Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Ranch Sorting i DK
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:49

Introduktion på RHDK´s kvægtræning d. 24 november på Alhambra. Se RHDK hjemmesiden.

Idet vi med glæder erfarer, at Dkqha medtager Ranchsorting i dansk regi, følger vi det selvfølgelig op, og starter nu denne disciplin op på vores kvægclinics på Alhambra i Haslev. Vi vil gerne bidrage aktivt til at flere ryttere starter de nye klasser som indimellem ser dagens lys, og vi har allerede haft mange som har startet de andre, efterhånden kendte "ranchklasser" i Dk.
Ranch sorting, som vi kender lidt fra Sverige i forvejen, kender vi under navne som "Calfsorting", "Teamsorting" og "Ranchsorting".

Ranchsorting udøves på den måde, at der på ridebanen, deles op i 2 identiske pen´s af størrelsen mellem 50 og 60 fod, som er adskildt af en 12 fods åbning på midten.
10 kalve nummererede fra 0-9 skal sorteres fra den ene pen til den anden i nummerorden, af 2 ryttere.
F.eks hvis speaker råber "kalv nr 4", begynder rytteren at cutte kalv nr. 4 ud og drive den ned i den modsatte pen. Derefter sorteres nr. 5,6,7,8 ect.

Hvis en kalv udenfor nummerrækken sorteres i den modsatte pen, eller hvis en kalv som allerede er sorteret korrekt, løber tilbage ud af pennen og over linien, dømmes der "no time".

Kodeordet er Teamwork, når 2 ryttere i harmoni cutter kalvene ud af flokken i den rigtige rækkefølge og driver dem til den modsatte pen, samtidigt med at de sørger for at sende de forkert nummererede kalve tilbage i flokken og dermed forhindrer dem i at løbe ind i den pen med de korrekt frasorterede kalve.

Klassen er på tid. Hurtigste hold vinder.

Hilsen Lone.

RanchhorseDK

AKUT: BOLIG SØGES ANDEL ELLER LEJE

Syd-vest-midt sjælland. Haslev-næstved-ringsted-slagelse egnen

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 09:18

Det lyder spændende...lige så det kilder i maven hehe. Det bliver sjovt at prøve hehe

SAVE A HORSE.....RIDE A COWBOY!!!! OH YEAH! YEEEEEEEHAAAAAW!
0
0
Svar på denne tråd

Det skal prøves.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 15:16

Denne disiplin faldt Niels Rosenkrans og Michael Dan-can over da de var på hyggevisit i Canada.

De har fortalt meget om det siden og snakket om at lave en træningsbane her i Jylland. Men de er jo begge travle folk, så det ser ud til at jeg må til Sjælland for at sortere et på køer.

0
0
Svar på denne tråd

Tinka...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 17:39

JA JA JA...bare kom. Det er så hyggeligt.

Og slæb du Niels og Michael med, så slipper de for at arbejde med bane først

Hilsen Lone.

Hilsen Lone.

RanchhorseDK

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤ JA ja..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 19:17

.. et eller andet sted må jeg vel bare gå ud fra at de som gennem tiden er kommet i Cowhouse, på en eller anden måde lider af hukommelsestab... for 4 måske enda 5 år siden prøvede vi at træne cattle sorting, ene og alene fordi det kunne udføres af to. Team penning kræver 3 ryttere, men der er jo kun plads til to heste i en trailer eller også skal den ene køre aflene, eller man skal lave ernormt mange team for at dele sol og vind lige hvis man er 4.. osv. men det slog ikk rigtigt igennem, måske fordi vi herhjemme ikk var gode nok til det med kvæget, for det er bestemt ikk nemt, her skal man jo både kunne ride og arbejde rigtigt- og selvstændigt -på kvæget. Her i Cowhouse vil vi gerne være med til at få denne deciplin til at slå igennem.. for det er nu meget nemmere at komme afsted til træning når og hvis man kun er to...

¤¤¤ HerligHesteHilsen Mulle.¤¤¤

0
0
Svar på denne tråd

Herligt Mulle
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 19:27

Sæt du også bare igang, så kan vi vel snart få nogle glade ryttere ud og dyste i noget nyt og sjovt. Ja, nyt og nyt, for nyt er det jo ikke, kun herhjemme. Vi talte for nogle år siden om at starte det op fordi svenskerne rider det, men mente at det var for mange ting på en gang, da vi tog de andre ranch klasser i brug på clinics´ne...

Men det ser ud til at der kan være et større marked for det nu. Mange vil gerne prøve kræfter med noget nyt nu.

Så lad os bare gå igang .

Jeg personligt ser meget frem til at prøve det af.

Hilsen Lone.

RanchhorseDK

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 19:43

Ja jeg syntes at det lyder spændene...Jah Mulle...det må Pot og jeg da hellere prøve engang...men det lyder lidt indviklet...Ups!!!se´følge skal Daisy da også prøve det når hun har været på ko lidt mere hen ad vejen..

Hilsen Tina

Rigtige piger rider western.....

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse/suplering
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 15:40

Hej Lone.

Iflg.USTPA(united states team penning association)kan pennene have en størrelse varierende fra 50-60 fod.Åbningen anbefales 16 fod,men ikke mindre end 12.

Der er 10 nummererede kalve+2 unummererede"trafficcattles"for at gøre forvirringen total.De 2"trafficcattles"udløser diskvallifikation,hvis de krydser start/foul linien.

Hvis bare en del af en"forkert"kalv er over samme linie diskvalificeres der også.

Som Tinka skriver,faldt Niels og jeg for det i Canada.Vores værtinde og hendes mand viste os timer af video; både egne,men også købte instruktionsvideoer.Desværre duer disse videoer ikke til vores videosystem,og de kunne ikke fås på DVD på det tidspunkt.

Hvornår tager i hul på træningen?Er interreseret i at komme over og se det.Ranchsorting er en meget fin sport for vi tilskuere.

Mvh.Michael

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤ Hej Michael..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 17:12

De omtalte købevideoer kan godt afspilles i Dk.. man skal bare købe en video med begge systemer.. sådan en har vi i Cowhouse, ellers lærte jeg jo ikk noget og kunne heller ikke afholde dommer kursus, for tyskerene bruger også Amr. system. Så køb du bare nogle videoer om Sorting hjem, med videresalg for øje. Jeg bestiller hermed en eller to hvis de er forskellige...

¤¤¤ HerligHesteHilsen Mulle ¤¤¤

Ps.. Vi har fået nye friske krydsnings kalve i Cowhouse, så fra Januar er her igen træning... Men det er MY WAY... og endnu har vi også Steins mekaniske ko til Cutting træning.

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil med!!
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:09

Hejsa alle..

må med skam i sindet indrømme jeg ikke kan den mindste smule western ridning mene r ved at blive bidt af en gal ko..hehehehe

kan alle komme og kigge på og hvor er det???

MVH Gitte

måske en kommende ko pige

Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid.

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 13:11
har lige set det HAR været der..

Hvem vil bytte?? Læderridestøvler str41 med extra vidde byttes til 14,5 tredelt eller massivt todelt bid.

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig

0
0
Svar på denne tråd

Det sker igen
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 14:08

Det er altid rart med flere interesserede...Vi har ranshsorting igen inden længe. Følg med her på siden eller vores hjemmeside.

Kom evt. til åbent hus weekenden 9-10 dec.

Alhambra painthorses

videbæksvej 3

teestrup

4690 haslev...

Med eller uden hest.

Gratis denne weekend.

Du skal være velkommen.

Hilsen Lone.

RanchhorseDK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider