Halløj.
Jamen det er det som er den største risiko ved at tage ud og kigge
man bliver tændt, og det er meget vanedannende når først man har prøvet. Rigtigt mange er faldet ind i ko ridningen de seneste år, også fra "den engelske verden" . Det er tit det som lokker, når man er kørt lidt træt i det andet, og endnu har ingen af de vi har mødt, fortrudt, og det er rigtigt mange gennem de 4 år jeg har været med til at arrangere kvæg arrangementer.
Det er skønt. Jo flere vi er jo sjovere, og jo mere udbredes kendskabet til det.
Er du glad for din hest, ja, så forsøg evt i første omgang at omskole den. Især i kvægdicipliner ses mange forskellige hestetyper , og det er dyrt at investere i en af de racer som er mest egnet til det før man ved om det er det man vil .
Vi har som sagt mange typer heste med, men skal du ud og finde en allbreed (blanding) til en overkommelig pris, så lad være med at købe en alt for ædel varmblodig hest.
Jeg vil ikke anbefale en speciel race, men rigtigt mange gode nytilkommere har haft haflingere med og de er altså seje og modoge de små "alpequartere".
Men en god allround blandingshest med en stærk og muskuløs stamme, solide ben og gå på mod, er at foretrække efter min mening, til at starte op på.
Du er meget velkommen til at skrive privat hvis du vil vide mere og som skrevet, så kig på vores hjemmeside for aktiviteter.
Du er altid velkommen på Alhambra, med eller uden hest. Hver onsdag aften er der fællesridning og vi har tit kvægtræning.
Hilsen Lone.