glip af et eneste show. Heller ikke de svenske... Det dyre for mig er, at vi altid er 2 der starter og vi har altid 2 heste med. Godt nok er det kun den ene hest der starter, men det koster alligevel med boks og sådan noget. Og når både Christina og jeg starter en masse klasser på Sioux, ja så løber det nemt op til en masse penge. Hvis jeg regner på det har jeg slet ikke råd så det lader jeg være med. Jeg tror nemlig det i gennemsnit har kostet ca. 3-6000 kr pr show vi deltog i sidste år. Og det er altså uden diesel og bro. Men med 2 bokse, mange klasser, camping eller andet sovested, mad og alt sådan noget... Ja så er 5000 kr sikkert heller ikke nok. Puh ha, det vil jeg ikke tænke på. Men nu er det jo så heller ikke kun det at deltage i showene. Der skal jo også showtøj til og har man ikke en trailer selv, skal der lejes en og alt sådan noget. Føj... Det er dyrt. Men som sagt er det for mig et spørgsmål om hvordan jeg ønsker at tilbringe min fritid... eller mit liv. Ud over hvad jeg bruger på mine heste til hverdag (og det er alt for mange penge i flg. min mand), ja så er jeg faktisk ret billig i drift.
Mange hilsner Lilian www.horsestory.dk
Besøg Western Portalen, Et rigtigt sted for westernryttere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man vælger |
|
|
jo noget fra og andre ting til. i år har vi valgt at sende vores to plage i træning i tyskland i 2 år, men samtidig skal vi også ha showet og trænet de 2 små til feks futurityet, og skal da også ha haft dem med i byen en gang eller 2 før futurityet. Vi skal ha den ene fremvist af træner og den anden skal jeg selv fremvise. så jo det koster. Vi har ikke mange penge tildagligt, men som andre i denne tråd vælger vi i vores hverdag. vi har hestene stående i en selvpasserstald da i ikke har egen gård så ved at selv passe hestene sparer vi lidt der. køber stort ind i billige butikker og nyt tøj er en by i rusland  så man vælger for at få råd til sine elskede heste, og i vores tilfælde vælger vi også at komme ud og vise de dejlige tøser frem.
Hilsen Christina
American Quarter Horses for life Boycot Rodeo på dansk jord
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Millemus |
Louise RV Heine *Little P* |
10-04-2007 22:22 |
|
Tak for hjælpen. Jeg har lige bestilt et 3- delt snaffle fra little creek, så nu skal der bare virkelig trænes så jeg kan blive klar til mit første stævne  Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vælger også fra... |
SweetDoc »Sus« |
11-04-2007 09:00 |
|
Jeg bruger egentlig kun penge på min hest  Ture i biograf, nyt tøj osv osv, bruger jeg ikke penge på selv. Men - det er lidt svært, når jeg er alene om min hobby og resten af familien ikke kan forstå, hvorfor så mange penge skal gå til mine shows og til hesten ;-( Jeg kan ikke forlange af dem, at de ikke kan få dit og dat, fordi jeg gerne vil afsted... Desværre  Så det er mit eget løb. Og det gør det da lidt besværligt til tider... Så selvom jeg har en kanon god hest med supertalenter og jeg er meget seriøs i min ridning, så må jeg desværre indse (selv om det er svært), at vi nok ikke kommer med i eliten... Kun i drømmene  Men hvem ved... Måske jeg vinder i Lotto - og SÅ...  Hilsen Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|