Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Paint, forskel i størrelsen?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 11:12
Hej,
Jeg har læst et sted at Tobiano-paint horses er større end Overo-paint horses. Er der nogen der ved om det passer?
Jeg har selv en "breeding stock" paint horse, hvis far er en Tobiano og mor en QH. Og jo, hun er da ret stor i det og hendes hoved helt klart længere end f.eks QH-hestehoveder, men det kan jo skyldes mange andre ting.
Men er der nogen der ved om det passer, det med forksellen i størrelsen på paints?
Lene
0
0
Svar på denne tråd

Størrelses forskel
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 15:51

Hej Lene

Ved ikke hvor du har læst alt dette henne, men intet af dette har jeg hørt om før.

Af hensyn til størrelse på hoveder så er der selvfølelig foreskel men det er jo alt efter avl og nogen hingste hopper har utrolig flotte hoveder... og godt er det hvis man vil halter eller have en køn hest.

Man siger at heste der ikke er optimal fodret kan udvikle større hoveder samt meget hår vækst.

Overo er et farve gen ´som giver sig udtryk i den måde hestens markering er på, og ikke højde... lige som Tobiano er den måde dens markeringer er på begge heste er broget.

Det lange hoved kan stamme fra noget familie eller dårlig opvækst samt blot det at alle heste er forskellige og nogen hingste og hopper avler knap så pæne hoveder.

Venlig hilsen Tina

Læs mere om din breeding stock på vores hjemmeside www.phcdk.dk

Hawthorn Ranch avler kvalitets paints.

Vi har pt. en BS avlshoppe til salg, samt et godt tovero hoppeføl fra den 10-2-2007. flere paints sælges. kontakt mig.

www.hawthornranch.dk

0
0
Svar på denne tråd

Til Tina
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 20:02
Hej,
Tak for dit svar. Jeg læste det faktisk i en hestebog: "Illustrated Guide to HORSES AND PONIES" af Georgie Henschel. Jeg synes selv det lød meget mærkeligt, derfor mit spørgsmål. Jeg har studeret farver og pletter (og forskellen på overo og tobiano) ret grundigt, så jeg kender godt forskellen. Nu er min kære Mistys hoved ikke vældigt stort, det passer til resten af hende. Jeg købte hende som 3 1/1-årig af avler, og jeg tror ikke hun har manglet noget i sin opvækst (han avler en del, især QHes), så hun ligner nok bare sin far (har set en halvsøster, som også havde et pænt stort hoved).
Men jeg vil da alligevel tage et kig på jeres side ;-)
Lene
0
0
Svar på denne tråd

God weekend-
Forfatter: 
Dato:  24-03-2007 18:29

hej lenuccia

Jeg Synes selv der er stor forreskel på hestes hoveder men sådan er det jo .

Jeg ville da også gerne ønske mig, at jeg var lidt kønner.Hi HI.

Håber at du forstår at det med dårlig fodre stand ikke har noget med din hest at gøre blot at det kan være tilfældet nogle gange.

God Weekend

Tina...

Hawthorn Ranch avler kvalitets paints.

Vi har pt. en BS avlshoppe til salg, samt et godt tovero hoppeføl fra den 10-2-2007. flere paints sælges. kontakt mig.

www.hawthornranch.dk

0
0
Svar på denne tråd

God mandag!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 13:58
Hej Tina,

:-) Tak for din besked. Nej, jeg ved godt hvad du mente med dårlig foderstand og store hoveder og tog det ikke personligt, bare rolig. Men det er i øvrigt interessant at vide! Ja, vi kunne vel alle tænke os at ændre på en eller anden kropsdel (eller måske flere), men det er da alligevel sjovere at der er lidt forskel på folk (og heste).

God mandag!

Mange hilsener
Lene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider