Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hestepas?? Eller hva??
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 11:44

Hjemme hos os er vi rørende enige om at det der hestepas gejl er bare mere tilsæt fra en i forvejen ikke fyldt pengepung, i og med at der skal betales for at få tegnet hesten op igen, sendt registreringen osv, vi har jo allerede en gang betalt vores hests identitets papirer gennem AQHA.

Men så er der så en ting vi ikke er helt enige om. Jeg mener jo ikke at det kan undværes (Det er jo lovkrav).

Men kan jeg ikke bare sende en kopi af reg. papirer fra aqha (nægter at sende originalen!) sammen med ansøgningen? Det burde da godt kunne gå igennem, ikke? Selvom Tori nærmer sig 1 år?

Pga misforståelser mellem det tyske DQHA og Toris tidligere ejer, fik hun ikke sit hestepas dernede, og jeg står nu selv for det.

Selvom der står at hestepas skal udleveres når føllet er sammen med hoppen, er det da ikke for sent vel? Har i øvrigt udfyldt og underskrevet ansøgning til tysk forbund liggende.

Pernille

www.slidinhorseranch.dk

---Quality Breeding for Quality Performance---

American Quarter Horses

Whiz Me Luck, Einstein, Topgun Whiz, Nitro Dual Doc,
Dual Pep, Todaysmyluckyday, Puro Chic...

You name it..

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem her
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 12:33

Jeg har en 2 års hoppe, som er født i Tyskland, og da registreringspapirerne ikke var kommet fra AQHA på købstidspunktet, kom hun hjem uden hestepas.

Det var meningen, at opdrætter skulle sørge for hestepasset, når registreringspapirerne ankom fra USA, men det har hun altså aldrig fået gjort

Jeg har derfor talt med formanden for DKQHA (Jens) og indtil flere gange med Landscentret for heste. Først sagde de nej til at lave et dansk hestepas, men jeg fik til sidst fat i stambogsføreren, og hun sagde ja. Det kræver dog, at jeg får min dyrlæge ud og udfylder ansøgningen. Jeg har før fået lavet hestepas på en AHQA hest, og jeg lavede en fin kopi via min scanner (den godtog de), for jeg nægtede altså også at sende de originale papirer.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Det er lidt sjovt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 15:02

at høre, at hele 2 heste ikke har fået lavet pas ved opdrætter.

Det er et fælles EU krav og derfor er det også trist, at læse.

Det skal de sørge for i det land hesten er født.

Da jeg købte Gonni i Belgien oplevede jeg det samme. Ingen pas. De undskyldte også mange gange for at det ikke var blevet gjort osv. Jeg fik også tilbudt at tage hoppen hjem hvorefter de så ville eftersende passet. Hedigvis afslog jeg det og det er jeg i dag glad for. Det er nemlig uhyggeligt fristende at sige ja, man vil jo bare helst have sin nye hest hjem hurtigst muligt.

Jeg fik lov til at vente i 2 mdr. men har i dag et Belgisk hestepas på hende og alle papirene er OK.

...hun var ventetiden værd!...

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

Hestepas er et lovkrav
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 15:48

Det er et lovkrav at heste der er, eller kan registreres har et hestepas.

De fleste hesteracer får udstedt passet sammen med registreringspapirene, men det gælder ikke for de heste der registreres i USA (Quarter, Paint og Appaloosa), der skal opdrætteren selv sørge for at få udstedt passet.

Pasansøgningen skal udfyldes af en af landskontorets besigtigere, eller en dyrlæge.

Det skal teoretisk set udfyldes medens føllet stadig er ved moderens side, men landskontoret har hidtil altid accepteret en ansøgning der er udfyldt senere, selv om dette teoretisk set er ulovligt.

Ansøgningen skal sendes sammen med den originale registreringsattest, men laver man en kopi så godt, at landskontoret tror det er originalen, vil de selvfølgeligt godtage den. (men er det ikke dokumentfalsk???)

Hilsen Jørgen

0
0
Svar på denne tråd

Sidste år fik
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 17:03

jeg hestepas lavet på min hoppe. Jeg havde oprindeligt fået at vide at de ikke behøvede at se hende da jeg havde papirer fra USA. Da det så kom til stykket var det en fejl, og det var klart helt åndsvagt, for de var nemlig herhjemme pga. andet føl de skulle bese, såååå... Skal alt gå korrekt til skal de bese føllet med hoppen, samt have original papirerne fra USA. Jeg fik imidlertid lov til at de nøjedes med originalpapirerne fra USA da det var Deres fejl. Kopi er ikke lovligt desværre, men heldigvis har jeg fået min original tilbage uden problemer eller skader.

En anden ting, er der nogen der ved med de nye transportregler om hestepasset skal med i Trailer, selvom det ikke er dokumentation for at man ejer hesten? Jeg ejer nemlig ikke selv trailer og er derfor nødt til at leje.

God påske til alle

vh. Heidi Jørgensen

0
0
Svar på denne tråd

sidder og bliver i tvivl
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 08:09

ja jeg kommer lige ind fra sidelinjen med et spørgsmål:

har lige købt en blandingshest, helt uden papirer...

Er den så "ulovlig"? og hvad skal jeg gøre for at få papirer på den? kender jo intet til dens afstamning osv..

mvh gitte

Er konverteret til western

Timaru er hjemme!

tak Dina

0
0
Svar på denne tråd

Blandingsheste...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 08:57
...kan sagtens få konkurrencepas (aka. hestepas).
Det koster 400,- + besigtigelse hvis hesten ikke har andre papirer.
KOntakt landskontoret for heste - og PAS GODT PÅ PASSENE. En genudstedelse koster nemlig 1020,- + besigtigelse, det kan løbe op i over 3000,- i alt for en genudstedelse!!!

Det er i øvrigt endnu ikke lovpligtigt at have hestepas på alle heste - kun heste født efter år 2000 så vidt jeg husker, SKAL have pas.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider