Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Quarter og brandmærkning???
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 22:55

Jeg har gået og undret mig lidt for mig selv, og må nu stille spørgsmålet.

Er det almindeligt at få sin quarter brandmærket/ Frysemærket??

Jeg fik afvide til et stævne engang, at man ikke brandmærkede Quaterne som sådan, men at de godt kunne have brandmærke, hvis de kom fra en Ranch i USA, hvor alle dyrene på Ranchen fik det samme brandmærke.

Men så så jeg i en tråd ( kunne selfølgelig ikke finde den nu) at en dame har fået hendes quarter frysemærket.

Hvad gør man?? Ikke fordi at jeg havde tænkt mig at få det gjort, men har bare undret mig over, hvad man sådan helt præcist gør.

- og fordi jeg har en bekendt, som har fået en quarter som både havde mærke på skulder og bagpart - og det undrede jeg mig meget over, for det har jeg ikke set før.

er der nogen der ved noget om sådan noget?

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Frysemærkning/FreezeBranding
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 00:16

Hejsa. Det kan være min hest , den er avlet på Littlecreekranch hvor de har fået lavet deres eget brand til at frysemærke heste med ,der er avlet af dem, de er de første herhjemme der har fået lavet deres eget brand.

Det foregik d.2-7-2006 og var stille og roligt , der vokser hvide hår ud ca. 8 uger efter , og der var ingen problemer , det fremstår klart på min der jo er mørk og jeg synes det er ok at få gjort det , når jeg har set hvordan det foregår.

Det er IKKE det samme som at brændemærke.

På min lodge er der et billede af hvordan det så ud kort tid efter , han var branded ,

se mere på Littlecreeks hjemmeside under freezebranding

MvH Jette Hansen

Min Træner: Littlecreek Ranch

Min foretrukne shop: western outfitter

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 07:39

er også frysemærket med bogstaverne "BV" på det ene baglår. Det er fast procedure hos opdrætter, som hedder Buena Vista Ranch. På den måde kan man se, at hoppen er opdrættet på denne ranch. Hvad det ellers skal gøre godt for, ved jeg ikke. Frysemærket er også tegnet ind i hendes registreringspapirer hos AQHA.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

så huskede jeg rigtigt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 07:48

Ok, så det er fordi at de kommer fra en bestemt Ranch, så det foregår slet ikke som f.eks araberne, hvor alle ox´erne bliver frysemæerket osv - godt så fik jeg det på det rene, skulle bare lige vide om jeg huskede rigtigt og det gjorde jeg.

tak for jeres svar.

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Branding
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 10:53

blev gjordt i USA af flere grunde...

1) Siden alle heste blev sluppet loest i et storre areal af flere boender eller avler,

naar man saa samlede dem sammen saa fulgte foelet moderen og den blev brandmaerked som moderen.

2) Det er en god maade at identificere en hest naar den er blevet stjaalet.

3) I tyskland begyndte K. Weindrich at brandmaerke alle de heste de havde avlet 1983.

4) Et brandmaerke eller en frysebraending skal vaere registreret i USA or at vaere gyldig.

love ag

PAL-BAR RANCH speciale er at saelge QH. Vi saelger sadler, nye&brugte til priser fra 4975dkk til 2500.-dkk Med 3 aars garanti paa bomen. Toejler, stoevler, grimme, fortoej, osv i kvalitet arbejde og leder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider