Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Min første western time
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 09:40
på en af Pernille Posts heste - Fantastisk!! Hvor nemt og logisk kan det egentlig være at ride?
Jeg er solgt : ) Tænk at man ikke skal sidde der og drive hele tiden for at holde hesten igang! den kan minsandten selv gå. Og man skal næsten ikke ha' fat i tøjlerne (uhh jeg syntes godt nok ikke lige i starten, at jeg havde kontrol over situationen p.g.a de løse tøjler)

Nu forstår jeg den med "de vises sten" : )

Mel37
0
0
Svar på denne tråd

løse tøjler
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 10:23
jeg tror også at det er der, jeg før størst problemer, nemlig de "lange" stigebøjler og de løse tøjler. når man nu har redet engelsk i så lang tid og er van til at have mere "fat" i biddet og tøjlerne. men mon ikke det ermuligt at lærer det.

nogle her, som vil fortælle lidt om deres oplevelser med at vænne sig til denne "nye" gren af ridning ?

"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
0
0
Svar på denne tråd

Skønt...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 10:37
Jeg begyndte for første gang midt i januar, og jeg sad stiv som et bræt og tænkte, nej nej det her går aldrig.
Nu nyder jeg det i fulde drag, og får helt ondt i maven når jeg ser nogle "tage godt ved hesten" på eks. en springbane. Det er jo slet ikke nødvendigt, det burde ikke være det ihvertfald.

I sidste uge satte jeg så op i en alm. kombineret/springsadel i cowboybukser ! UUuuuuuuuh !!
Se det var ikke nemt, jeg fløj rundt. Så jeg var lige overmodig nok, det ville nok hjælpe at hoppe i de gamle ridebukser og leggins så.

Men hvor er jeg blevet glad ved at ride westernridning og jeg kan slet ikke få nok af indput.

Så god fornøjelse, man skal lige igang, men så er det sku dejligt :o)

If You´r not making dust, you´r eating it ! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Min første western time
Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 12:36
Jeg havde det lidt nemmere.. jeg sad på min egen hest og var utrolig imponeret over at den tossede krikke kunne opføre sig så pænt.. det beviste bare at alle de "kampe" jeg havde haft med ham gennem årene var så unødvendige.. med en westernsadel og den måde de rider på var hesten som et lam. og stadig lige så frisk og hurtig som normalt!

Og så har jeg jo min lille hest at ride på nu.. han var så lidt mere besværlig for der virkede styrefunktionerne ikke helt perfekt *gg* i hvert fald kun på en god dag i medvind og den slags!
Nu er han perfekt!!

Men jeg er sikker på at jeg ikke er den der bevæger mig ind på en springbane igen, det er simpelthen ikke kampene værd når man kan nyde sin hest på den her afslappede måde!!

-miki-

:-D Man må tage skrammerne som de kommer
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-09-2002 12:56

Hvor er det herligt at vi har sådan nogle steder som Hestenettet og Westernportalen, hvor folk kan få lige
denne slags problemer frem.
Det er vigtigt at man er klar over at westernridning er svært at komme i gang med. Så man ved hvad man går ind til.
Der er så mange fordomme om at hestene gør det hele selv, og at det ikke er rigtig ridning osv.
Det er også vigtigt at man forstår at man lærer en masse almen viden om ridning på kortere tid end normalt, fordi undervisningen er mere i intensiv pga
de små hold, og fordi metoderne som oftest er meget mere velunderbyggede, pga tiden.
Jeg har gennem tiderne haft over 1000 ryttere til at afprøve systemet, der følte nøjagtigt det samme som Jer.
De troede alle sammen hver især, at de var enestående,
fordi det var så svært.
Nogle af dem opgav, mange blev ved og en del er faldet fra, men de der blev i det, er lykkelige for det i dag.
Så piger: Bare krum på!
Mange hilsner Conny
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-09-2002 16:38
Jeg startede selv med at "lege" western ind i min springhest, og jeg er lykkelig for det. Jeg droppen aldrig ridebanespringningen, men det er SÅ sjovt, når jeg kommer der på en bosal og springer en fejlfri bane for helt løse tøjler. Det har i hvert fald fået folk til at glo!!! Så jeg er fantastisk glad, min angloaraber var en rigtig turbo før, men hun er helt nede på jorden nu, og kan koncentrere sig om springene og det at komme ordentligt over i stedet for bare at ville hen til dem så hurtigt som muligt... Så det er muligt at kombinere begge dele... Og det virker kanon godt, og har gjort det på alle de heste jeg rider.
0
0
Svar på denne tråd

Jubiiii!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2002 12:23
Der er altså andre end mig, der har startet springning i andet bidløst grej end mekanisk hackamore...!

Heheh... Jeg startede en lille springklasse (højden på springene begrænsedes af størrelsen på det horn, jeg ikke ville have i maven...) i rebgrime. Klubstævne. da jeg efter (fejlfri) gennemridning af banen gik ind på opvarmnings/afskridtningsbanen var der een der kommenterede optømningen med "Gud! Skal du ikek ha' trense på???" - da jeg sagde, at det nok var ligemeget nu jeg HAVDE sprunget - var hun nær faldet ned af sin meget høje dressurhest... :-) At jeg så bagefter "lige lavede" nogle bagpartsvendinger - måbede hun lidt mere... Jeg håber, jeg fik sat lidt tanker i gang hos hende...

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jubiiii!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2002 16:53
Jeg starter så i "rigtig" springsadel og med spring af anseelig højde... Men det er så skidesjovt at se, når de der øhh... -nu kunne jeg sige noget grimt om næsen i sky og snobber men jeg vælger at lade være- mennesker er ved at tabe næse og mund!!! Specielt fordi min hest hedder ASK til efternavn, så kommer der først snobberi ind i det! Åh, jeg griner så meget, det er næsten bedre end at få sløjferne når man har slået dem... :-D
0
0
Svar på denne tråd

Springsadlen...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2002 17:50
...ville have gjort springningen lettere . men nu passer den desværre ikke min hest... (Som faktisk slet ikke MÅ springe højt mere, såeh...)

Men bare vent til jeg kommer på min næste hest i rebgrime til hubertusjagten... ;-)

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider