Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Måske jeg skulle??
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:25

Jeg er jo blevet grebet af alt dette ehr western halløj og siden jeg sidst skrev herinde, har jeg været til et par shows og tilmed været ringsteward hehehe ja hvad man dog ikke bliver lokket til i kampens hede.

Nå men jeg er så småt ved at indse at jeg må af med den mule jeg har og ha mig en western mule..

og nej jeg aner ikke hvilken form for western jeg vil ride, men indtil videre tror jeg min kærlighed vil falde på trail og måske noget ko ridning...

er ikke så meget til det "fine"..

Men men men hvor finder man en god lærehest der ikke falder død om bare fordi jeg stritter forkert med fingrene eller vifter mærkeligt med benene?? Og den skal bare ikke koste så jorden ryster for det er pengene bestemt ikke til..

Jeg er fuldstændig ligeglad hva den er lavet af...

Den må bare ikke være lille for det er jeg ikke..og gerne en robust en...

Hvad kan i anbefale mig???

Taaak og forhåbentlig på genhør

Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid.

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:45

Så er der en mere der er faldet i Velkommen i hvertfald, jeg har også sendt dig en pb da man jo ikke må skrive alt offentligt.

Jeg valgte til sidst efter ½ års kiggen og søgen, for at få den rigtige hest til den rigtige pris simpelthen at sende min fjordhest afsted til omskoling. Prisen var det samme, for en lærehest. Og det løber det altså hurtigt op i. Nu ved jeg ikke lige hvad du har af hest lige nu, men det er jo et alternativ at få den du har og kender omskolet?

Fjordhesten blev sendt afsted d. 5. November og i morgen onsdag skal jeg have min første - allerførste ridetime, men spændende er det

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 14:22

Halløj.

Jamen det er det som er den største risiko ved at tage ud og kigge man bliver tændt, og det er meget vanedannende når først man har prøvet. Rigtigt mange er faldet ind i ko ridningen de seneste år, også fra "den engelske verden" . Det er tit det som lokker, når man er kørt lidt træt i det andet, og endnu har ingen af de vi har mødt, fortrudt, og det er rigtigt mange gennem de 4 år jeg har været med til at arrangere kvæg arrangementer.

Det er skønt. Jo flere vi er jo sjovere, og jo mere udbredes kendskabet til det.

Er du glad for din hest, ja, så forsøg evt i første omgang at omskole den. Især i kvægdicipliner ses mange forskellige hestetyper , og det er dyrt at investere i en af de racer som er mest egnet til det før man ved om det er det man vil .

Vi har som sagt mange typer heste med, men skal du ud og finde en allbreed (blanding) til en overkommelig pris, så lad være med at købe en alt for ædel varmblodig hest.

Jeg vil ikke anbefale en speciel race, men rigtigt mange gode nytilkommere har haft haflingere med og de er altså seje og modoge de små "alpequartere".

Men en god allround blandingshest med en stærk og muskuløs stamme, solide ben og gå på mod, er at foretrække efter min mening, til at starte op på.

Du er meget velkommen til at skrive privat hvis du vil vide mere og som skrevet, så kig på vores hjemmeside for aktiviteter.

Du er altid velkommen på Alhambra, med eller uden hest. Hver onsdag aften er der fællesridning og vi har tit kvægtræning.

Hilsen Lone.

RanchhorseDK

AKUT: BOLIG SØGES ANDEL ELLER LEJE

Syd-vest-midt sjælland. Haslev-næstved-ringsted-slagelse egnen

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak begge to
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 17:52

Jeg tror ikke mine mule ville egne sig. Han er to ethalvt og allerede 170 i stg og alt andet end rolig..

jeg er sikker på, at lige netop den rette mule dukker op og heldigvis har jeg ikke travlt.

Jeg glæder mig til at deltage lidt mere i western verdenens glæder..

gitte

Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid.

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig

0
0
Svar på denne tråd

Westernhest
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 19:21

Hey

Og velkommen i klubben,jeg er selv nystarte westernrytter,jeg faldt også for kvæg og man er bidt af det helt ind til skindet.

Jeg giver lone helt ret i det med hestevalg.

Mit første stævne var til Djurs open med min nye hest,og

vi blev nr.3 weee.

Hun havde absolut aldrig prøvet noget af det western.

Skal lige siges at hun er en blanding mellem Haflinger/Frederiksborger.Dejlig kraftig bygget hoppe samt

stille og rolig.

Jeg skal så prøve med en anden af vores nye heste i flokke her.Det sker hos Mulle til juleræs D.2 Dec.

Dette bliver på en Haflinger,som heller aldrig har prøvet western,men det bliver spændende om jeg skal smides af eller hva.

Så valg af hest er lige meget for mig,bare den er rolig.Så længe du ikke skal starte de store stævner,der kun er for Quartere,ja så siger det sig selv at valget skal være sådan en hyp,har jeg fået af vide.

Hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

den rette hest...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 20:08

Nu er det jo så heldigt at der er en western gren for stort set alle typer heste. Hvis den er alt andet end rolig, så bliver den måske ikke den store trailhest, men så kan det jo være den bliver en kanon ko hest eller måske til speedevents osv. Måske den egner sig til reining?

Og så vil jeg sige, at man tit kan være så heldig at selv de mest tændte heste kan finde sig til rette og ro, hvis man forstår at ride den korrekt og hvis man får den sendt i træning.

Jeg startede selv på min gamle travhest og det er jeg nu glad for at jeg gjorde. Senere hen avancerede jeg så op i rækkerne og fik en Quarter.

Så hvis du er glad for din hest, så send den i træning og få den skolet i western allerede nu og så kan det måske ende med at blive en helt fin hest alligevel. Der er altså mange der rider på store heste. Det er ikke kun dem under 155 der duer.

Og når du så en dag selv er blevet en bedre rytter og har fået pengepungen i orden, ja så kan man jo avancere.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 21:30
Jeg kender Gitte, og ved det er kemien der mangler, hvis ikke den er der er det svært at tilfredstille begge parter.

De bedste hilsner

Tina ;-)
Lidt skør er man vel altid.... :-P

Velholdt Circle Y park and trail westernsadel m/sølv sælges, Quater bom,

kr. 9000,- (eller bud).

Se evt. min annonce her på HN, eller mail for op

0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 13:32

så er beslutningen taget, hesten er til salg og en køber kommer og kigger på ham. Skidt men samtidig godt. Nu får jeg og han chancen for at lave det vi gerne vil og sammen med en vi passer til.

Tak for svarene!!!

I er sq så hjælpsomme herinde..

glæder mig til at komme ud på min helt egen plethest;-) måske ses vi en dag på banen...

Min elskede mule sælges til

hjertevarmt menneske

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider