Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Jeg er en dressur rytter
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 13:57

Heysa alle sammen,

Jeg er en dressur rytter som syntes det nemt kan blive ensformet at ride rundt på en bane i skridt, trav og galop. Det er om der er nogle der måske kan hjælpe mig med at komme med evt. små triks til hvordan man kan starte på western?

Det skal 'bare' være hygge western, det skal ikke blive sådan til noget med stævner eller noget

Men håber der er nogle der kan hjælpe!

-mvh Dinah

Dressur rytter

Egen hest : Miki - Connemara

Har hjemmeside: www.dinah.dk

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 21:04

meget grundlæggende rider vi jo også rundt på en bane i skridt, trav og galop.

Hvad er det præcist du efterlyser? det er jo et meget bredt spørgsmål du stiller...

et trick til at starte på western? jow, du skal have fat i et par lange (tunge) split-reins (delte tøjler) og vil du ride "rigtig" western, selvom det bare er på hyggeplan, ville det også være et godt trick at købe en sadel og evt få et par timer hos en træner, eller tage på clinic (det behøver man nu ikke en westernsadel til i første omgang)...

Når man starter med at ride western, går der rigtig meget tid med at ride rundt på banen, og lære at bruge vægt og ben "rigtigt" og lære hesten at gå langsomt (men stadig med bæring) og med hovedet nede - lissom når man lægger dressurens grundridning i hesten.

Ellers sku du prøve at ride nogen trail-øvelser for at bryde "kedsomheden" lidt. Her skal hesten fx gå over bomme - sidepasse (gå sidelæns over en bom - på den lange led) gå over en bro, gennem en låge (to springstøtter med en snor kan bruges), bakke fx mellem kegler eller i L-form osv osv...

Her er det meget vigtigt at hesten er lydig, smidig og afslappet - ellers opdager man hurtigt at det ikke er nemt ;)

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Åbent hus
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 00:52

hej Dinah

Du er velkommen til at tage din hest med til åbent hus hos Uwe weissenborn i weekenden den 23 - 24 Sep. her vil der være rig mulighed for at prøve lidt western, det er helt gratis at deltage og så kan du jo snuse lidt til det.

Jeg har skrevet et indlæg hvor du kan læse mere om weekenden.

0
0
Svar på denne tråd

Tak Millemus
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 16:14

- Millemus

altså jeg efter lyser noget andet jeg kan lave en som så bare at riderundt. Og nu hvor jeg er meget fasineret af western ville jeg godt begynde at lave sådan nogle små sjove øvelser. - Men tak for dit svar ;) kan klart bruges!

Dressur rytter

Egen hest : Miki - Connemara

Har hjemmeside: www.dinah.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider