Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bullriding m. forede flankstraps?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 19:13

http://copenhagenrodeo.dk/

På samtlige billeder CR hjemmeside er tyrene surret alvorligt

hårdt med reb. Hvordan hænger det mon sammen?

For de billeder der er vist på hjemmesiden, er vel billeder der illustrerer det rodeo, man har tænkt sig at vise - eller?

Hvis dyrene har lært at bukke, hvorfor er det så at de er snørrede så hårdt?

Kig engang ind på hjemmesiden, der kører en billedvideo.

Der vises tyre, der er snørret langt hårdere end disse her + heste godt nok med forede straps, men de vrider sig rundt i akavede stillinger, der går langt udover hestemorskabens grænser.

Kig selv!

De af Jer der ved noget om heste og kreaturer, kan sagtens se hvad jeg taler om.

MH Conny

Boycot Rodeo på Dansk grund!

WESTERNPORTALEN
Cal B Western Center
Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

ad...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 19:35
ja man kan da godt forstå at billederne vises så hurtigt og så kort der er da vist ikke noget der er løst der..
0
0
Svar på denne tråd

Nææh...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 22:15
Hvorfor kan man ikke lavet et ordentligt western show... vise hele Danmarks "Hr.& Fru Jensen" hvad det er vi alle sammen brænder for???
Ikke sådan et rodeo show!!!
Det er bestemt ikke er betegnende for hvad alle vi westernryttere i Danmark arbejder for, bruger vores fritid og "lommepenge" på...
0
0
Svar på denne tråd

NU bliver jeg nødt til at ytre mig!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 23:28

Har fulgt debatten om Copenhagen Rodeo fra sidelinien lige fra starten, og det er med blandede følelser jeg læser at justitsministeriet nu har godkendt arrangementet.

Personligt mener jeg at rodeo og Danmark ikke hører sammen. Rodeo eksisterer den dag i dag i bedste velgående i USA, hvor det i en vis udstrækning er forbundet med tradition.

MEN, jeg mener IKKE at tradition er en undskyldning for denne bahandling af dyr.

Fra hjemmesiden:

"Fup: Rodeo-dyr bukker pga. en flank strap (en gjord), ofte med skarpe genstande, der bindes stramt omkring området ved hestens eller tyrens kønsdele.
Fakta:
Eksperter siger, at dyrene bukker, fordi de har lyst. I avlen af dyrene søger man at frembringe specielt bukkende dyr, og en flank strap vil ikke kunne gøre en hest med et roligt gemyt til en fuldbolds bukker. Når man sætter flank strap'en på et dyr, der har en naturlig tendens til at bukke, så fremskyndes unghesten eller tyren til at sparke højt bagud.
Flank straps, der bruges på heste, er foret med fleece. Til tyre kan man benytte et blødt bomuldsreb. PRCA tillader ingen skarpe objekter på gjorden, og den strammes aldrig så meget, at den kan skade eller gøre ondt på dyret. Gjorden rører ikke dyrets kønsdele, uanset om der er tale om tyre, hingste eller hopper."

Ja, undsyld mig, men jeg mener IKKE at det er naturligt at bukke som disse dyr gør! Bukken er forbundet med leg og kådhed, i disse tilfælde sker det udelukkende i forsøget på at slippe af med genen fra rytteren og flankstrapen.

Enhver der bare har en smule forstand på heste og/eller kvæg kan se at deres bukken er påtvunget, IKKE fremkaldt at lyst, men af ubehag.

"Fup: Sporerne, der benyttes ved rodeo, gør ondt på hestene og tyrene.
Fakta: Hestes og tyres hud er cirka 5-7 gange tykkere end menneskers. De sporer, der benyttes ved PRCA's rodeo'er, har afrundede ender på hjulet. I bareback riding og saddle bronc riding skal hjulet være løst, så det ruller hen over hestens hud og ikke skærer i huden. I bull riding sidder sporerne mere fast og bruges til at gribe fast i tyrens løse hud, der er cirka 7 mm tyk."

Sporen er et redskab der udelukkende bør bruges til at forstærke signaler fra rytterens schenkler med.

Sporer bør ikke bruges om afstrafning eller til at gribe fast i huden med.

Det er gentagne gange set at alm. engelske sporer kan lave grumme huller i en hesteflanke. Den engelske spore er stump, hvorimod hjulsporen er i stand til at rulle når den rammer dyret.

Det er til stadighed en videregående diskution hvilken spore der er den "blødeste", men jeg mener så absolut ikke at man kan vove at påstå at dyret ikke kan mærke sporen!

I øvrigt uddeles der bla. point for hvor mange gange tyren/hesten spores i visse "bucking" discipliner.

Jeg mener at rodeoet ingen steder hører hjemme, og jeg har ikke tænkt mig at støtte op om det på nogen måde.

...I forbindelse med hele dyrevelfærdsdebatten kunne man jo vælge at bringe et par spørgsmål på banen...

Er det i overensstemmelse med dyrevelfærden i Dk at mange springheste barres, spores og udsættes for værre ting for at løfte niveauet?

Er det i overensstemmelse med dyrevelfærden at mange dressurheste indspændes og dermed tvinges til en unaturlig holdning?

Er det i overensstemmelse med dyrevelfærden at nogle westerneheste rides med twisted wire bid?

Det er udermere bevist at nogle ryttere indenfor alle 3 områder spidser deres sporer for at gøre hesten mere opmærksom på hjælpen fra benene?

Men det er vist en hel anden debat...

(og dette er bestemt ikke skrevet for at ramme nogen personligt!)

En ting er sikkert; jeg mener at alle dyr der deltager i et sådan rodeo som det omtalte IKKE reagerer af lyst, at de lider overlast og at det er forkastligt at vi vil tillade noget sådan i Danmark!

Dreamdancer... der endelig ikke vil fornærme nogen

Hvem er General Failure og hvorfor læser han min harddisk? :-P

"Funny Face, I love you

Ooh Funny Face, I love you..."

Oh la la.... La Bomba!

0
0
Svar på denne tråd

Træningsmetoder
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 16:39

Jeg satte mig for, at finde ud af, hvordan træningen af rodeo dyr foregår. Jeg troede, at det ville blive svært, men viste sig at være så let som ingenting. De forskellige livestock contractors har masser af videos fra træningen af de unge dyr. De er ligefrem stolte af at vise dem frem.

Ved første øjekast ser det ganske fornuftigt ud. Dyrene får en flank-strap og en dummy på ryggen, der så, når de har bukket et stykke tid, falder af. Det harmonerer jo ganske godt med gængse træningsmetoder.

Noget blev ved med at genere mig ved dyrenes adfærd, når de bukker.
Dyrenes reaktioner, når de bukker, er så ekstreme, at det virker helt grotesk. De smider deres kroppe rundt på en fuldstændig uhæmmet måde, der næsten trodser deres fysiske formåen, uden hensyntagen til risikoen for at komme til skade.
De eneste gange, jeg ellers har set det, er når en hest er fuldstændig panikslagen, skræmt fra vid og sans eller har voldsomme smerter, som ved kolik f.eks.

Det er tydeligt på mange af videoerne, at dyrene får stød fra en hot-shot, når lågen bliver åbnet, hvilket selvfølgelig får dem til at reagere voldsomt, men det forklarer ikke, hvorfor dyrene så desperat fortsætter med at bukke, indtil dummyen er faldet af.

Så lagde jeg mærke til, at på dummyen sidder der en antenne - hvad mon den sidder der for?
Det er noget så praktisk som, en fjernbetjent udløser at gjorden.

Men -
Jeg har en mistanke om, at på dummyen er der også monteret en fjernbetjent stødgiver.

Der skal ikke megen kendskab til dyrs adfærd og indlæring, for at forstå, at hvis dette var sandt, så lærer tyren eller hesten, efter at have været udsat for dette et par gange lynhurtigt, hvad de risikerer, når de påmonteres flankstram og dummy. Så er bare det at få en flank-strap på, mere end nok til at de bliver desperate for at slippe for de stød, de har lært, plejer at kommer efterfølgende
Det forklarer også, hvorfor nogle af dyrene allerede i chuten begynder at kæmpe desperat for at komme væk.

Se på disse videos og vurder det selv.
Jeg måtte se dem flere gange, for det er især de første sekunder man skal kigge rigtigt godt efter.,

Læg først mærke, hvor LIDT denne tyr bukker, hvor den kun har en flank-strap på.

Her ser man tydeligt, at der benyttes Hot Shot

Denne helt unge tyr skal for første gang "trænes" i chuten.
Læg mærke til, at når lågen går op, så står den bare og ser lidt forvirret ud, trods det, at den er monteret med både flank-strap og dummy. Den går så ud af chuten og så lige pludselig reagerer den voldsomt. Den synker i knæ, så man kan formode, at det er fra ryggen, den mærker noget.

Denne tyr står også ganske roligt, da lågen går op. To mænd rækker ned til den. Den ene med en hot-shot og den anden rører ved dummyen. Først da begynder tyren at bukke.

Og hestene bliver udsat for det samme. Læg mærke til, at på trods af at det, der skal forestille en rytter bliver bukker af, så har hesten stadig en bucking dummy på og fortsætter med at bukke!

0
0
Svar på denne tråd

Bag kulisserne
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 19:58

WESTERNPORTALEN
Cal B Western Center
Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

FØØJJ !!!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 21:27

FØØJJJ ! ! Sikke nogle videoer ! ! !

Der kan man se hvordan nogle behandler dyr, når noget skal foregå på tid !! for at nå sine mål eller få succes... FØJ !!! DE BURDE SKAMME SIG...

Hvordan kan man overhovedet tillade sig selv at behandle dyr sådan??? hvor er disse folks etik og moral henne???

Disse videoer giver stof til eftertanke...

Hvor går din grænse ?? og

Hvor langt er du villig til at gå for at få succes eller nå dine mål ??

Prøv at gennemgå din egen behandling af dit/dine dyr... er du altid rimelig ?? eller har du lært noget i dag???

Pyhh... går lige ud og kaster op...

Kommer til at tænke på at, der til DM-penning i Herning sidste sommer, blev gjort opmærksom på at der skulle rides pænt "på" kvæget... håber at der også i fremtiden vil blive lagt stor vægt på dette... Måske man skulle indføre et point system, hvor man også kunne score point/sekunder for, hvor fair og pænt man har redet "på" kvæget...

Hmm... nu er min normale afslutning "Krumspring" vist ikke lige passende...

Skal du også have designer udstyr, så laver

Tn-Laederdesign alt i hovedtøjer, sporremme, tøjler, hundehalsbånd o.l., lige efter dine ønsker og til en overkommelig pris.

www.tn-laederdesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Indsendelse af materinale...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 21:52

Conny... har du sendt denne video videre til dyreværnsrådet??

Tilladelsen er jo ikke endegyldigt givet endnu, men er kun vurderet udfra det materiale, de på daværende tidspunkt havde til rådighed... Så måske en video som denne ville kunne give dem en indsigt i hvorledes den kunne ske at blive udført..

Samtidig vil jeg heller ikke mene, at de har materiale omkring optræning af tyrene... som jeg læser deres afgørelse, har de ikke kunne finde materiale der kunne bevise at der bruges "ukorrekte" midler i optræningen af tyrene... og det vises der tydeligvis i de andre videoer...

Bare lige en tanke...

Skal du også have designer udstyr, så laver

Tn-Laederdesign alt i hovedtøjer, sporremme, tøjler, hundehalsbånd o.l., lige efter dine ønsker og til en overkommelig pris.

www.tn-laederdesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mig bekendt
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 23:59

Er der en kæmpe undergrundsbevægelse i gang pt.
Det er meget, meget større end vi tror. Alle instanser bliver bestormet med materiale og det har allerede medført at fåreridningen også er taget af programmet.
Jeg tror, at det Karsten Østergård kommer til at stå tilbage med i Parken, er et kæmpemæssigt westernshow, hvis han gennemfører.
For rodeodisciplinerne bliver nedlagt en for en.

Bliver det sådan, skal jeg klappe i mine små hænder og så køber jeg da gerne en billet på de dyre rækker, hvis der er nogen at få.

MH Conny

WESTERNPORTALEN
Cal B Western Center
Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

tnonbo
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 00:03
Mit ovenstående indlæg er også sendt til justitsministeren og jeg er temmelig spændt på svaret.
0
0
Svar på denne tråd

FØJ Nogle grimme mennesker!!!
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 08:38

NEj nej nej ... Hvor bliver man bare i dårligt humør af at se de video, jeg mener jo også at du skal sende din video ind Conny.

jeg så den ikke færdig, det kunne jeg ikke.

Men hvor er livet bare uretfærdigt mod mange dyr - kan slet ikke holde tanken ud.- og desværre kan man jo ikke rede alverdens dyr.

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Gud i himlen...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 12:00

Hvor ville jeg ønske at jeg ikke havde set den video du lagde ind Conny... gør mig den tjeneste en anden gang lige at advare når det er så slemt. Dét kunne jeg godt have undværet at se!

Billedet af tyren med to brækkede bagben der 'krabber' sig frem på bagknæene vil sidde på min nethinde meget, meget længe.

Den trak godt nok tårer herhjemme...

Jeg har simpelthen ikke ord der dækker den slags og jeg vil til mine dages ende undres over hvad det er i menneskets natur der gør at de finder sådan noget 'underholdende'...

Det er simpelthen SYGT.

Med Venlig Hilsen
Scarface

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
0
0
Svar på denne tråd

ja det...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 12:38

er noget barskt noget.

På dette link her, er der flere videoer, hvor små 7-8 mdrs kalve "trænes" til at bukke oh man kan let se på slow motion delen hvorfor nogen tyre brækker benene. Det er klart at når 700-900 kg

lander med sådan en kraft, så kan det gå galt.

www.heste-nettet.dk/forum/1/1355509/ 1355509/

Her er "underholdningsværdien" knap så stor, men de kalve ser altså heller ikke ud til at nyde at være entertainere.

MH Conny

WESTERNPORTALEN
Cal B Western Center
Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

ja den..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 23:08

...der med tyren og de brækkede bagben, ville jeg også ønske at jeg var blevet advaret om.

Jeg troede at det var om cowboys bag kulissen, men ak..

Det tog tid at falde i søvn, og nu tænker jeg på den igen... bye bye nattesøvn.

Stort og ihærdigt arbejde Conny, tager virkeligt hatten af for dig og bliv endelig ved, men advare lige, jeg er alt for eftertænksom til den slags klip.

Mvh Nell

Har du for mange penge så køb en hest, Har du stadig for mange penge, så køb 4 !

0
0
Svar på denne tråd

Ja undskyld, men
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 23:25

til sidste løber det hele sammen.
Jeg har set så meget nu, at det er totalt uhyggeligt.

Til sidst tænker man ikke over om noget er mere forfærdeligt end andet. For det jeg gør, er at studere dyrenes adfærdsmønstre nu.
Jeg ser slet ikke skaderne mere, men ser på adfærden.

MH Conny

WESTERNPORTALEN
Cal B Western Center
Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 10:17

Jamen jamen jamen dog...

Så ca. 10 sek af din video Conny, så kunne jeg ikke mere!

Tyren med de brækkede bagben gav mig en kvalm følelse i maven.

Den slags hverken KAN eller VIL jeg ikke støtte, så nu har jeg tilsluttet mig den nye signatur!

Hvor er jeg glad for at alt denne smerte kommer ud i åbenheden... endeligt1

Boykot Rodeo på Dansk Grund!

"Funny Face, I love you

Oh la la.... La Bomba!

0
0
Svar på denne tråd

Uha det gør ondt...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 13:17
Hejsa

Puhhh - jeg må sige, at jeg kan holde til at se rigtigt meget, men at se hvordan de træner de stakkels dyr - MED STRØM - måtte jeg godnok lige synke en ekstra gang. Havde ondt i maven længe efter... Det er jo dyreplageri så det basker :{-(

FØJ FØJ, siger jeg bare...

Jeg støtter ihvertfald IKKE showet her i DK - eller andre steder :-*

Hilsen
Sus
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:09

Så fik jeg endlig set videoen helt til ende, stadig med kvalm følelse i maven.

Kan kun sige det samme som i mit ovenstående indlæg...

Tradition - min bare!

"Funny Face, I love you

Oh la la.... La Bomba!

0
0
Svar på denne tråd

send linksene videre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:54

Jeg har været med til at sende protestmail til Kingdomkompany som arrangerer rodeoshowet. Se hvilket svar jeg fik tilbage fra deres presseansvarlige. Måske skulle I sende linksene til ham, jeg tror personligt ikke Karsten Østergaard helt er klar over hvad det er han forsvarer.

At han blander både landbruget og indvandrerdebatten ind i sagen gør det kun brevet endnu mere diletantisk og udsagnene utroværdige.

Jeg har ikke set linksene - for det kan jeg simpelthen ike klare, men jeg synes "Karsten" skal have lov at få dem tilsendt.

Her er hans mailadresse: info@kingdomkompany.dk

Kære...

Tak for din henvendelse.

Lad os starte med at slå fast: Dyrevelfærd ligger også os højt på sinde. Vi er klare modstandere af, at dyr skal lide overlast eller udsættes for lidelse. Dette gælder alle dyr, fra naboens hund til burhøns og slagtesvin samt naturligvis også de dyr, der deltager i rodeo.

Men vi er ikke modstandere af, at mennesker og dyr har interaktion med hinanden, sådan som det har været tilfældet i tusinder af år. Dyr er en del af vores kultur og en del af vores historie. Vi håber at ændringerne i samfundsstrukturen fra landbrugssamfund, over industrisamfund og nu til videns- og servicesamfund efterlader plads til, at vi fortsat kan have anden interaktion med dyr end at bure dem inde for senere at spise dem.

Fordomme trives og blomstrer ofte bedst i det ukendte. Det kender vi alt for godt i Danmark fra eksempelvis indvandrerdebatten. Det fremmede skræmmer og er hos nogle per definition noget negativt, noget farligt eller noget ubehageligt. Men vi dømmer ikke vores medmennesker på deres hudfarve eller deres religion, men på hvem de er som mennesker. Ellers er der tale fordomme, der bunder i kulturelle skel eller mangel på fakta og reel indsigt.

Ligeledes forholder det sig med rodeo, for nogle. Rodeo er for de fleste danskere noget fremmed og ukendt. Der florerer diverse historier om dyremishandling og videoer på internettet med dyr, der kommer til skade. Der er anti-rodeo-foreninger, ligesom der eksempelvis også er foreninger mod folk med anden kulturel og etnisk baggrund end den danske.

Der er naturligvis også i rodeobranchen brodne kar. Det er der desværre i alle brancher. Men er alle landmænd dyremishandlere, fordi enkelte afsløres i at misrøgte deres dyr? Nej. Ligeledes med rodeo. Der afholdes årligt tusindvis af rodeos, under gode og ordnende forhold. At enkelte individer opfører sig uanstændigt, kan og skal ikke ligge en hel sport til last.

I erkendelse af, at vi ikke er dyrevelfærdseksperter, har Copenhagen Rodeo søgt vejledning og rådgivning hos de førende eksperter på området. Derfor bad vi Dyreværnsrådet om en udtalelse om de forskellige discipliner tilbage i august 2006. Rådet udtalte i december, at man fandt disciplinerne roping og steer wrestling betænkelige. Derfor er disse discipliner heller ikke tilstede ved Copenhagen Rodeo.

Om det rodeo, vi præsenterer i PARKEN, udtaler landets førende dyrvelfærdsekspert, hesteekspert og rådgiver for Dyreværnsrådet, professor Jan Ladewig følgende: "Der er ikke noget i indholdet af et sådant show, der er dyremishandling. Det ser voldsomt ud, men dyrene er ikke udsat for nogen overlast, og derfor er opfattelsen af det som dyremishandling en misforståelse."

Vi vil gerne understrege, at alle regler overholdes, og at de dyr, der deltager i Copenhagen Rodeo på ingen måde lider unødig overlast:

· Dyrene er trænet efter alle regler

· Dyrene lever et godt liv på græs året rundt

· Dyrene bliver transporteret efter samtlige gældende regler

· Dyrene er konstant under opsyn af dyrlæger, når de deltager i rodeo

· Lyskeremmen bindes aldrig omkring testiklerne på hverken heste eller tyre - men som ordet antyder omkring lysken

Vi må også kommentere fanebærernes rolle i formidlingen af disse fordomme. I skrivende stund er der tale om en tysk anti-rodeo-forening og danske Dyrenes Beskyttelse.

Anti-rodeo-foreningen henviser til en tysk rapport, som også Dyreværnsrådet er blevet præsenteret for. Rapport er udarbejdet er en gruppe tyske dyrlæger og er kritisk mod rodeo. Men det har vist sig, at rapporten er en såkaldt skrivebordsrapport, og at ingen af de involverede dyrlæger var ude og se ét eneste rodeo. Rapportens forfattere er endvidere aktive i diverse dyrværnsforeninger, hvorfor udgangspunktet næppe har været særlig objektivt. Dette er ikke videnskab. Det er igen følelser.

I oktober 2006 var 12 tyske dyrlæger fra Tysklands Dyreværnsråd og universiteterne ude at undersøge forholdene ved rodeos. De kom frem til, at det var helt forsvarligt og på niveau med springridning. Den afgørelse ligger desværre ikke på anti-rodeo hjemmesiden.

Den 12. februar i TV2-Sporten kl. 22:35 offentliggjorde vi rodeoet i PARKEN. Den 13. februar udsendte Dyrenes Beskyttelse en pressemeddelelse til alle landets medier, hvor fordommene kom til udtryk. Den 14. februar udsendte samme forening en ny pressemeddelelse om, at de nu havde politianmeldt rodeoet. Denne historie nåede endnu bredere ud, nemlig også i samtlige tv-aviser og i alle landsdækkende avis. Dyrenes Beskyttelses navn kom i alle medier.

Dagen efter kunne man på deres hjemmesiden læse, at de alligevel ikke havde anmeldt rodeoet.

Vi finder det beklageligt, at Dyrenes Beskyttelse ikke på noget tidspunkt søger information og fakta hos os som arrangører. Det vil glæde os, hvis også Dyrenes Beskyttelse kan få noget positivt ud af rodeoet. Men vi håber, at såfremt de fortsat ønsker at profilere sig på rodeoet, at det bliver på en mere saglig baggrund. De kan eksempelvis forholde sig til, at landets førende eksperter er direkte uenige i deres beskyldninger.

Da vi selv er tilhængere af dyrs beskyttelse, håber vi, at de er klar over, at når man råber "ulven kommer" for at blive profileret, er det med risiko for, at man kommer til at kæmpe mod ulven alene, når den så en dag virkelig er der.

Vi glæder os til at præsentere Danmark for noget nyt, noget fremmed og noget unikt. Vi håber, at tusinder af hesteinteresserede samt almindelige danskere får en enestående oplevelse og et lille indblik i den hastigt voksende sport - rodeo. En sport, hvor dyrene i mindst lige så høj grad er stjernerne som "the cowboys". Vi ses i PARKEN den 29. & 30. juni 2007!

Med venlig hilsen

Karsten Østergaard

Arrangør

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Katrunte
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:04
Prøver at skrive igen, men alle tidligere mails, jeg har sendt til dem er blevet rebounched.
0
0
Svar på denne tråd

Gi'r gerne en hånd...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 21:13

Det var dog en grum video. Jeg kan overhovedet ikke tørre de billeder af nethinden igen.

Mage til ondskabsfuld behandling - jeg skammer mig, jeg skammer mig. Tænk at mennesker, som jo skulle være en højere stående dyreart, kan få sig selv til at behandle levende væsner sådan ?

Det får virkelig det primitive op i mig og jeg får i den grad lyst til at gøre noget ondt ved de mennesker... give dem igen af samme skuffe.

Det svar fra ham Karsten Østergaard. Sikke dog en klaphat. Han er godt nok ude på nogle sidespor. Arogant og ubrugeligt svar. Det her handler ikke om dyr, men som altid, kr i kassen.

Katrunte eller Conny: Kan jeg gøre et eller anden i den forbindelse skal det være mig en udsøgt fornøjelse. Bare sig til.

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Underskriftindsamling er igang...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 23:06
...hvis du vil gøre noget, så skriv under og send linket til alle du kender.

LINK:
www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
BOYKOT RODEO
0
0
Svar på denne tråd

mange tanker
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 06:48

Hmm, tja, hvor skal man starte.

Skal først lige sige, jeg aner lige så meget om rodeo, som det jeg lige har set her!!!

Så når det er sagt, kan jeg vel godt tillade mig at sige, at det billed der tegner sig i denne debat, om rodeo, ikke lige falder i min smag.

Vi kan jo alle blive enig om at det er grimme film vi har set her, for da slet ikke at tale om den kvalmende en af slagsen conny lige smed ind. Selv om den næsten ikke er til at holde ud at se på, tror jeg det er hvad der skal til for at man åbner sine øjne. Den fik da mig op på mærkerne...

Men men men... Er der slet ikke noget positivt at sige om denne "sport". Hvis dette er den "normale" måde at træne disse dyr, og hvis dette er hvad man "normalt" kan forvente sig af et Rodeo show, så NEJ TAK.

Jeg tænker... Er det flertallet af Rodeo ryttere der træner og behandler sine dyr på denne måde, eller er det en mindre fanatisk gruppe... Hmmm, for mig er det et fedt... En lille eller stor gruppe... Om det så kun omhandlede et enkelt dyr, ville jeg stadig mene man skulle gøre noget.

Men hvad kan man som enkeltman gøre? Måske ikke så meget, men gør man slet ikke noget, så er man da SIKKER på man ikke hjælper.

Så jeg vil med kritiske øjne, søge noget mere info, og ud fra det,se hvad JEG kan gøre, forhåbentlig med hjælp fra andre.

-----Knuzer fra Line-----

K-jack.

Frederiksborghesten.

Det er dansk og det er godt!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 12:28

At nogle der er IT-kloge (ikke mig) sender alt hvad der er af grumme links til forskellige tv stationer... ALT hvad vi har. Jo flere der ser disse grimme klips jo bedre, også til de politikere der kan have med sagen at gøre.

Eller er det allerede igang? Måske jeg bare halter bagud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider