Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvad er det???
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:07

Hej piger og drenge:)

Til dato har jeg syntes godt om Western...

MEEENNN...

så læste jeg en annonce på dba.dk

under

• Hest
  • Off topic

Indlæget hedder: Copenhagen Rodeo

Det er skrevet af en pige der er i mod western...

men den film der er i hendes astikel...

ja... SE DEN!!!

jeg måtte stoppe den hurtigt igen...

så jeg spørg bare:

Er det Westtern???

Marie Meyer
0
0
Svar på denne tråd

link ??
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:23

Hvis du satte et link på... kunne vi jo også se det og så komme med en mening...

Men husk lige at rodeo IKKE ER LIG MED western ridning...

Hvis du kom til et show ville du ALDRIG se rodeo, for det er en sport for sig !!!

Jeg har ikke set videoen så min udtalelse her er jo så ikke baseret herpå.

Skal du også have et designer hovdetøj, sporeremme eller andet, så laver

Tn-Laederdesign alt i hovedtøjer, sporremme, tøjler lige efter dine ønsker og til en overkommelig pris.

www.tn-laederdesing.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg nu
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:25

viste dig et cavalery angreb paa en flok soldater er det saa dresur???

NEJ VEL!!!

Men dressur kommer fra at traene en hest til krigsfoerelse...

Saa kommer RODEO hvad er det egentlig?? Det er en konkurrence form som er lavet for at bedoemme om rytteren kan handle det arbejde som foer eller senere vil kome paa tale medens han er i praerien og skal samle kvaeget som er spredt over mange tusind kilometer...ufatelig for en dansker fordi man kan ikke forestille sig saa store arealer indtil man har vaeret der.

Saa kommer WESTERN (dresuren) af den samme ridning. Altsaa 4 forskellige former som har i bund or grund samme ophavsted eller baggrund, men ikke i nutidens dag.

Man forfiner tingene saa som DRESUR eller WESTERN...Har jeg forklaret mig selv saa du kan forstaa det ellers skriv og spoerg igen...

love AG

PAL-BAR RANCH speciale er at saelge QH. Vi saelger sadler, nye&brugte til priser fra 4975dkk til 2500.-dkk Med 3 aars garanti paa bomen. Toejler, stoevler, grimme, fortoej, osv i kvalitet arbejde og leder.

0
0
Svar på denne tråd

har set den video
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:42

du omtaler på dba og NEJ det har intet med western ridning at gøre.

Hvis du undersøger rodeo vs westernridning lidt nærmere vil du se der ikke er anden lighed end hatten..

såå døm ikke western udfra den video, men kom ud og se nogle shows og evt træningsclinics så du kan se med egne øjne og ikke dømme ud fra rodeovideoer

Er konverteret til western

men mangler en hest

så derfor søges min nye ven!!!

0
0
Svar på denne tråd

spredt over mange
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:48

1000 kilometre fanger man lige en rå hest, lægger sadel og hovedtøj på den og så arbejder man ellers med kvæg fra denne vildt bukkende hest, og i pausen tager man sig lige en tur på den nyindfangede tyr, bare for motionens skyld eller måske rider man den hjem til rancen hvor man lægger en et tov stramt om lysken på en hest for at det kan gå lidt vildt for sig på tilbageturen, alt imedens rance ejeren hujer vildt.

Det er svært at forstå hvad det skal gøre godt for, for os små Skagen til Gedser danskere så måske skal man spørge igen.

Nej! Westernridning og Roedo har ikke meget med hinanden at gøre, men det bliver nok svært at overbevise folk om.

Jeg rider Western men er absolut mod Rodeo og det er vi mange der er i western verden.

Hotel Hilton har trukket sit sponsoret til bage fra KBH's rodeo, godt gået Hilton.

Venlig hilsen Janne

Man skal aldrig være for stor til at indrømme en fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Rie4600
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 14:54
Prøve at læse indlægen der hedder "Rodeo i KPH" der er en stor debat der ind, også i hensyn til den video du snakker om. mvh, Jill

Life is what you make it!

" I go nutts over cowboys butts!"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider