At modtage en sådan mail på vores fælles mailsystem på arbejdet.
Har selv svaret nederst på siden. Vedhæftet mailen er et word dok. der selvfølgelig roser arrangemnentet til skyerne.
Copenhagen Rodeo kører fint efter planen, og vi er glade for at også Justitsministeren har godkendt rodeo i Danmark, da hun mener, at rodeo i Danmark godt kan afvikles inden for dansk lovgivning.
Desværre er der stadig enkelte personer, som ikke vil tillægge Dyreværnsrådets, Justitsministeriets og professoren i dyrevelfærd fra Landbohøjskolens ord vægt. Hvis disse myndigheder havde fundet rodeoet tvivlsomt, ville vi ikke afholde rodeo. Længere er den ikke.
Men vi har tværtimod hørt professoren sige, at han ville finde det dybt urimeligt, hvis rodeoet blev vurderet anderledes end andre ridesportsdiscipliner. I fald at I som medie ønsker at bringe denne debat - vi ved, at I løbende bliver kontaktet af personer, der er imod rodeoet, håber vi, at I vil læse vedhæftede dokument og give rodeoet en fair chancen. Vi har brugt mange ressourcer på at sikre, at alt er lovligt og moralsk forsvarligt.
Copenhagen Rodeo er ment som en "once in a lifetime"-oplevelse. At bringe noget helt anderledes og unikt til København som det eneste sted i Skandinavien. Landets bedste hoveder inden for dyrevelfærd sammenligner dyrenes belastning og stressniveau med springridning. Det er disse folk, vi har rådført os hos. Vi håber, at også pressen vil søge information hos eksperter og ikke lade Copenhagen Rodeo stå ansvarlig for, hvad enkelte brodne kar i udlandet har afviklet af kritisable rodeos eller andre ridesportsarrangementer.
For yderligere information kontakt
Arrangør Karsten Østergaard
Telefon: 26 73 73 00
Udsendt af
Kirsten Textor
Morsing PR
PR-konsulent Kirsten Textor
Svanemøllevej 33
DK-2900 Hellerup
Telefon +45 70 26 06 08
Mobil +45 22 29 22 62
www.copenhagenrodeo.dk kirsten@morsingpr.dk www.morsingpr.dkDette er ÉN besvarelse fra Mediecentret og ikke avisens holdning.
Mit navn er Lotte H. Johansen og arbejder her på avisen. Jeg er en aktiv western rytter men tager i den grad afstand fra den grad af underholdning som Parken er vært for her til sommer.
Jeg er i den grad også rystet over den måde i kommunikerer ud til firmaer i det ganske land, der måske rent faktisk tror på jeres ord for et "dyreetisk korrekt show"! Hvor vover i at male den danske befolkning sådan en gang vås på! I henvender jer til en stor del af befolkningen som INTET ved om Rodeo, ingen anelse har om hvor voldsomt det foregår i staterne, og at man blot til fordel for showet i København, har udeladt at vise de voldsomme klasser, jeg er dybt forarget, og det er vi mange der er nu. Jeg er selv en af forkæmperne for at dette show aldrig ser dansk grund, for i Danmark ved vi bedre.
I USA findes der en lang række af foreninger der arbejder hårdt for at få Rodeo traditionen stoppet, da dyrene bliver udsat for umenneskelig stress og fysisk belastning. Her i lille Danmark har vi mulighed for at melde et klart NEJ til sådan et show. I virkelighedens verden kommer dyrene alvorligt til skade, tyre der brækker ben under Bull riding, kalve der skades eller sågar kvæles, UDEN NOGEN KOMMER DEN TIL UNDSÆTNING, i lassoen når den slæbes ud fra arenaen. Heste der er så skrækslagne at de end ikke rejser sig efter at være blevet overmandet/banket for at få sadlen på på tid… er det virkelig den slags Cirkus i støtter op om. Er i klar over at man støtter op om disse dyremishandlere, selvom i har valgt at skære visse klasser væk!
Så nej ingen støtte herfra, og ikke flere mails TAK!!!
Hilsen
Lotte Hesselberg Johansen
Westernrytter
Dette er ÉN besvarelse fra en medarbejder på Køge Mediecenter, og ikke en holdning fra avisen.Information om Copenhagen Rodeo! karsten@kingdomkompany.dk