|
|
| Jeg så den til ende, MEN |
|
|
Det var godt nok ikke let  Jeg så meget roping, da jeg var i US, jeg brød mig ikke om det og var overbevist om at der måtte være mange skadede dyr. Denne her video, får mig ikke til at elske det mere. www.youtube.com/watch?...ted&search Der er barske billeder i og jeg mener det BARSKE! MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FØJ!!! |
|
|
Jeg så den til ende, det var jeg simpelthen nødt til og jeg må sige at jeg var rystet. Det er billeder og oplevelser som disse der får folk til at tage afstand fra western. Det er billeder som disse der får folk til at rynke på næsen når jeg stolt siger at jeg er westernrytter. Det er billeder som disse der burde få folk til IKKE at møde op og se rodeoer... men hvad er det så lige der gør det så skide populært? Jeg synes det er skammeligt at man må behandle dyr på den måde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forfærdeligt.!! |
| Forfatter:  |
olenas |
| Dato:  |
06-01-2007 22:07 |
|
Det er jo sygeligt, burde forbydes.. Man skal sgu respektere hesten, den gør så meget godt for os, så skal man sgu ikke behandle den på denne måde..!! Fatter ikke hvordan man overhovedet kan gøre sådan her noget, og hvordan man kan lide at se på det..!! Menneskene burde prøve at blive behandlet på samme måde af hestene, og se om de kunne lide det..!! For færdeligt... Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UUHHH |
|
|
Jeg så 30 sekunder og det var så det! Kan kun gisne om hvad der videre sker.  Det er så uhyggeligt når mennesker ser på dyr som "ting" uden følelser og rettigheder. Gid de en dag må få samme behandling. Hilsen Benedicte
Så blev den ged vist barberet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gys... |
|
|
.. det lyder fandme uhyggeligt.. jeg tør ikke engang se det selv om jeg er nok så nysgerrig normalt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Maja Dollas |
06-01-2007 22:47 |
|
Med jeres andres udtalelser vælger jeg helt at lade vær med at se den ... Kan slet ikke klare at se når dyr ikke behandles ordenligt. Maja
Picó vil altid være i mine tanker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Føj siger jeg bare.. føj... så den til ende, men med tårer i øjnene for de stakkels dyr. Nu er jeg så rigtig glad for at der ikke bliver lavet noget af den slags i DK ( håber jeg ikke der gør ). Kan godt forstå at folk tager afstand fra western hvis de ser billeder og videoer som denne. FØJ  Stine
Westernpony sælges Pintovallak sælges Rod, er brugbare ting... Der bare ikke lige ligger der hvor de plejer....
Forskelligt sælges. Tjek min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| helt enig |
Foto_Thomas |
06-01-2007 23:32 |
|
Jeg er helt enig i at det er bare for meget at behandle dyr på den måde, samtidig får du lige en balle også Conny, den kunne du godt have ladet være med at smide herinde, den video er det rene dyremishandling. Thomas
Et billede siger mere end 1000 ord
www.weideke.dk Et besøg værd Fotografering tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gjorde det kun fordi |
|
|
Der nogen gange har været tale om at det kunne være fedt at rope levende dyr herhjemme, omend kun med "breakaways". Der er også klip med breakaways og det ser dæleme heller ikke for kønt ud. Jeg har aldrig set der skete noget ved det derovre, men har altid ment at det var utroligt, hvis der ikke gjorde. Jeg har set kalve "græde", når de blev ropet på den måde, jeg har set stude skrige af smerte, når de blev strukket ud i team roping. Jeg glemmer det aldrig og det eneste, der forbløffede mig, var at jeg aldrig så en brækket hals eller ryg. Det er der så rigeligt af her. Jeg kan F... godt forstå at folk derovre arbejder på at få svineriet forbudt. Det gør ondt langt indeni og folk har godt af at se hvad det er. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv da.. |
|
|
Ejjj , det gjorde så ondt at se.. fik set det hele , er fuldstændig rystet ! Gør sååå ondt...  Ved slet ik hva jeg ska sige ..  Mh Betina ( nyere rytter inden for westeren )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg så.. |
|
|
den ikke til ende og min kæreste gik før mig.. Folk går amok over alt muligt, men er der egentlig nogle der tænker på de der heste?? @!#$ jeg har det dårligt.. Her sidder man og ønsker man kunne købe alle hestene, ja eller få dem aflivet.. Tja "Horseman" kommer ikke derfra det sikkert..
FØJ for den lede.. Hvorfor fanden hænger de ikke de folk nu de gik igang med saddam??
SPONSORERET AF NOAS ARK Www.Noas-Shop.dk
MB CHALLENGE 2009
DM I JUNIOR REINING FOR PAINT HORSES FØDT I 2006 TØR DU? Kontakt Mia eller Birgitte herinde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thomas... |
|
|
... giv endelig ikke Conny en balle. Det at vi får set alle de her forfærdelige videoer giver os jo bare mere viden! Jeg får godt nok ondt i maven og helt ned i tæerne... ja langt ind i sjælen af at se de her film, men på den anden side så giver det mig en viden så jeg, hvis det kommer til det en dag, kan sætte mig igennem og sige stop! Således at jeg er helt klar på hvad min mening er i sagen! Eksempelvis som Conny siger... vi har snakket om roping med levende dyr herhjemme og det er bare ikke ok... og slet ikke nu, hvor man har set det her filmklip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal lige huske på |
|
|
At det har taget lang tid at samle de optagelser. Det er ikke fra den samme weekend eller det samme rodeo. Der er dog nogle af kalvene der bliver kørt ud med samme kørehestespand. Det kan man jo så fundere over. Ikke at det undskylder noget som helst. Der er meget modbydelig og helt unødvendig brutalitet. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg så også filmen |
John_lundsgaard |
07-01-2007 09:03 |
|
og er fuldstændig ening med Jer allesammen I at det ser ganske modbydeligt ud, og jeg var også ved at kaste op, og at der ikke er en undskyldning for at behandle dyr sådan MEN Så gav jeg mig til at tænke . Hvad er det der får dem til at gøre det? - thjae det er jo jagten på (penge)præmier, sejre, prestige. Det er big business og det er tilskuerne = os, der betaler for at se det, der driver maskineriet. Så kan vi jo argumentere med, at det kunne vi ikke drømme om at se på - nej men det er der jo så mange andre der kan og vil, lige som der er tilskuere til tyrefægtning, hundeslagsmål, hanekamp etc. Ja der faktisk mennesker der nyder at se andre mennsker skade hinanden (boksning, wrestling, kickboksning o.s.v.). Ja der er sågar eksempler på at folk sidder og ser dopede cykelryttere presse sig selv til de dør af det i tour de France, eller fodbold og håndboldspillere der spiller på smertestillende midler, gigtmidler og det der er værre, så de ender med at blive skadet for livet - altsammen bare for underholdningen. Der er mennesker der nyder at se heste der springer, eller slider eller noget helt tredie på trods af at vi jo inderst inde godt ved, at springhestene er trænet med ølkapsler på sspringbommene for at få dem til at springe højt og at den dygtige reininghest måske ikke lige har været trænet efter de mest humane træningsmetoder. Så ja, filmen er grusom, men det er os allesammen - du og jeg der holder gang i underholdningsindustrien, og betaler penge for at der er nogen der gør alt det her. Og så skal vi jo ikke glemme som Conny skriver, at denne film er sat sammen af små stumper fra sikkert ufattelig mange rodeo's, og at målet med filmen er at forarge - og i den sammenhæng er det jo en glimrende film. Men tænk hvis nogen ville lave en propaganda film mod ridning generelt, og samlede alle de klip af små (og store) ubehageligheder der foregår i den daglige træning, og ved stævnerne, så ville der kunne komme en ualmindelig led film ud af det også, og der ville med garanti også kunne hentes artigheder i vores allesammen westernverden - det er jo ikke ren horsemanship og hygge der bliver praktiseret, når det gælder om at vinde penge og prestige, men det "ser" vi jo nok ikke lige selv. Go' hestedag til Jer alle Hilsen John
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shame on us! |
|
|
Føj! for Helv... - hvad ER det penge gør ved os mennesker! Fy for Sa... altså HVOR er blotpistolen? Føj...
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05 Bedækning tilbydes af super lækker broget hingst på 160stg. Viby Sj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig .. John |
|
|
... det svarre til at man lavede en film om alle de beskidte unoder i fodbold. udelukkende med små sekvenser af albuer til modspillerens hoved, spark og grimme stemplinger, spyt og snotklatter i fjæset på hinanden. Uden at vise noget fodbold - kun det grimme og beskidte ... sikken et indtryk det ville efterlade os med ? af en ellers underholdende og fin sport. Det undrer mig, at du Conny - lader dig spænde for den vogn ? Jeg troede ikke du var så let at manipulerer med ! Men enig: Dyrene har ikke selv valgt at deltage og derfor har rodeo vel heller ikke nogen fremtid her i det enogtyvendeårhundrede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| John du er |
|
|
bare så fin! Du har jo ret i dine betragtninger, vel er det propaganda og jeg ved at der er strammet meget på tingene derovre. Der er ingen tvivl om at det er de værste klip i historien, der er vist. MEN de er der! Og selv om jeg uden tvivl bliver skældt ud for at være den barskeste kvinde i Danmark, så kryber mine tarme totalt sammen, når jeg ser kalve prøve at rejse sig med brækkede nakker og rygge, eller de bliver sparkede for at rejse sig, når nakken er brækket på dem. Køer bliver behandlet hårdt også blandt danske bønder, men jeg må indrømme, at det med kalvene er min kæphest. Hvad hestene angår, har jeg aldrig kunnet se det smarte i "Vild Horse Racing", der hvor de skal rides til.Hold da op det er ulækkert og der er da nogen af holdene, der går helt over gevind. I Bronc riding har jeg ladet mig fortælle, at broncs`ne bliver smarte og holder op med at bukke, når rytteren er aflæsset og bare "venter" på at få taget "bucking strappen" af. Men dem vi ser er åbenbart ikke nået dertil endnu. Alan Jacobs havde jo i mange år et rodeo der turnerede på de amerikanske baser i Tyskland. Jeg var inde og se det en gang dernede og der var ikke noget som helst brutalitet i omgangen med dyrene. Ude i verden er der ja: Tyrefægtning, hanekampe, hingstekampe, hundekampe oma. Så er der også folk der sidder og ser på "full contact karate" og boksning. Det ligger til os jo. Vi "elsker" også at "gyse", når vi ser en flok klodsede løveunger flå bugen op på en levende kalv eller elefantunge og begynde at æde af indvoldene. Her undskylder vi os så med: "At det er jo naturen"! Så ja mennesker har et behov for voldsomheder! Det er helt korrekt! MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidder kun... |
|
|
tilbage med tårene der triller ned af mine kinder  ved ikke om jeg skal have mest ondt af hestene eller kalvene... der kan slet ikke sættes ord på de følelser der farre rundt i en...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Kjeld |
|
|
Prøv at læse hvad jeg skriver! I modsætning til de fleste af Jer andre, så har jeg set det live. Jeg har set fortvivlede kalve, der ikke var til at drive ned til Shute`ne for Gud ved hvilken gang. Jeg har set studene spændt unødvendigt ud i Team roping og hørt deres fortvivlede skrig. En kalv der bliver stoppet med 70 i timen, den har det ikke godt i nakken bagefter. Jeg skriver også, at jeg aldrig har set det gå galt og jeg skriver også at de klip sikkert er samlet over en lang periode og er det ekstreme. Men de er der!!! Det er uafvendeligt! Jeg er ikke sådan at manipulere med, men jeg fik selv syn for sagen og fik bekræftet mine værste anelser, hvad roping angår. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud fra... |
Jean39 |
07-01-2007 13:07 |
|
...dét I andre skriver, vil jeg slet ikke se den...jeg bliver bare så gal og føler mig så magtløs...for vi kan ikke rigtig gøre noget ved det...samle underskrifter...  ...tror bare at det preller af...det er ikke alle "hestemennesker" der holder lige meget af selve dyret "hesten"...og mange fatter bare ikke vores hengivenhed overfor disse smukke og følsomme dyr.
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub www.awk.hestesider.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen Conny .. |
|
|
.. dette er en meget svær diskussion . bliver vi ved ud af denne tangent, ender det i dyrevelfærd ja sågar menneskerettigheder .. hvis vi ikke passer på ! Emnet bliver så ikke nemmere af at det er startet på "følelser" et brændstof med højt oktantal. Disse små søde kalve med store runde, bløde og brune øjne - jamen de er da kære og det er synd for dem og de har ikke bedt om at deltage i vores underholdning. enig ! Roping kan være grusom. enig! Det kan Reining også ... enig ? Vi kan lige så godt stille spørgsmålet - kan man diskuterer dyrevelfærd med en kødspiser ? Ja måske - men det rejser en allerhelvedes masse flere spørgsmål - her i blandt : Om dobbeltmoral. Hver dag bliver der myrdet flere tusind dyr på vores slagterier så vi alle kan få vores flæskesteg. Disse dyr bliver sat i verden med ene og alene det formål, at tilfredstille vores smagsløg. Vi kan sagtens leve uden kød - vi har masser af alternative måder at få vores proteiner på. Dette kæmpe massemord er altså udelukkende til for, at behage os. Det fik mig til at tænke på - kan man diskuterer menneskerettigheder med en kannibal ?? Det er svært ikke ? Tilbage til Rodeoen - Conny du bruger en manipulerende video til på værste manipulerende vis, at slå Roping oven i hoved med. Nu skal jeg fremover lede med lys og lygte efter sekvenser hvor Reining-folket på det skammeligste handler mis med deres heste.  hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aarhh Kjeld |
Q-Lover |
07-01-2007 16:22 |
|
det er sgu letkøbte og elendige argumenter det der. jeg er hverken for eller imod - synes også det er en den grad barsk video. men du skriver: " Vi kan lige så godt stille spørgsmålet - kan man diskuterer dyrevelfærd med en kødspiser ? Ja måske - men det rejser en allerhelvedes masse flere spørgsmål - her i blandt : Om dobbeltmoral. Hver dag bliver der myrdet flere tusind dyr på vores slagterier så vi alle kan få vores flæskesteg. Disse dyr bliver sat i verden med ene og alene det formål, at tilfredstille vores smagsløg. Vi kan sagtens leve uden kød - vi har masser af alternative måder at få vores proteiner på. Dette kæmpe massemord er altså udelukkende til for, at behage os." mennesket er kødspiser - og det er en debat der er teoretisk at mennesket kan få proteiner på anden måde - ja det kan de, bare ikke nok. evolutionsdebatter er afsporet med hensy til kost i nyere tid - utilbageviseligt er det at mennesket henter sine proteiner fra dyrekød, og således er det altså ikke vores smagsløg dette produceres for. det leder mig frem til i mine øjne dine dårlige argumenter - nemlig at disse mennesker vi ser på videoen terroriserer disse dyr ene og alene for UNDERHLDNING - se DET er skræmmende, endda ser nogle af dem ud som de i allerhøjeste grad nyder det. Claus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Penge styrer alt. |
René |
07-01-2007 16:24 |
|
Man sidder godt nok tilbage med en dårlig smag i munden efter at have set det hele. Som John, Kjeld og Conny jo også nævner, så er det pengene der styrer alt. Og tænk lidt på det når du er ude og købe ind. Vi køber næsten altid det billigste. På trods af at vi inderst inde godt ved at enten har dyrene ikke været behandlet særlig godt, eller også er det for gammelt kød, eller måske er det produceret af mennesker på slavelignende forhold. Men vi vil sgu da gerne ind og spise alt hvad du kan for kr. 49,00. Det skal man nok tænke lidt over en ekstra gang. Eller skal man. For hvis vi nu ikke købte det håndklæde i Jydsk som er produceret i Indien af en børnearbejder, ja så dør de måske derude i indien af sult istedet for af kemikalier, og hvad er værst. Eller hvis vi alle bevist gik uden om det billige kød, kommer der så ikke sager frem om hele besætninger der ikke er blevet fodret fordi man ikke kan afsætte kødet, eller som dør af tørst under en transport til det sydlige europa. Lige meget hvad vi vælger, så er altid en dårlig vinkel på vores valg, så vi skal måske vælge udfra den mindst dårlige side så. René
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Denne her Kjeld! |
|
|
Den er for barnlig og langt under dit niveau! "Tilbage til Rodeoen - Conny du bruger en manipulerende video til på værste manipulerende vis, at slå Roping oven i hoved med. Nu skal jeg fremover lede med lys og lygte efter sekvenser hvor Reining-folket på det skammeligste handler mis med deres heste." Jeg kan ikke se, hvor min vis er manipulerende??? Men jeg kan se at din sædvanlige saglighed, som jeg ellers har stor respekt for, her er gået fløjten. Der er reinere, cuttere, pleasure ryttere mm, der går over grænsen, når de træner deres heste. De findes som i al anden ridning ja... Retfærdiggør det noget af det, der sker på videoen? Der er nogen i DK der slår deres børn, nåja men i Sudan, der mejer de dem ned for fode med maskingeværer og macheter... Underforstået at så gør det ikke noget vi tæver et par stykker til døde om året herhjemme. Det er sq da bare at føre krigen over i en anden lejr ikke? MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| René... |
Jean39 |
07-01-2007 17:44 |
|
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub www.awk.hestesider.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyremishandling |
Michael Mogensen |
07-01-2007 18:14 |
|
Det er slet og ret dyremishandling. Som enkeltperson kan man tilstræbe at sige fra over for den slags ting og tænke mere i bæredygtighedstanker. Man kan faktisk godt dyrke konkurrence og spise kød uden at mishandle dyrene. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørgeligt! |
|
|
Jeg vil vove at påstå om man endten er reiner, cutter, roper, engelsk rytter eller såmænd er inden fot løbssporten, så vil man se heste (eller andre dyr) der bliver mishandlet! Det er utroligt sørgeligt og usportsligt efter min mening - Dog er det jo tydeligvis ikke alle der er af denne opfattelse. Jeg er selv engelsk rytter og har redet på middelsvært niveau, så jeg ved bedre hvad der foregår i denne del af sporten end i western. derfor kan jeg ikke udtale mig som reinar eller cutter eller roper osv. MEN jeg kan udtale mig som en person der yder en utrolig foragt for at behandle dyr uretmæssigt! Jeg er bestemt ikke vegetar og jeg ved godt at der bliver kørt adskillige dyr til slagtehuset hvert år for at "min familie" får det kød de spiser. Dog vil jeg vove at påstå at disse dyr har det langt bedre end de stakler vi lige har set! Det er en tur til slagte huset og slut prut! De dyr man ser på videoen bliver "genbrugt" ved adskillige shows. Gang på gang udsættes de for vold og smerte forårsaget af TÅBELIGE mennesker! Hvad er det for et liv at tilbyde dyrerne? At mennesker udsætter sig selv og hinanden for mærkelige og tåbelige sportsgrene der indbefatter forskellige former for vold- hvad endten det er meningen med sporten eller ej, har selv taget valget! Det har dyrerne ikke. Føj siger jeg bare til de folk der kan støtte denne form for ydmygelse af andre levende væsener!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj for fanden! |
Gidget |
07-01-2007 19:01 |
|
Det er til at brække sig over! Jeg kan godt forstå at Connie viser denne video, jeg har selv hørt nogen snakke om hvorfor i alverden man ikke må rope levende kalve herhjemme. Jeg vil nødig opleve at de danske westernrytter bliver ligeså sindsyge! Jeg vil nødig se den slags mishandling af dyrene, hverken heste eller kvæg, herhjemme! For en ting går vi meget op i herhjemme, blandt kvægfolkene i hvert fald og som jeg føler der bliver lagt en hvis stolthed i, og det er dyrenes velfærd! Det kan godt være at man siger dyr ingen større intelligens har, men de har fandme stadig deres stolthed et eller andet sted! Det tænker de måske ik selv over det, men det er sgu modbydeligt at se et så stolt dyr som hesten, blive nedbrudt og mishandlet på den måde! Den er heldig hvis den bliver normal igen! Og kalvene, der aldrig har gjort nogen noget, bliver slæbt rundt i arenaen med en lasso om halsen! Og får brækket ryg, nakke eller ben eller bare hele kroppen. Det er direkte ONDSKABSFULDT! Og til dem der undre sig, så kan I selv prøve hvordan det er at blive slæbt efter en hest med en lasso om halsen, uden nogen som helst mulighed for at forsvare Jer. Så vil I os føle jer meget meget små!! Det gør jeg allerede bare ved tanken! Det kan godt være at det er forkert, men lige nu sidder jeg mest og skammer mig over den menneskelig race.  Der er vel ingen der bryder sig om at blive sparket til, når man allerede ligger ned!!! Det gælder også dyr! Vi vil gerne have at alle dyr bare underkaster sig og viser os respekt, men hvorfor skulle de det når vi ikke gør det samme???  De forstår bare ikke hvorfor de skal behandles på den måde. Og hvorfor skal de det? Fordi der åbentbart er nogen der synes at de er lige meget og ikke en skid værd, så de kan lige så godt blive mishandlet til døde som en del af den syglige menneskelige leg. Derfor har jeg heller ikke en skid ondt af de idioter der kommer til skade på det, for de har selv bedt om det! Og jeg har slet ikke ondt af dem når man tænker på alle de skader på jeg-ved-ikke-hvor mange dyr de har forvoldt! Det kan godt være at man overproducere kvæg, og jeg går da heller ikke selv af vejen for en god bøf, men derfor skal dyrene stadig behandles med respekt!!! Så jeg forstår godt Connie, og respekt til hende fordi hun tør lægge det ud, velvidende at hun nok ville få hug! 1-0!  Ja, undskyld, men man bliver bare så harm og ens stolthed som nyopstartet kvægrytter daler adskillige grader når man har set sådan noget her...
Hvis det hele er indviklet, SÅ SLØJF DET!!! Der er altid SOL på vejen!!! For ovenover alting STRÅÅÅLER Moder Sol!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syndebuk |
|
|
Alle i denne tråd er vel enige om, at det er en brutal video ... Det er mishandling og at Rodeo hører fortiden til - selv i USA.! Det er vi vel alle enige om. Men at udråbe en enkel sportsgren inden for rodeo : Roping ! til den store synder er ikke rimeligt - næsten alle discipliner i Rodeo er barske mod dyrene. Nu er vi jo lidt foran USA her i Europa når det gælder både dyrs og menneskers rettigheder og det er jo godt. Men giver det os ret til at væmmes os over dem - de stakkels Amerikanere og udråbe dem til dyremishandlere og lign. Nu har vi ikke haft tradition for Rodeo i Europa - men vi har så mange andre grusomheder - Tyrefægtning er nævnt og det foregår i Sydeuropa. Vi Nordeuropæere er altså dem der er kommet længst mht. at behandle dyr anstændigt. Det er jo fint og godt Så er det jeg spørger - skal vi bruge vores krudt på at iagtage disse "underudviklede" Amerikanere og Sydeuropæere mishandle deres firebenede venner og sidde og pudse vores egen glorie. Eller sku vi se at komme videre med vores forståelse af dyrevelfærd - ? Købe mere Økologisk og forbyde de værste produktions former i vores landbrug - for at fremme det velfærd vores dyr lever under netop nu. Hvad tror i virker bedst - at vi sidder og forarges over deres traditioner og kultur ? Eller at vi viser dem vejen og tager endnu flere skridt til at alle dyr får et værdig liv og ikke mindst - død. Jeg tror bare at vi skal se at komme videre. Og Tak Conny for de pæne ord også det med det barnlige - jeg kæmper en lille kamp hver dag, for at bibeholde barnes ærlige og uspoleret syn på verden - jeg tror desværre jeg taber! hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er |
|
|
godt nok til at få kvalme af  .Manden i huset gik med det samme, det var ikke noget han gad at se på. Jeg så filmen færdig og sidder her og tænker over den. Fy for SATAN hvor er det bare for ubeskrivelig barsk. Jeg fatter det simpelhen ikke, at det kan nå så langt. Har i set "the Hostel", den viser et godt billede af hvordan mennesker kan være. Den er godt nok uhyggelig. Det er klamt hvad penge kan gøre og hvad man kan få for penge. Hvis jeg ikke havde set denne video som Conny har lagt ind her, ville jeg slet ikke have tænkt på at det kunne foregå sådan.
Hilsen Sanni Den der tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt, har fattet begge dele lige dårligt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære dyre venner.. |
|
|
... I behøver som ikke tage længere væk end Tyskland, før vold og brutalitet er alm. og som flere har skrevet skal vi ikke side her og pudse glorien.. jeg har set og hørt Danske kvæg ryttere pive over hvor forfærdeligt det er med kalvetransporterne syd på, for derefter at deltage i et VM hvor ingen ville gøre noget mod den uhyrlige behandling af kvæget og hvor jeg måtte tage hjem som den alt for søde bløde urostifter... Jeg forlangte dyrevælfærd og vupti var jeg næsten alene i verden.. Jeg fik enda et par kloge ord med på vejen.. ta mere ud i den store verden så du kan blive hærdet !!! Og det er jo det der sker, jo mere vold vi ser jo mere hærdede bliver vi og jo mere skal der til før vi får kvalme.. men jeg vil ikke HÆRDES. ¤¤¤ HerligHeste&KvægHilsen Mulle.¤¤¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det er lidt svært... |
PerBeinov |
08-01-2007 13:21 |
|
Lad mig starte med at sige - det var væmmeligt at se på - det fremgår også af de øvrige indlæg, at sådan er det opfattet her på nettet. Når det er sagt er tiden måske ide til nogle filosofiske tanker som: Herfra hvor jeg ser det, virker denne video afskyvækkende. Men hvem siger, at min opfattelse er rigtig. Hvis andre ser anderledes på denne video end jeg gør - er det så fordi det er onde kyniske mennesker. Hvis jeg ønsker mit synspunkt respekteret bliver jeg også nødt til at acceptere andres synspunkter selvom de ligger langt fra mine. Derfor kan en løsning på problemet kun være en form for dialog og der kan man så starte med at se på - hvad kan vi blive enige om - og hvad skiller vandene. Vores opfattelse af hvad der er etisk korrekt er kulturelt bestemt. Vi havde den famøse sag med de berømte tegninger, som udløste et ramaskrig i den muslimske verden. Vi skal naturligvis respektere andres syn på hvad, der er etisk korrekt og også forlange, at andre respektere vores syn på hvad der er etisk korrekt. I vores del af verden - finder vi ligestilling mellem mand og kvinde som en selvfølge og andre steder er man uenige. Hvilken holdning er korrekt - ja det kommer igen an på hvilken side man ser det fra. Ingen hører det talte budskab nøjagtigt som dig og ingen ser den samme begivenhed nøjagtig som du gør. Det du hører og ser er altså helt unikt, fordi du bestemmer selv hvad du har hørt og du bestemmer selv hvad du har set - hverken mere eller mindre. Hvem skal afgøre hvilke holdninger, der er korrekte - ja det skal vi selv afgøre udfra vores egne værdinormer og så prøve via udveksling af synspunkter at finde en fælles holdning. En løsning med at slå hinanden i hovedet med forargelse fører ingen steder hen - jo i sidste ende til en "religionskrig" er du dyreven eller er du dyrehader og så enkelt er det trods alt ikke. Mvh. Per Beinov, en der gennem mange år har fanget både kvæg og heste med lasso.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor gør det ondt |
|
|
Jeg kunne ikke se det hele igennem, måtte stoppe ved kalvene - brød ud i tårer !! Ja man ved jo at den slags sker, men det gør det ikke mindre modbydeligt. Hvordan kan man tillade, at den slags ting sker på konkurenceplan!!!??? Syge mennesker!! Det minder mere eller mindre om en slagmark, hvor mændene skal bevise deres såkaldte "dominans og styrke" ved at mishandle uskyldige dyr. Og så handler det selvfølgelig om penge - Ækelt og modbydeligt - de cowboys skulle krafædme have samme tur selv, og jeg vil gerne stå og heppe på!!! Det gør mig så vred og ked af det på samme tid. Hvad kan vi gøre noget for at stoppe den slags???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har du Per! |
|
|
Fanget både kvæg og heste med lasso, men - for der er jo et stort men ikke? Du gør det jo ikke på den måde, som det køres op til rodeos. Vi har om nogen debatteret og snakket om det betimelige i at fange en kalv når den er i topfart og bremse den på den måde. Og vi er jo faktisk enige om at en cowboy ikke har brug for den måde, for han skal bruge kalven bagefter, - er det ikke rigtigt? Jeg har været med dig ude og fange en tyr, det foregik jo ikke på den måde, at den blev gennet ind i et shute, hvor der pludselig blev åbnet og den fik et stød i røven for at løbe stærkere ud af buret. Og den skulle frem for alt ikke prøve det 26 gange den dag vel? Breakaway roping kan være ok, hvis dyrene er store nok, som vi også har talt om, men hvis kalven er for lille er det jo tydeligt at lassoen holder kalven længe nok, til at det giver et urimeligt ryk. I øvrigt et godt indlæg Per, der selvfølgelig og med rette maner til fornuft. For man skal beholder benene på jorden, når man vurderer det sete. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan kun skrive at jeg er enig i det Conny og andre siger. Ganske forfærdeligt...  Mvh Lena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Stephanie |
10-01-2007 00:25 |
|
Føj for &%?"!!! JEg har aldrig set noget værre i mit liv før! - Dette har fået mig til at se hvor led at verden kan være og hvor MANGE MENNESKER DER BURDE LIDE SOM DISSE DYR! Jeg sidder her grædende og har pludseligt indset og besluttet mig for at jeg ikke skal være sygeplejerske.. Jeg skal være dyre redder! jeg skal være en af dem som gør en forskel... Med hensyn til kalvene og western! - Det burde afskaffes, fra Usa, Danmark,ja alle steder i hele verden.. TAg dog og kik på de dyr! hvorfor fanden skal vi ride rundt og fange små kalve, for vores egen underholdings skyld? - HVad ville i sige til at få et reb om halsen, alle jublede og du blev smidt på jorden... - Ja haha, så er du vist god fordi du fangede en lille kalv og smed den på jorden.. jubii.. tillykke, nu er den død og du er lige blevet til en dyremishandler!? DEt er AFSKYELIGT!!! - DEt er sidste gang jeg har set western, hvor kalve indgår. Jeg får KVALME... Jeg sidder bare og ryster... Jeg sidder bare med tanken om at pakke en taske, sætte min lille krop ind i en flyver og tage til USA og banke disse mennesker sønder og sammen.. Stephanie En MEGET OPRØRT pige!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hhhmmmfdbfd |
Stephanie |
10-01-2007 01:11 |
|
Det er jeg udemærket fodt klar over, mit budskab er genwralt ALLE klasser hvr kalve ingår som underholdning.. Vi leger da ikke cowboys i hverdagen hvor vi skal fange vores hold med kalve??? = 100% underholdning.. Jeg ved godt at jeg kan risikere at få smæk nu, men i dint care... Efter det her, er jeg færdig med western og kalve! Holder mig til reining og pleasure hvor det"kun" kan gå udover hesten.. (og ja, har set andre ting med disse grene, dette er også afskyeligt og disse dyremishandlere skulle også have smæk) Stephanie
Alle vil til himmelen, men ingen vil dø!? En masse udstyr sælges....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu |
|
|
ja jeg så den video til ende og ja det var modbydeligt ækelt og satte mit @!#$ i kog på det højeste MEN (og nu siger det her som IKKE Western rytter) det stopper mig altså ikke for at tage ud og nyde jer western ryttere og se hvad i kan præstere med jeres heste (som IKKE har med lassofangning af kalve og Rodeo at gøre) jeg nyder det fuldt ud når jeg ser en knaldlækker western hest "slide" fra en fuld galop og det blir jeg ved med.. Syntes bare i skulle høre fra en som ikke selv (desværre) rider western at vi altså godt kan skelne forskel på jer og det på videoen...
Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaae Stephanie |
|
|
Smæk det får du ikke, men du skal jo nok ikke regne med at et sådant barnligt udsagn kommer til at stå uden kommentarer. For udledningen af det du siger er: Da der er nogen der både i reining og pleasure, (godt nok i udlandet altså) bruger nogle helt uantagelige og virkeligt modbydelige træningsmetoder, så skal vi have forbudt reining og pleasure i Danmark. Og da det i øvrigt gælder alle ridediscipliner, kan vi for så vidt lige så godt forbyde al ridning. Det er afskyeligt alt sammen og dem der sidder på hestene skulle have smæk. Og hov vi tager lige al hundehold med! Tror du ikke bare jeg skal stoppe her? MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hgadifndsnv |
Stephanie |
10-01-2007 21:34 |
|
Kære Conny, hvis du havde læst mit indlæg ordentligt, havde du ikke behøvet at bruge krudt på dit svar til mig.. Jeg skriver IGEN: JEg holder mig til pleasure og reining, hvor jeg dog også ved at man kan være lige så brutal og afskyelig, dette kan jeg blive lige så rasende over, som det andet. Er ked af at du har misforstået mig, men jeg mener at i disse dicepliner er det "kun" hesten, du kan gøre skade ved. Du burde nok heller ikke oprette dette indlæg, hvis du ikke havde regnet med at der kom respons på det. Jeg kommer med min mening, er tramper generalt USA over fødderne! STephanie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stephanie |
|
|
Det er helt ok du kommer med din mening, den bliver sagt imod, fordi jeg ikke er enig med dig i alle dine aspekter, og det må du så acceptere.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fair... |
Stephanie |
10-01-2007 22:43 |
|
Det er fair Conny.. Det vigtigste er at vi er enige om, at det der skete på den film ,er sygt.. smil... Stephanie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg syntes denne tråd er et tydeligt eksempel på, hvor betænkelig det er, at smide en stærk kontroversiel video herind, ledsaget af ord som : Jeg kunne ikke lide at se Roping og denne video får mig ikke til at elske det mere ! Citat slut. Ikke et ord om : Dette er ikke westernridning. Roping og kalve er også elementer i Dansk westernridning og dette sammenfald giver en masse forkerte associationer. På Westernportalen, hvor dette indlæg også kører, blev der fremsat foreslag om en afstemning på, at forbyde Penning i Danmark ! Alle disse misforståelser og følelsesudbrud kunne have været undgået ved, at den ledsagende tekst havde præciseret skarpt : Dette er Rodeo ikke westernridning og det foregår ikke i DK. Det svarer til at vise billeder af Amerikansk Football og så efterlade beskueren i den tro, at det var søndagens fodboldskamp på Vestegnen ...  Conny, Jeg vil ikke gentage min påstand og formodninger om dine motiver til at bringe filmen, ledsaget af din famøse tekst. Det fører åbenbart kun til mudderkastning. Vil derimod spørge dig : Hvis denne video havde handlet om træningsmetoder i Reining, med lignende barske billeder. Vær nu ærlig - ingen indkomstrelateret synspunkter. 1 Havde du så overhoved bragt den herind ? 2 Hvis du havde - ville du så ikke have præciserer, at dette er ikke metoder der bliver brugt i Danmark ? hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kjeld... |
|
|
Hvis jeg havde fundet en video, der som du siger var skummel i træningsmetoder, jo så havde jeg nok præciseret som du siger, at det ikke mig bekendt brugtes i DK. Det er rigtigt. Jeg synes jo også at jeg præciserer i mit indlæg til Per, at jeg mener at tingene foregår ordenligt i det regi jeg har set og hørt om herhjemme. Næsten alle ved at der ikke er rodeo i DK. Der præciseres også flere gange, at de mange uheld med kalve og stude der er kørt ind på stribe, ikke er hverdagskost. Jeg præciserer, at jeg aldrig har set et sådant uheld i USA, til trods for 6-7 timers ropingtræning dagligt på det sted jeg arbejdede i US. Men jeg har også skrevet at dyrene efter min mening bestemt led under det og det mener jeg. Det bliver så det fortolkningsspørgsmål, som der egentlig kan være til diskussion. Herhjemme vil roping på levende dyr ikke komme op i det gear, det er derovre. Vi har diskuteret om det betimelige i det. Jeg har påpeget at der nødvendigvis kunne ske skader pga af farten. Det kan der så, det kan vi så alle se nu. Jeg har aldrig set nogen bruge "stødere" herhjemme eller ønske at få fart på. Jeg har nu heller ikke set eller hørt om træning på baner herhjemme med roping. Så jeg har måske levet i min egen verden. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeee |
|
|
Jeg er nu ret enig med Kjeld... Da jeg først hørte om denne tråd, var min første tanke "OK nu bliver vi igen bombet tilbage i stenalderen hvad angår fordomme og misforståelser om hvad western med kvæg og roping er". Jeg kan godt se at det er ok at vi ser hvad grusomheder der sker ude i den store verden, og det videoen viser er grov vold og mishandling, uden tvivl, MEN det er ikke i Danmark. Sådan rider vi ikke i DK og jeg er helt sikker på at vi aldrig ville komme til det, pga af alle de mange dyrevenner der er herhjemme som ikke ville tolerere sådan noget. Her ville man råde op og få sådan noget stoppet. Derfor er det rent ud sagt p... irriterende at der drages sammenligning mellem ridning med kalve i DK og Rodeo i USA. DET ER IKKE DET SAMME. I forvejen har vi meget aktuelt en masse sure miner over at vi er gået igang med at sortere i den måde der rides på herhjemme. Vi arbejder pt aktivt på at få alle til at forstå at det er super vigtigt at ride pænt og behandle alle dyrene pænt. Vi bifalder dyrlæger på shows og bakker op om at dommere bliver bedre til at bruge både gule og røde kort i fremtiden...som de gerne må, men desværre ikke ret tit gør... Bl.a pga af ridning ved VM, som mulle hentyder til. Vi har også været til VM og set hvordan der rides, og det vil vi gerne have gjort bedre i DK. Alt det arbejde føles lidt spildt efter denne tråd, for nu kan vi tage 10 skridt tilbage igen. For hvad hjælper det at punke vores ryttere hvis der så skal drages sammenligninger med sådanne videoklip. Hvordan skal publikum og andre dyrevenner så nogensinde kunne se at der gøres meget for at DK går uden om svineriet ? Det er i forvejen svært at stikke hovedet frem og tage affære. det kender jeg også alt til. Man bliver skældt ud for sin mening, også selvom den er rigtig. Så bliver man bare skældt ud af de som føler sig truffet. Men pyt med det, bare vi kan få de fleste til at se at der skal arbejdes for pænere ridning, så er vi langt henne af vejen. Men det er s.. ikke nemt når et videouddrag som dette, så får folk til at drage sammenligninger og tage afstand fra kvægridning og roping i DK. Det er for langt ude, men desværre en ventet reaktion på Conny´s indlæg. Derfor ved jeg ikke om jeg takker conny for at have bragt os den viden om rodeos i usa, eller om jeg skal bande det langt væk for at have bragt os i fare for nye fordomme og uvidenhed om hvordan tingene er i DK... Jeg er sikker på at ALLE kvægryttere og ropere i DK fordømmer dette svineri som videosekvenserne viser, ligesom jeg er sikker på at intet af dette kommer til at blive set i DK. HUSK... Det er IKKE westernridning i ser. Det er RODEO. Vi har IKKE rodeo i Danmark. Men Conny, du har helt ret. Det er noget forbandet svineri man ser og mit hjerte græder for både hestene og kvæget. Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke spildt |
|
|
Der er intet af det arbejde, der er gjort, der er spildt. Vi har haft lejlighed til at vise på westernsiderne, at vi OGSÅ tager afstand fra disse grumheder. "Verdens øjne" hviler også på os. Det nytter ikke noget at vi stikker hovedet i busken i sådan et tilfælde og lader som om det ikke eksisterer. Folk kigger på de der videosider og den video var der og utroligt mange har set den. Verden er blevet mindre og vi gemmer os ikke alene herinde mere. Der er mange interesserede herinde og læse vores indlæg. Jeg synes at også vi er nødt til at vise, hvad vi står for og det har vi gjort ved at tage afstand fra de grimme optagelser. Så er den faktisk ikke mere dramatisk. I sidste instans har vi taget et standpunkt, som jeg da ikke kan se skulle medføre, at folk ikke føler sig motiverede til at ride bedre og pænere. Roping og wrestlingskader af køer og kalve har jo da ikke noget direkte med ridningen at gøre. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FORFÆRDELIGT |
|
|
Jeg blev mere og mere RASENDE for hvert sekund der gik!!! Det var forfærdeligt at se, hvordan kan mennesker gøre det mod dyr??? det er ikke til at fatte!!! Det var ubærligt at se den til ende, men samtidig kunne jeg ikke få mig selv til at lukke ned... Jeg ønskede bare jeg kunne springe ind i filmen og sige noget til dem, få dem til at stoppe, men det kan man ikke 
Der findes ingen ondskabsfulde heste, hvis en hest nægter nået, har den en meget god grund til det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sophie »Mavians Choice« |
11-03-2007 16:05 |
|
Hvorfor er det at kalvene skal stoppes så hurtigt`? Gælder det om at den skal dø eller hvad gælder det egentlig om? FMeget slem video. Fy for pokker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gælder om at |
|
|
have fanget kalven og surret dens ben på kortest mulige tid. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidder og tuder... |
|
|
Og føler mig så magtesløs Hvor er mennesker grusomme til tider, og hvor er det forfærdeligt, at SÅ mange mennesker er tilskuere til helt åbenlys dyremishandling!!! Tænk at penge og prestige for nogen kan være vigtigere end dyrs trivsel. Er helt lamslået, og tænker om man ikke kan gøre noget? Selvom vi ikke er mange her i lille Dk. kan man så ikke gøre opmærksom på, at det der foregår ikke er i orden? Måske jeg er naiv, men heller gøre lidt end ingenting ik? Eller hvad. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj for den lede da |
xtiny |
15-03-2007 03:29 |
|
Nu så jeg alligevel klippet, så slemt kunne det da vel ikke være? Jo, det kunne det, det var meget værre. Det er da helt igennem afskyeligt og grusomt...
Jeg mangler ord...
Mvh xtiny ---
♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3. Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. Kontakt: print@jersore.net ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Conny |
|
|
Et lille forsigtigt spørgsmål. Hvor mange rodeoer har du set ??? Er bare lidt nysgerrig. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et lille forsigtigt svar |
|
|
1 i Californien og 3 i Tyskland. Derudover har jeg dagligt omkring et år overværet træning af calfroping og teamroping. Og hvorfor Helle? Nu har jeg svaret dig ærligt, kan jeg så få dit ærlige svar om dit motiv til at spørge? MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt sikkert |
|
|
Jeg var bare nysgerrig, er jeg generelt meget. Jeg ville lige som gerne høre fra dig selv hvor mange du har oplevet, for som jeg har skrevet før er jeg af den type person der gerne vil dømme selv, og var lidt bange for du havde været til flere, for så ville jeg nok synes det var lidt underligt at du skulle bruge så lang tid på at finde ud af at det var afskyeligt.
Jeg afventer spændt og du skal nok høre min mening bagefter, men jeg synes godt nok det her er rendt lidt vildt. Bare min mening.
For er det så afskyeligt som i siger ja så skal jeg ihvertfald kun bruge et Rodeo for at konstatere at det vil jeg ikke ofre flere blikke på.
Knus Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har aldrig været til rodeo... |
|
|
...jeg har heller aldrig været til tyrefægtning. ...heller ikke hverken hundekamp, hanekamp eller andet. ...men jeg har set videoer og tv...det er nok for mig. ...jeg behøver ikke at "lugte" blod...min egne øjne og andres advarsler...er nok for mig. ...dem der forsvarer rodeo er "tordenskjolds" soldater... ...men der kommer flere og flere "nye" modstandere...  Vi må bare ikke give op...der er mange dyrevenner der endnu ikke har set div. uhyggelige videolinks.
:-) Med Venlig Hilsen Hanne BOYKOT RODEO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da jeg var i USA |
|
|
og Tyskland, fulgte jeg ligesom bare med som det tynde øl. Jeg brød mig bare ikke om det. Men jeg vil pointere igen. De sammenklippede videoer med uheld, har jeg ikke set så slemme. Jeg har set heste og tyre panikke i shutet. Jeg har også set dem falde under bukningen, men ikke med skader til følge. Jeg har set masser af skader på mænd, men for mig handler det om at dyr ikke opfører sig så sindsygt, hvis ikke de er bange. Jeg har set så meget roping at det er til at brække sig over, men jeg har aldrig set en skadet kalv. Jeg har dem brøle af smerte og skræk. Set dem blive stødet ind og ud af shute`t. Og det er grimt - virkelig grimt, for de vil ikke derind.
MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|