Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Sadel til pony
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 14:08

Min datter har annoceret at hun vil prøve at ride western, og til det formål skal man jo bruge den rette sadel.

Men jeg er ganske uvidende inde for westernsadler, har hørt der er dame og herrer modeller. Har spurgt hos den sadelmager vi plejer at bruge, men han er ikke den rettet til at give besked om western sadel.

Vil helst på brugt marked, og helst i den billige ende, da jeg jo ikke kan vide om ponyen skal bruges som springpony til foråret :).

Hvad skal jeg være obs på?

Sadlen skal passe vores kat 2 pony, en islændrebla.

På forhånd tak for tippet.

Anne- kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Uha det er et svært spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 14:48

mit helt klare råd vil være - lad være.

Altså bestemt ikke "lad være med at prøve western", men lad være med at fare ud og købe en saddel lige nu.

Tag en snak med den træner som hun skal lære western hos, og start med at prøve westernprincipperne i den engelske saddel. Hvis det kun er noget der skal prøves, så ville jeg nægte at investere de minimum 5.000 som en god brugt saddel nemt kan koste.

Så tag fat i underviseren, og start med at "slippe hesten løs". Din datter kan nemt starte med at lære principperne her i vinter uden større investeringer, og så kan I jo se til foråret om interessen holder ved.

Hvis I så vil investere, så tag træneren med på råd, og gå langt uden om "no name papsadler" det er penge ud af vinduet..

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

Enig med John
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:31

Lad være med at investere i en eller anden no name papsadel i ponystørrelse. Der er nogle rigtige torturinstrumenter på markedet. Skal det endelig være western agtigt, så start med et western hovedtøj med lange delte tøjler og et snafflebid, så hun ligesom får fornemmelsen for det. Principperne kan læres i en engelsk sadel.

Wintec laver en western model i kunststof og den fås i flere størrelser. Jeg har set en, som lå rimelig godt på en 3er pony, og den var fin nok at sidde i. Prisen ligger vist nok omkring 4000 kr fra ny. Men få hjælp af en erfaren træner til at finde en sadel. Der er så meget skrammel til salg. Også fra USA.

Men god fornøjelse, vi mangler youth ryttere.

Mvh, Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 08:55

Hej

Og tak for hjælpen, vi har vendt jeres gode forslag og blevet eninge om at vi springer sadlen over lige nu, og finder et fint hovedtøj, så lugter det da lidt af Western.

Tak for at i ville bruge jeres tid på at besvare mit spørgsmål.

Mvh

Anne- kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anne-Kirsten
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 13:27

Det synes jeg (sjovt nok ) er en god beslutning.

Hvis interessen bliver fanget, så er det tiden at kigge på saddel og det øvrige udstyr, hvis ikke - nå ja, så hænger der ikke en western saddel og "griner".

Har I fundet et sted hvor hun kan få undervisning, så hun får "snust" rigtigt til det?? Det at finde en god western træner i nabolaget er jo ikke det nemmeste i denne verden, og ofte er der ikke anden vej end op i traileren og så afsted til Clinics rundt omkring i landsdelen når der kommer tilbud om trænere der "kigger" forbi.

Held og lykke med det

Hilsen john

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider