Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

han tager magten
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 10:06

Hejsa alle sammen

Ja som skrevet har jeg jo fået mig en ny hest og jeg må sige han giver mig kam til mit hår!! Jeg vidste godt da jeg købte ham for en lille måned siden, at han er en hest med en stærk vilje og ikke den store tillid til mennesker, men hvor stort problemet var havde jeg vist ingen anelse om!

I forgårs da banditten skulle ind fra fold, ja så render han mig ned og suser ind i stalden. Ud igen og så skulle han ihvertfald gå pænt..troede jeg! Vi tog lige en tur mere på jorden og hesten susede atter ind til høet i boksen. Så ud igen til folden for jeg ville jo ikke lade ham tryne mig sådan. Jeg blev nødt til at ligge hingstekæde på ham for at trække ham i nogenlunde ro og orden ind i stalden.

Han bider konstant i mig og møver. Han er fuldstændig ligeglad med mine irettesættelser og alt det med at bakke osv som jeg tidligere (på min plag) har haft super erfaring med, ja det kan jeg godt glemme. Hvis jeg prøver bakke ham væk ja så stejler han og angriber mig. Og jeg mener virkelig ANGRIBER!

Jeg skriver her i håbet om at finde en, der har haft lignende problemer og har "kureret" det med held.

(jeg har kontaktet en træner der kommer i næste uge og hjælper mig)

Det er svært når man føler man står med en hest der rent ud sagt vil ski.. mig et stykke!!!

Og ja der er da ingen tvivl om, at jeg har et problem..jeg aner ikke hvilket ben jeg skal stå på og hesten kender jeg ikke..ved bare han har haft det rigtig skidt..

Nå men håber der sidder en derude der har gode erfaringer

mvh gitte og den voldsomme bandit Ballad

Er konverteret til western

Og den nye mule er i stald

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:07
ikke rart - det lyder farligt!. Jeg har aldrig selv prøvet dette, eller noget lignende, men kan kun sige, at det er godt du får en proffecionel ud som kan hjælpe dig for det er et alvorlig problem! Hvad har de gjort dem som du har købt ham af?? hvad har de sagt om hans opførsel?? og når hesten er så gammel skal man nok tænke alvorligt over om det er noget der kan "kureres" eller om handlen burde gå tilbage? ja undskyld jeg skriver det lige ud men 500 kg. er jo ikke til at spøge med... Jeg håber det går godt for dig og din hest - held og lykke. Mange hilsner Tina
0
0
Svar på denne tråd

Også mig
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:09

Jeg holder øje med svarerne her, der må komme noget som jeg også kan bruge.

Har en bulderbasse som gør akkurat det samme, det er hans skyld at vi har lavet løbegange til foldene. Men hingstekæden var måske en ide jeg vil prøve her også, når han kommer hjem.

Hvilken træner har du kontaktet?

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Thaee--
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:18

Jeg vil jo ikke påstå, at jeg er ekspert i problemheste , men det sker da at vores heste lige glemmer hvem det er der bestemmer her i flokken - det kan være at de har lidt for travlt med at komme ind om aftenen, eller ud om morgenene og glemmer at det er altså flokføreren der bestemmer tempoet. Så kommer de en tur i roundpen, der kommer de så rundt indtil de "sænker hovedet og tygger". Så stopper vi, vender ryggen til og lader dem komme op til os, og så er vi enige om at det er os der er leder i flokken.

Nogen af dem må have sådan en tur af og til - navnlig her i vintertiden hvor det ikke bliver til så meget ridning, men også om sommeren hvor der kan være en der mener at den kun skal komme hen til os når vi skal ud at ride, hvis den sådan lige har lyst, og der ikke er bedre at være nede i den anden ende af folden.

Så er det en tur i roundpennen.

Der er egentlig intet epokegørende i det, det er beskrevet af Monty Robert og flere andre, men vores erfaring er, at det virker - uden vold og andre magtmidler.

Vi bruger så istedet for tovet til at "kaste på bagdelen af dem" en longerpisk, hvor vi har bundet en tot "wrapballeplastik" på enden - den er meget nemmere at drive hesten fremad med, end det at skulle stå og kaste med en snor.

Håber du kan bruge det

hilsen john

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:24

Min Bulderbasse er 8 år, og er for gammel til det pjat - akkurat som din, jeg købte min i Maj 2006 - men "fåck" jeg har hadet at lukke hestene ud/ind imens han var hjemme. De andre laver slet ikke det samme.

Ved det er dårlig opdragelse, og overforkælelse garanteret der hvor min voksede op, et plus ved min er dog at han ikke stejler eller bider ud efter mennesker.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

se os på

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:29

for jeres råd

tina:ja dete r en meget farlig situation. Jeg aner ikke hvad han har oplevet i sin fortid og sælger er ikke behjælpelig. Men jeg har besluttet at jeg ikke giver op på ham og vil gøre alt hvad jeg kan for at vinde hans tillid..

John: ja dete r samme teknik jeg har brugt hidtil, men problemet med ham her er, at han er fuldstændig ligeglad med mig og hvis jeg driver på ham (løs i afgrænset område eller som du beskriver med tovet) ja så angriber han. Han reagerer ikke som nogen hest jeg har kendt til før og jeg synes sku ellers jeg har kendt en del også svære heste. Han gør ved mig som han gør ved de andre på folden..han angriber og bider og vælter mig..og stejler..

men give op det gør jeg ikke!!! Han ahr fortjent bedre

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 11:31
at det ikke kun er ved ind og udlukning på fold. dete r hele hans adfærd generelt. Han møver, bider og stejler hvis man presser ham. Og napser hele tiden..hmmm

0
0
Svar på denne tråd

en hingst er en hingst
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 12:07

og hvis ikke den bliver manneret fra begyndelsen altsaa naar den er ung saa bliver det svaert atgoere noget ved det.

Undskyld men i dit oplaeg, har du tilstaaet at du ikke er staerk nok til art styre, det dyr. Jeg kan ikke lide at sigue saadane ting men heller det end at hoere ad omveje at du er kommet til skade med hingsten. Dit know how er ikke tilstraekkelig, og en proffy traener kan ikke loese problemet paa en dag en uge eller en maaned, hingste vil afproeve dig i fremtiden.

Sorry at jeg ikke kunne vare mere positivt. love ag

PAL-BAR RANCH speciale er at saelge QH. Vi saelger sadler, nye&brugte til priser fra 4975dkk til 2500.-dkk Med 3 aars garanti paa bomen. Toejler, stoevler, grimme, fortoej, osv i kvalitet arbejde og leder.

0
0
Svar på denne tråd

AG - jeg tror
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 12:22
du misforstår Gitte's Ballad-e-hest er ikke en hingst, han er vallak ligesom min bulderbasse. Men helt enig de to banditter har vist været overforkælede og ikke særligt opdraget som små. Det er skisme derfor det er så vigtigt prægningen de første par år, uanset kønnet og racen på føllet.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

se os på

0
0
Svar på denne tråd

Lær den at holde afstand
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 12:25

Den må aldrig komme fysisk tættere på dig end feks 50-60 cm.

Lige så snart den overskrider grænsen flytter du ham væk. Til gengæld skal han have en sikker zone i den passende afstand fra dig hvor det er trygt og godt at være. Der skal du ikke herse for meget med ham..

Tænk på dig selv som en af de gamle sure avlshopper. Han fik aldrig lov til at møve og sparke hende.

Når han er artig så husk at være positiv. Han skal kunne hør eog mærke klar forskel på når han gør det rigtige og det forkerte.

Hvis han decideret angriber dig, så er der kun tilbage at pande ham en lige idet han kommer (og passerer din grænse) og med det samme han bøjer af og er udenfor grænsen igen så skal du lade som ingenting, faktisk rose ham lidt og gå videre med det du var igang med.

Hvor meget der skal til for at stoppe ham når han angriber kan du bedst selv bedømme. Om et nej, en flad hånd, en springpisk eller en telefonpæl er hvad der skal til. Han skal bare vide at det ALTID er strengt forbudt at invadere dit rum. Et direkte angreb er en endog meget dum ting at foretage sig. Til gengæld når han viser dig respekt er d faktisk også til at tale med :-)

Det er ikke en hingst vel?...heller ikke en klap/urhingst?

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

syndes det lyder
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 12:29
meget farligt ! jeg er ikke sikker på jeg havde turde at binde an med det selv, find en som har forstand på heste med adfærds problemer så du kan få gjort noget ved det inden det går galt
0
0
Svar på denne tråd

han er ikke hingst
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 13:55

desværre har jeg flere gange prøvet at bede ham på den pæne måde holde sig på en fornuftig afstand.. Både med stemme og løftet tov osv. Men han vader bare ind i mig elelr bider elelr lign og hvis jeg prøver presse ham væk, ja så er det han stejler. Og går til angreb på mig.

Så desværre står jeg ldit nu med en hest, jeg er ikke bange for ham, men jeg er bange for hvilke skader han kan anrette på mig i forbindelse med hans "opdragelse".

Jeg er meget bevidst om hvad han sender af signaler og når han er positiv overfor mig er jeg det for ham, men når han bider og lign siger jeg fast og bestemt nej og hvis han fortsætter ind i mig eller lign fysisk giver jeg igen..

Da han angreb mig på folden havde jeg heldigvis en pisk med( bruger jeg ellers aldrig) men havde jeg ikke haft den ja så havde jeg nok ikke set godt ud.

Hvis jeg affinder mig med at ligge under ham i hierakiet osv ja så er han såmænd fin nok, men her er det altså mig der bestemmer. og det gider han bare ikke.

Det er virkelig svært for mig at forklare her hvordan han er så hvis der er nogen der kan hjælpe ja så ringer jeg gerne elelr skriver pb eller mail og forklarer mere...

tak for jeres gode råd og jeg bliver absolut ikke hverken fornærmet elelr såret og ja jeg ved jeg står med en hest hvis psyke jeg ikke kan aflure og ej heller ved hvad jeg skal gøre med. Og derfor får jeg hjælp, men hvor ville det være rart om der stod en ude i det danske ganske land og havde haft det samme problem og havde en løsning der havde virket på dem som jeg kunne afprøve..det var hensigten med jeg skrev her; erfaringer og gode råd.

Tak alle sammen

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder nok lidt barsk
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 14:45

det her, men han skal en gang for alle sættes på plads og det skal være lige NU. Han har en meget, meget stærk vilje og psyke en dag går det galt for dig. Nu ligger jeg hovedet på blokken, men jeg ville køre ham helt flad, gerne i en longe med let indspænding og en lang longepisk til at holde ham ude, lad ham trave rundt til han ikke har tanke for andet end at holde sig på volten og oprejst på benene. Hvis han går ind mod dig og virker truende så los ham sådan en ordentlig en at han får respekt. Hellere en han kan mærke end 10 små - det handler om din sikkerhed. Hvis han så meget som kigger på dig så rundt 10 gange mere. Bliv ved til han hører efter. Du bliver ved til han er så træt at han hører efter. Herefter trækker du ham, bakker, drejer rundt med ham o.s.v. Lad være med at give godbidder. Ingen straf eller ros. Bare gør det hele stille og roligt. Rækkefølgen skal genoprettes. Du bestemmer og han får afløb for sin uro. Når du går igang første gang bliver du ved til han hører efter. Det kan være du skal gøre det 2-3 timer men så sæt tid af til det. Hvis han bliver ved med udvise sådan en farlig adfærd og det ikke hjælper og arbejde med ham, så find en løsning hvor han kommer hen til en der kan sætte sig igennem ved ham.

Han bliver ikke nemmere når du kommer på nakken af ham. Jeg tror du er blevet bange for ham og det udnytter han med det samme. Livet er for kort til dumme heste, især når man har små børn. Jeg ved ikke om du kan bruge mit råd, men løsningen er at være en tanke foran ham, tage dine forholdsregler når du ved hvordan han reagere og køre ham træt fysisk og deraf ofte også mentalt. Held og lykke. Og nej jeg vil ikke høre fra små piger der synes det er syyynd for ham. Han er farlig som han er nu.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg omgås ham til daglig
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 15:00

Jeg omgås både Ballad og leidesdorff -næsten- dagligt, således oplever jeg ham:

Forleden var jeg ude på folden og ville prøve og lege med Ballad, det gør man ikke bare lige, har jeg erfaret ... han forstår ingenting når man forsøger at flytte ham vha. at hoppe og danse og blafre det bedste man har lært, havde desværre ingen tov ol. med, men det ville være godt det samme, han viger ikke for alm. tryk i bringen, eneste måde han vil eks. bakke på er at man niver (av) ham, og så rose når han flytter sig. Han er meget stærk psykisk (og fysisk), og ville vælte mig hvis ikke jeg var forberedt, han går bare ind i en med skulderen, og prøver bagefter at bide, jeg forlod ham først da han stod stille uden at ville puffe og bide, og havde det sådan lidt i tankerne, hvad nu hvis han forfølger mig...? - han gik væk, dvs. begyndte at lege med en af de andre heste.

KØBET..

Da vi prøvede ham første dag, forsøgte vi med HMS, det gik fint, han skulle lige se hvad det var, men var ok taget i betragtning af at han ikke kendte noget som helst til det. Når vi red skød han skulderen og gik der hvor han syntes.

Anden dag;han forstod mere HMS, men kunne godt mærke han var sej, han angreb slet slet ikke som nu, han skulle bare kæmpes lidt med og få flyttet, men var ellers ok. Mht. ridningen stoppede han hele tiden, det gik også bedre anden gang, vi så tidl. ejer ride og kunne godt se at det var opdragelsen der manglede, han fik lov til at gå ned fra trav til skridt.

Han skød ikke skulderen da vi red.

I går blev han longeret, gik egentlig ok, da han fandt ud af at der var en pisk der kunne "bruges" han gik fint op og ned i tempo, men nøj han blev hurtig træt, total flad. Ved ikke hvem der var mest træt, hesten eller ejeren

Jeg vil jo mene at han skal have noget at bestille, om han bliver redet eller longeret er lige vidt, så han bliver træt og derved ikke orker at gøre modstand, men men der går kun nogle få min. Så er han "på" igen.

Leidesdorff har været syg nogle dage og har dermed ikke kunne aktivere ham, jeg har ikke haft tiden, da min egen trods alt kommer i første række, og som jeg ser det, er det blevet værrer efter han har fået disse fridage.

Han er meget aktiv på folden, nærmest hyperaktiv, leger/slås hele tiden.

Når man rider er han sød, sammenlignet med når man er ved ham på jorden. Det kræver dog noget muskel og holde ham i traven, og endnu mere at få ham videre op i galop, det ser jeg ikke som et problem, han er ret lærenem, og lærte hurtigt teknikken ved stop og drej uden at bruge tøjler, ikke at han er perfekt endnu, men det tager jo tid - det taget i betragtning af hvordan han ellers er, og nærmest ikke forstår en hulens sk..

Leidesdorff har fat i en der er god til HMS, men det er først om 1 uge, og sådan en uge kan føles lææææænge...

Håber i kan bruge dette til noget... for som skrevet er 1 uge lang...

De bedste hilsner

Tina ;)

Meget velholdt Circle Y, park and trail m/sølv sælges,Quater bom,kr. 8500,- (bud modtages).

0
0
Svar på denne tråd

Muligt, men er du sikker på
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 16:16

at han er kastreret?

Han kan jo være klaphingst med begge sten i bughulen.

MH Conny

Svend 4 ever og det

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd

Hej Tina
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 19:09

Jeg hæfter mig ved at du siger, at han meget hurtig bliver træt i Longen eller roundpen, men omvendt tyder meget af det andet I oplever på at han har masser af energi.

Jeg tror han snyder Jer - han bliver ikke træt - han gider bare ikke det der løben rundt bare fordi I siger han skal, og det er en helt anden sag .

Jeg sværger jo som før skrevet til roundpennen, og der er en tydelig forskel på om hesten bare forsøger at slippe, men stadig med hoved højt og uden tegn på underkastelse, eller om den virkelig kommer ned med hovedet og laver tyggebevægelser.

Hvis han bare stopper fordi han ikke gider mere, og "spiller" træt, så er han bare udspekuleret, og skal have en ordentlig tur igen, indtil hovedet kommer ned og han begynder at tygge. Så skal der stoppes, og man vender ryggen til. Hvis han så ikke helt af sig selv kommer gående op og standser et skridt bagved, og derefter følger med rundt i roundpennen når man går en tur, hele tiden et skridt bagved, så er det bare ud og igang igen.

Det kan tage lang tid, og han skal nok have sådan en tur rimelig tit indtil han accepterer sin nye ejer som førehesten.

Som tidligere sagt har jeg ingen erfaring med virkleige problemheste, men for almindeligt uvorne høveder, der virker den metode rigtig fint.

Held og lykke med det - for han SKAL ned med nakken og acceptere at han altså ikke er førehingst der.

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle sammen
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 19:09

Jeg sætter utroligt stor pris på jeres råd og vejledning.

Conny: jeg er temmelig sikker på han er kastreret, men skal da med det samme gå ud og hive ldit og se om jeg kan mærke noget;-)

M Pedersen: Ganske ganske glimrende råd og du har ganske ret: hesten er som den er nu meget farlig og det skal stoppes NU

Jeg er ikke bange for ham, jeg er bange for at blive skadet og ville derfor gerne have ham ud på bare 50 cm fra min krop hvor han ikke kan vælte mig og trampe på mig.

I dag og i går er han blevet longeret godt flad og har lært at man ikke bare stopper hele tiden. I morgen har jeg desværre ikke mulighed for at træne ham (en halv time er ikke nok) men torsdag går den løs og jeg vil prøve den tur med at køre ham flad og derefter træne..

Og nej dete r absolut ikke synd; det er synd at lade den bestemme og blive mere og mere snot forvirret. Så ja det skal stoppes. for alles helbreds skyld.

Tak alle sammen og giv endelig jeres besyv med. Man bliver aldrig klogere end man kan lære mere og gode råd er altid kærkomne.

tak

0
0
Svar på denne tråd

prøv Peace
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 01:08

Hej Gitte.. hvor har du fået ham fra?

Har du set nogle videoer med Michael Peace?.. Han er dygtig til at forklare om, hvordan man opnår et godt fifty-fifty partnerskab med sin hest.

Michael Peace bygger sin heste-"filosofi" på Monty Roberts metoder..

Mvh Tine

botwb
0
0
Svar på denne tråd

Hej John.
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 08:17

Med det arbejde som Gitte lægger i ham er jeg sikker på at han nok skal blive "knækket" (forstå mig ret)

Han tygger ikke når han bliver longeret, men sænker hovedet, han er egentlig ret ok til det, var noget mere "frisk" i går, helt enig i at han nok bare ikke gider, det kunne vi se i går, SÅ dårlig form kan han ikke have når han ellers er så aktiv.

Han stopper også når han bliver redet, men det er ren og skær uopdragenhed, det kunne vi se da tidl. ejer red ham, han fik lov og jo, det har forbindelse når man longerer.

De bedste hilsner

Tina ;)

Meget velholdt Circle Y, park and trail m/sølv sælges,Quater bom,kr. 8500,- (bud modtages).

0
0
Svar på denne tråd

hejsa john
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 09:37

Ja der er vist ingen tvivl om at banditten bare tager måsen på mig for så træt er han sku heller ikke efter en tur i longen. Han spiller for galleriet og prøver narre mig til at slippe. Som han er nu vil jeg ikke tage kampen op med ham alene når han er løs, det må vente til næste onsdag hvor mit håb kommer (træneren).

Indtil da skal vi overleve denne uge og han skal arbejde for sagen og ihvertfald finde ud af at sådan leger vi ikke her.

Endnu engang tak for alle gode råd!!!

0
0
Svar på denne tråd

Bare en ting mere
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 14:17
hvis jeg var jer ville jeg i første gang droppe alt det HMS. Jeg tror helt ærligt det forvirrer ham mere end det gavner. Han er tydeligvis ikke blevet opdraget af sin mor i tidernes morgen, og det skal han så nu. Han skal indrette sig i flokken nu, så når han fremturer skal han have et klask på bringen han kan mærke og så bakker du ham, så bakker han og ikke dig. Hav altid en snor på ham så du begrænser hans flugtmuligheder og du ikke kommer imellem hans bagben. Lad være med at gøre et stort nummer ud af det og lad være med at rose ham, det gør heste alligevel ikke - hvis du forstår. Når du trækker ham sørger du for han altid går lidt bagved ved siden af dig så du tager førerpositionen. Når han opfører sig ordentlig kan han få lov og komme op ved siden af dig = førerhoppen. det er bare vigtigt at du er konsekvent hver gang så han ikke er i tvivl om hvad du forlanger af ham. Han vil nok også komme med en kraftig modreaktion på et tidspunkt når han ikke kan få lov og bestemme mere, men hvis du er konsekvent så trøst dig med at den type heste med en stor selvtillid også ofte ender med at gå gennem ild og vand for en når de har fundet balancen. Bare en lille trøst.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 21:36

Prøv at tage kontakt til Torben Andersen( 40418414). Han har netop sådan en i træning i øjeblikket. Og indtil nu har han da haft succes med den, på trods af en fin "tatovering" på skulderen

Det lyder som om at han kan hjælpe dig.

www.naturalhorsetraining.dk

Stine

Rod, er brugbare ting...

Der bare ikke lige ligger der hvor de plejer....

Forskelligt sælges. Tjek min præs.

0
0
Svar på denne tråd

han er godt nok
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 19:26

slem den bette mand. Han rendte ejeren af stalden ned i går da hun skulle lukke ham ind. I dag trak jeg ham selv og havde lagt kæde på ham og så går han fint. I morgen kommer træneren og jeg er bare vildt spændt på hvordan det kommer til at spænde af.

Der er flere der siger til mig jeg skal sende ham retur og finde mig en let omgængelig hest som planlagt, men jeg nænner det sku ikke. Jeg er sikker på der et sted derinde er en sød hest som jeg forhåbentlig kan nå ind til.

er der nogen herinde der har en solstråle historie?? bare lige ldit opmuntring så jeg ikke helt mister håbet..

jeg skriver mere om vores dag i morgen..hvis vi overlever hehehe

nå men tak for alle de gode råd og i kan være ganske forvissede om jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at vise den mule det godt kan betale sig at stole påe t menneske

Ballads fortid søges!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Vi får lige
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 20:35

en melding om hvordan det gik/går - ikk.

Hilsen john

0
0
Svar på denne tråd

hejsa john
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 20:44

jo jeg skriver gerne hvordan det udvikler sig hehehe

jeg håber jo på succes i morgen så kryds lige alt hvad der er at krydse ik

Ballads fortid søges!!!!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle sammen
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 20:16

Ja så har træneren været her og suk og ak og ve. Den angreb ham flere gange og jeg mener virkelig angreb!

Efter hans skøn, hvilket jeg ikke er det mindste i tvivl om er det rigtige, bør ballad aflives. Han er ikke rask i hovedet og hans adfærd er yderst unaturlig.

Så lige nu sidder jeg med en knude i maven og tårerne trillende ned af kinderne for det ser ud til jeg mister min nye ven.

Ballads fortid søges!!!!

0
0
Svar på denne tråd

puuuhhh ha...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 20:36
Mange vil nok sige at det er da for hurtigt at give op ... men nej ikke her, vi sætter - i væste fald- livet på spil, om ikke andet, så vil der før eller siden, ske noget alvorligt på en af os der omgås ham, han er livsfarlig og uden nogen form for respekt overfor mennesker.

Ja, han angreb træneren flere gange og når HAN opgiver, så er der skisme noget om snakken, han er ellers ikke typen der opgiver.

Det var Så skræmmende at se, at Ballad gik fint rundt inde i roundpen for så LIGEPLUDSELIG at angribe, virkelig angribe, så han måtte flygte ud derfra, hvis han var snublet inde ved ham, ved jeg ikke hvad følgerne kunne have været

Åhh hvor er det bare trist, jeg er ked af det , sur og samtidig enormt skuffet over at man kan sælge sådan en hest, tænk over det når du sælger hest, vær ærlig for guds skyld . Og ikke mindst føler jeg med leidesdorff, det er bare så hårdt.

...DYBT SUK...

De bedste hilsner

Tina ;)

0
0
Svar på denne tråd

uha uha
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 21:26

det lyder ikke rart.

Sommetider får man altså for stor en mundfuld og det må man erkende, men inden jeg tog beslutningen ville jeg nok lige få en "anden vurdering" af en anden træner - jeg kender ham ikke, men at træffe sådan en beslutning på kun en persons dom ville jeg bare under ingen omstændigheder.

Er dommen så den den samme fra den næste, og føler du inderst inde at det nok er rigtigt, så er belutningen truffet, og så er det bare handling, men så fører det heller ikke til noget at vente.

Livet er for kort til heste der ikke kan bruges til noget .

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår godt
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 21:48

at det i manges øjne nok ville være smart at få en anden træner ud, men som skrevet har han voldt mig mange kvaler indtil nu. Jeg har selv trænet og redet heste i 25 år og følte mig langtfra sikker på om Ballad var/er normal. Derfor valgte jeg få en erfaren og dygtig træner ud som jeg VED har kompetencen og ved hvad han laver ud til ham.

Hvis i havde set det der skete i dag, er jeg overbevist om i ville føle, tænke og handle som jeg gør. Hesten er farlig og jeg tør og vil ikke tage flere chancer for det ender med en kommer voldsomt til skade med den hest.

Hvis jeg følte det var ansvarligt ville jeg med glæde sælge ham til en der kunne turde og ville tage chancen og se om de kunne få en god hest ud af ham, men jeg er sikker på det aldrig vil blive anderledes med ham og jeg vil og tør ikke tage ansvaret for den hest mere.

og ja, jeg gør det for min egen og de andre der håndterer ballad sikkerhed, men jeg gør det så absolut også for hestens skyld.

Han angreb som skrevet UDEN GRUND, uden forvarsel. Han stod med front mod træner med ørerne fremme og vupti sprang han på ham. Han er farlig og det skal stoppe her!!!

Mange tak for alle gode råd og vejledning og i må ikke tro jeg ikke lytter elelr ikke har kvaler. Mit hjerte er ved at skrumpe sammen og tårerne triller ned over kinderne ved tanken om de næste par dage for jeg holder virkelig trods alt utroligt meget af Ballad.

Men når det bliver direkte farligt at omgåes en hest, ja så må det stoppe. Og det stopper her hos mig. det er mit ansvar og det vil jeg leve op til...

Ballads fortid søges!!!!

0
0
Svar på denne tråd

jeg faldt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 00:07

Lige over din tråd om Ballad. Sikke en historie den gik lige i hjertet :-( det er synd for jer og meget synd for hesten at han er blevet sådan.

Jeg indrømmer jeg intet råd har til dig og jeg forstår godt det valg du har gjort for din og hestens skyld.

Venlige hilsener

fra

Maria C`armeur

Nu mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

Charmeur`s hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hej, hvor er det ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 09:06

men al respekt til dig for den beslutning du har truffet. Tidligere ejer må da have vidst han har en temperamentsfejl. Jeg synes det er fuldstændigt uansvarligt at sælge sådan en hest. Øv.

Held og lykke med at finde en ny hest.

0
0
Svar på denne tråd

trist og ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 19:58

hejsa.

Jeg har selv haft en af samme kaliber, bare endnu værre. Han angreb alt og alle med åben mund og på bagben uden varsel. kunne stå og stritte nok så sødt med ørerne for så derefter at angribe.

En hest/pony som reagere sådan har en grund til at den gør det og for at kunne rette dette kræver det tid og atter tid, åbenhed og erfaring med heste med ødelagt psyke ellers er det for farligt at give sig i kast med dette.

min blev efter 4 mdr, den sødeste og roligste hest som gjorde alt for en og som selv mit 4 årige barn kunne håndtere og ride.

jeg skal også tilføje at jeg har i mange år arbejdet med virkelig slemme problemheste og ellers vil jeg bestemt aldrig anbefale nogle at begive sig i gang med træning af sådan en hest.

så jeg vil ogå som John sige at få en anden træner til at vurdere hesten inden du tager beslutningen fuldt ud.

der findes mennesker som realistisk kan træne disse dyr med positivt resultat.

men ellers flot at du kan tage beslutningen inden der sker en skade på nogle af jer, da heste med splittet psyke er farlige.

min største medfølelse herfra.

Elsk mens du lever...

michaela Og super hyppen halifax

0
0
Svar på denne tråd

Puha en historie.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 09:58

Hejsa

Ja det er godt nok en trist historie at læse - men du skal tænke på dig og dine omgivelser, om hesten har det godt - og det har den tydeligvis ikke. Det er hårdt at skulle aflive en hest, men du kan se det fra en anden side, at du har jo heldigvis ikke haft ham så længe, og har ikke fået knyttet nogle stærke bånd til ham - endnu. og der er jo risiko ved at købe sådan en hest - men jeg er ked af at høre at det skal gå den tunge vej, men det er nok bedst for alle parter, tillader jeg mig at sige uden at kende dig eller hesten.

Men det er godt at du har haft en professionel ude, så du ligesom kan blive bekraftet i, at der er noget galt med ham.

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 10:27

at det er en meget modig beslutning du har taget. Jeg holder med hestetyder i hvad hun siger, at sådan en hest kræver MEGET tid og endnu mere erfaring. At de er farlige at arbejde med for en der ikke har erfaring med problemheste. Jeg har selv stået i samme situation, dog ikke så slem og det var det modsatte. Min forsøgte at stikke af, bare man sagde bøh! Og han har kostet mig blod, sved og tårer i helt bogstaveligste forstand, og jeg har ik nogen erfaring med problemheste. Og han har taget tid...for at han fik tillid til mig. Men jeg vil nu nok sige at hvis han været en der angreb, så havde jeg heller aldrig købt ham. Så også der er du meget modig, at du kaster dig ud i det. Jeg havde aldrig gjort det.

Hvis du går den tunge vej, hele vejen, håber jeg for Ballad at han får et godt næste liv på den anden side af regnbuebroen. Du har i hvert fald givet ham en god chance, af hvad jeg kan læse mig til!

Good old Cash...Play a tune for me!

Ghost Riders In the Sky!!

Five Feet High n' Rising.....

0
0
Svar på denne tråd

en lille opdatering fra mig
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 01:14

Ja så er det blevet besluttet at han bliver sendt retur og hans tidligere ejer vælger at få ham aflivet. Det gør uendeligt ondt i mit hjerte og jeg har ikke bestilt andet end at tude øjnene ud over alt dette. Jeg ville ønske der var en anden udvej, men alle der har set og håndteret den hest er enige med mig; den er farlig og bør aflives inden den gør skade på sig selv eller mennesker.

Det har været en hård tid og jeg er glad for al den opbakning jeg har fået, både her og i "den virkelige verden"!

Så en stor tak til jer alle og jeg håber jeg kan fortælle om dejlige tider med en ny hest når den bliver fundet...

endnu engang tak

gitte

men mangler en hest

så derfor søges min nye ven!!!

0
0
Svar på denne tråd

God beslutning.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 09:14

Hej Gitte

Det var en god beslutning, men jeg føler med dig, og det er selfølgelig sørgeligt at skulle sige farvel til ham, du havde jo regnet med at kunne rette op på ham, men måtte opgive, og det gør ondt.

Men det er vist bedst for alle parter at sende ham tilbage.

Jeg håber du finder en sød og dejlig hest som du kan få mange vidunderlige timer sammen med.

Held og lykke

Maja

Picó vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd

Også herfra
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 12:31

Held og lykke

Det er den rette beslutning du har taget.

Krydser fingre for at den helt rigtige mule finder vej til dig.

Et stort trøstekram herfra, håber det hjælper selvom det ikke er meget.

Susanne - Let´s Go for it!

The owner of All Breed og Mule.

0
0
Svar på denne tråd

i dag ryger han retur
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 10:11

tak til alle for jeres støtte. det har betydet uendeligt meget for mig.

Både her i tråden og som pbér..

jeg håber jeg snart kan fortælle om en dejlig ny mule i stald.

TAK

men mangler en hest

så derfor søges min nye ven!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider