Jeg havde solgt den engelske hest og havde haft helpart på en hoppe der desværre måtte slåes ned pga spat.
Så var jeg hesteløs men havde sparet lidt op.
Jeg vidste jeg ville ride western mn jeg vidste ikke hvordan man gjorde...ud over hvad jeg havde snuset mig til i artikler og materiale fra AQHA og APHA + Paint Horse Journal.
Så hvis jeg købte mig en hest (dengang havde jeg max råd til et føl) så ville jeg stå Palle alene i en engelsk stald med et føl og skulle lære den noget jeg ikke selv kendte til. Jeg ville ikke engang kunne finde det rigtige kvalitetsudstyr.
Så i stedet brugte jeg pengene på 3 mdr i USA (Texas) hvor jeg red for en træner og hjalp til ved undervisning, tilridning, staldarbejde, med salgsheste osv osv.
Det var helt kanon. Den første QH jeg så i mit liv var en stald med 40 reiningheste. Det var som at slippe et barn løs i en slikbutik. Jeg red mange forskellige heste på mange niveauer så jeg fik en god ide om hvad jeg selv ville fremover. Samtidig lærte jeg meget om udstyr og de forskellige discipliner. Bl.a. deltog jeg i 1 uges top barrel og polebending clinic. JEg har aldrig selv startet det men kan al teorien 
Ellers var det mest reining krydret med lidt trail, pleasure og cutting.
Det er selvf. ikke en gratis tur så der gik 4 år fra jeg kom hjem
til jeg endelig fik min første QH. Kræsen var man jo også blevet.
I mellemtiden red jeg et par år på Helle Kristensens heste før hun blev træner. Det vr rigtigt hyggeligt og lidt utroligt man kunnekomme til at ride westernheste i DK.
Jeg kan kun anbefale at man får noget undervisning og sætter sig ind i de forskellige discipliner og hestetyper inden man køber ehst. SPecielt hvis man vil ride stævner. Western er så bredt at det hjælper ikke at købe en pleasurehest hvis drømmen er cutting og omvendt.
Man må selv læse op på sgerne. Jeg abbonnerede på flere blade og læste en del af bøgerne fra Western Horseman og hvad man ellers kunne få fat i. Det giver alligevel en vis basisviden.
Mvh Tina