Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Opskrift på sporrem?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 08:48
Ja, er gået lidt i gør-det-selv hjørnet ... Igang med chaps, men da jeg smidstede en spore + rem her den anden dag, fik jeg lige en ide til jeg selv ville lave et sporrem, men men
Nogle af jer som har nogle opskrifter på sporremme?
0
0
Svar på denne tråd

Lån en model
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 10:08

Gør som mig, lån en at tegne efter

Mvh Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Hvor får i fat
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 10:37
i læder til at lave remme med selv, og hvilket bruger i? Jeg har jo en ide om kerne læder men kan da ikke finde det nogen steder...

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Forpart.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 10:55

alt læder kan du købe hos Læderiet i århus, søg på google,

Laver selv en masse i læder, har bla. lige lavet et par fede show chaps, (er solgt)

Men det du skal bruge til sporeremme er et stykke forpart der er ca. 3-4mm tykt.

hvis ikke du vil bruge 4-600 kr. på et helt stykke forpart, kan jeg se om jeg har et par rester liggende du kan få til en god pris.

Mvh. Texas Jacks Wild West Show / Mr. Jacks Cowboy Leather

Tlf. 26 713 374

www.texasjack.dk

0
0
Svar på denne tråd

Laeder
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 12:23

Ja selve sporeremmen skal laves af cirka 3,5 - 4mm laeder.

De stykker du skal lave remmene som spaenderne saettes fast i skal dog ikke vaere mere end ca 2mm tykt.

Laederiet er et udmaerket sted at handle, men ellers er rigtig kvalitets laeder svaert at finde i Danmark. Jeg hved ikke om du skal toole laederet, men hvis du skal saa husk at det skal vaere vegetabilsk garvet laeder (helst ege garvet), og ikke garvet med chrom.

Du kan ogsaa proeve at spoerge om de ikke har en moenster pakke med spore remme liggende. Den bedste er fra 'Old West Collection' og hedder 'Spur Leathers'. De handler med Tandy Leather herovre, saa det kan vaere de kan bestille disse moenstre hjem til dig.

God fornoejelse

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider