Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Jeg blev altså gal
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:19

At modtage en sådan mail på vores fælles mailsystem på arbejdet.

Har selv svaret nederst på siden. Vedhæftet mailen er et word dok. der selvfølgelig roser arrangemnentet til skyerne.

Copenhagen Rodeo kører fint efter planen, og vi er glade for at også Justitsministeren har godkendt rodeo i Danmark, da hun mener, at rodeo i Danmark godt kan afvikles inden for dansk lovgivning.

Desværre er der stadig enkelte personer, som ikke vil tillægge Dyreværnsrådets, Justitsministeriets og professoren i dyrevelfærd fra Landbohøjskolens ord vægt. Hvis disse myndigheder havde fundet rodeoet tvivlsomt, ville vi ikke afholde rodeo. Længere er den ikke.

Men vi har tværtimod hørt professoren sige, at han ville finde det dybt urimeligt, hvis rodeoet blev vurderet anderledes end andre ridesportsdiscipliner. I fald at I som medie ønsker at bringe denne debat - vi ved, at I løbende bliver kontaktet af personer, der er imod rodeoet, håber vi, at I vil læse vedhæftede dokument og give rodeoet en fair chancen. Vi har brugt mange ressourcer på at sikre, at alt er lovligt og moralsk forsvarligt.

Copenhagen Rodeo er ment som en "once in a lifetime"-oplevelse. At bringe noget helt anderledes og unikt til København som det eneste sted i Skandinavien. Landets bedste hoveder inden for dyrevelfærd sammenligner dyrenes belastning og stressniveau med springridning. Det er disse folk, vi har rådført os hos. Vi håber, at også pressen vil søge information hos eksperter og ikke lade Copenhagen Rodeo stå ansvarlig for, hvad enkelte brodne kar i udlandet har afviklet af kritisable rodeos eller andre ridesportsarrangementer.

For yderligere information kontakt

Arrangør Karsten Østergaard

Telefon: 26 73 73 00

Udsendt af

Kirsten Textor

Morsing PR

PR-konsulent Kirsten Textor

Svanemøllevej 33

DK-2900 Hellerup

Telefon +45 70 26 06 08

Mobil +45 22 29 22 62

www.copenhagenrodeo.dk kirsten@morsingpr.dk www.morsingpr.dk

Dette er ÉN besvarelse fra Mediecentret og ikke avisens holdning.

Mit navn er Lotte H. Johansen og arbejder her på avisen. Jeg er en aktiv western rytter men tager i den grad afstand fra den grad af underholdning som Parken er vært for her til sommer.

Jeg er i den grad også rystet over den måde i kommunikerer ud til firmaer i det ganske land, der måske rent faktisk tror på jeres ord for et "dyreetisk korrekt show"! Hvor vover i at male den danske befolkning sådan en gang vås på! I henvender jer til en stor del af befolkningen som INTET ved om Rodeo, ingen anelse har om hvor voldsomt det foregår i staterne, og at man blot til fordel for showet i København, har udeladt at vise de voldsomme klasser, jeg er dybt forarget, og det er vi mange der er nu. Jeg er selv en af forkæmperne for at dette show aldrig ser dansk grund, for i Danmark ved vi bedre.

I USA findes der en lang række af foreninger der arbejder hårdt for at få Rodeo traditionen stoppet, da dyrene bliver udsat for umenneskelig stress og fysisk belastning. Her i lille Danmark har vi mulighed for at melde et klart NEJ til sådan et show. I virkelighedens verden kommer dyrene alvorligt til skade, tyre der brækker ben under Bull riding, kalve der skades eller sågar kvæles, UDEN NOGEN KOMMER DEN TIL UNDSÆTNING, i lassoen når den slæbes ud fra arenaen. Heste der er så skrækslagne at de end ikke rejser sig efter at være blevet overmandet/banket for at få sadlen på på tid… er det virkelig den slags Cirkus i støtter op om. Er i klar over at man støtter op om disse dyremishandlere, selvom i har valgt at skære visse klasser væk!

Så nej ingen støtte herfra, og ikke flere mails TAK!!!

Hilsen

Lotte Hesselberg Johansen

Westernrytter

Dette er ÉN besvarelse fra en medarbejder på Køge Mediecenter, og ikke en holdning fra avisen.Information om Copenhagen Rodeo! karsten@kingdomkompany.dk
0
0
Svar på denne tråd

Ej altså...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:46

Det var sku godt skrevet Lotte, jeg kunne ikke have gjort det bedre

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Saa er der 2 synspunkter
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:47

Begge har ret til deres synspunkter, spoergsmaalet er "HAR NOGEN AF DE PERSONER DER UDTALER SIG, SET FLERE RODEOER???

Hvis de har saa kan jeg akceptere deres synspunkter som vaerende gyldig for den persons synspunkt og respektere den, MEN HAR DE IKKE, ??? Hvad saa?? Er deres synspunkt andet end et foelelses ladet udbrud.???

Jeg har set traenere i Spring bruge forbudte methoder i at laere en hest at springe, hvil det sige at jeg ikke skal tillade andre som ikke bruger disse metoder oeve deres sport???

Jeg har set western traenere bruge illegale metoder i at traene heste til spins, (shock i nakken) vil det sige at jeg skulle angribe alle som traener deres heste til en spin, burde ikke vaere tilladt?

At man skriver til ens personlige arbejdsplads vil jeg akceptere er ikke den maade at man burde foere PR paa, men igen hvormange gange har den person som har modtaget ene-mail som ikke var passende kritiseret dette til den sendte person??

Jeg personligt har flere e-mail adresser og modtager et hvert sted fra 10/15 e-mails daglig af noget som jeg ikke bryder mig om, men jeg har ikke tid til andet end at FILE det under "JUNK" og saa er den ged barberet.

love...ag

Mary og AG koeber og saelger ting lavet i Brazilien, se min praes. for eks. af ting. Send os en e-mail og vi vil sende jer billeder af det. Vi tager imod gaester fra Europa B&B service.

ampaladini@terra.com.br

0
0
Svar på denne tråd

Suk...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:55
Men jeg betragter ikke denne mail som du! Altså som JUNK.
0
0
Svar på denne tråd

Har vi nogensinde set heste til...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 18:37
...springning, der nægter at rejse sig...eller nærmest ikke er interresseret i at leve videre...NEJ VEL

A.g...jeg håber at du meldte de to trænere til politiet...

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
BOYCOT RODEO
www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 08:32

Jeg har set flere springheste blive tævet godt og grundigt af en stor stærk berider fordi den ikke ville springe til et stævne og var gået totalt i selvsving ved porten. For de havde jo købt den for 70.000,- og den kunne spring bjerge hvis den ellers ville (måske den rent faktisk havde ondt et sted?).

Jeg vil stadig have en springhest igen på et tidspunkt, men det betyder jo ikke at jeg barrer min hest, putter tegnestifter og ståltråd ind under bandagerne osv. Dyremishandling findes tilsyneladende overalt, vi kan kun gøre vores til at tage fat i dem der gør det så det kan blive stoppet og nyde synet af dem der udøver sport uden mishandling.

Time will show.

Og hvorfor er det lige at denne nye tråd om rodeo ikke kan ligge sammen med en af de 20 andre der er blevet oprettet

Mvh Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her

***Hvad betyder det hvis du finder en hestesko?
-at en stakkels hest går rundt i strømpesokker...***
0
0
Svar på denne tråd

JO det sker også
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 10:27

i spring..Og ja det er set med selvsyn.

Jeg ahr været springrytter i mange år og har set ting jeg helst vil glemme...

Derfor har jeg lagt spring i de høje klasser på hylden..

NU gider jeg ikke mere rodeo snak, så det her blievr det sidste pip fra mig i den sag og ja, det hele burde være i en tråd..

Er konverteret til western

Timaru er hjemme!

tak Dina

0
0
Svar på denne tråd

DE BLEV
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 10:36

meldt af det tyske politi, og er exkluderet af alt springning det er hans heste osse.

Amerikaneren, det kunne man ikke goere noget ved, har ogsaa set en amerikaner som solgte en hest til sverige som jeg bragte til Danmark og siden hen til sverige som haengte hesten op ved biddet saa at forbenene ikke kunne roere jorden og efterlod hesten over nat i denne position saa at hingsten ikke ville lave ballade naeste dag naar jeg skulle flyve den til europa.

love ag

Mary og AG koeber og saelger ting lavet i Brazilien, se min praes. for eks. af ting. Send os en e-mail og vi vil sende jer billeder af det. Vi tager imod gaester fra Europa B&B service.

ampaladini@terra.com.br

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft min daglige gang i 15 år...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 21:50
...på sportsrideskolen Aalborg & omegn...S.A.O.

Der er blevet holdt masser af høje springklasser, og i de 15 år har jeg aldrig set en hest "giv op" på den måde som man kan se det i rodeo.

Jeg har tilredet mindst 100 heste, kun ca. 5 af dem har protesteret og bukket lidt...
...det drejer sig om at skabe tillid og give hesten tryghed.

Jeg har redet/trænet galopheste, og har heller aldrig der mødt heste "Der bare gav op og lagde sig til at dø"

Jeg har ejet en af danmarks bedste travhingste og kender til travverdenen...heller ikke der har jeg mødt "den ondskab" som rodeo er.

Jeg har arbejdet på to rideskoler..og har aldrig set sådan noget andet end ved Rodeo

Jeg har redet siden jeg var 8 år.

Ja...jeg ku' sskkuu..blive ved

Men jeg er ikke ekspert...det er der forresten ikke nogen der virkelig er...man lærer nyt hver eneste dag...forhåbentlig ;-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
BOYCOT RODEO
www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider