Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Heste annoncer på www.dwf.dk
Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 03:04
Det er planen at det MEGET snart bliver muligt at sætte en heste-salgs annonce på www.dwf.dk.
Det kommer til at koste 50 Kr.at få den på.
Det ville være rart at høre om det er noget der har interesse, før vi laver et alt for stort arbejde ud af det.
Venlig Hilsen
Jørgen Skjødt
Web-master for DWF.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heste annoncer på www.dwf.dk
Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 05:58
Det kommer vel an på hvordan man spreder informationen ikke, det koster ikke mig 50 kr at have mine heste på et webside, og den bliver ret hurtigt spredt rundt omkring.

Men for dem der ikke kan lave deres egen webside mener jeg at det er en fortrinlig ide.
NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL

http://black_swan49.tripod.com/ http://black_swan49.tripod.com/riddinhest/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 07:08
Hej Jøgen

Det lyder som en god ide, hvis man skal se efter hest her på HN så, syntes jeg det er ret uoverskueligt og folk sætter deres heste på flere gange for at stå forrest, det lyder godt med annoncer på heste, hvad med øvrigt udstyr til westernridning, eller er det for omfattende.

mange hilsner

Ole Andse www.westernridning.dkhttp://www.westernridning.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 07:49
...på den ene side er det "vel" meget smart at have salgsannoncer på westernheste samlet eet sted - i stedet for som Paladini at lave sin egen side. den kommer nemlig kun ud til folk, der gennem en anden har fået nys om netop dene side. En samlet salgsside kan man gøre alemnt kendt - lige som de forskellige hestesalgssider (l.a. HN's markedsplads) er almindeligt kendt...
På den anden side findes denne side allerede: http://www.westernheste.dk

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 08:12
Hestenettet har for lang tid siden lovet at gøre noget ved deres salgs-side. Det er desværre ikke sket, så alle heste står i én pærevælling og der indrykkes nemt 10-20 nye annoncer pr. dag.

Der er en rigtig god søge-funktion, men hvor mange bruger den? Og hvor mange tænker over at formulere annoncen, så der er gode ord at søge på? (Rigtig sød Pru-dame, på en halv snes år, sælges....Den går jo ikke)Sætter man en Quarter til salg, skal man f.eks. huske at bruge ordet western i teksten, da det formodentlig er det ord der kunne blive søgt under. Det er lidt kompliceret.

DKQHA har en fin salgs-database, men den er jo forbeholdt Quartere.

Jeg kigger selv tit på den Tyske side http://www.horses4you.com og har også selv annonceret heste her, og haft respons. Det har jeg aldrig haft fra Hestenettets salgsside, selv om jeg kan observeret at der har været rigtig mange inde og se annoncen.

Den Blå Avis har også en rigtig stor salgsdatabase med en god søgefunktion (online) og her bliver der ikke rykket ind med de samme annoncer så ofte som på HN. Men også her er det ét stort sammen-surium af alt hvad der kan kravle og vrinske......

Så jeg syntes det vil være rigtig godt med en god overskuelig salgsdatabase, udelukkende for western-heste...

Men jeg har et lille ændringsforslag, Jørgen:

Hvad hvis man lavede en salgsdatabase, der IKKE var på DWF's hjemmeside, men var sin helt egen side. Styret/ejet af DWF.

Så kunne alle DWF-medlemmer få lov at annoncere GRATIS på siden. De som ikke er medlem, kunne betale kr. 50,- for et inserat. På den måde kunne man mærke at man får noget for sine DWF-penge.

Jeg tror i øvrigt man skal være lidt forsigtig med at tage penge for ALLE annoncer, som du foreslår. Westernryttere ER jo lidt fornærede/fattige/politisk bevidste....Allefald, de salgssider der kræver betaling, er der stort set ingen annoncører på....Jeg har set Bornholmerne har én. Mette Kølbæk har også prøvet at lave noget...Dér sker der ikke meget....

Nej, forær dem noget gratis, FORDI de er medlem af DWF, lad dem betale hvis de ikke er. Det vil give et langt mere positivt indtryk hos brugerne.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Heste-Nettet har lovet?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 08:41
Mmm, ikke helt... BRIAN har lovet... Men i mellemtiden er Brian blevet smidt ud/gået fra HN - og lige nu tror jeg de prøver at få styr på, hvordan de kører det videre uden ham. Og den ny ansvarlige, Marcus, har "udtalt" at rettelser af fejl kommer før alt andet - og andet har de ikke tid til lige nu... Så nej - man skal nok ikke forvente en opdateret, ny, smart Markedspladsen i den nærmeste fremtid.

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heste-Nettet har lovet?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2002 16:59
Hej 99E,

Det skal lige siges, at markedspladsen også står for skud på Heste-Nettets møde her i weekenden. Så lad os nu se, hvad der sker. :)

-- Marcus
marcus@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 01:14
TJaa nu er der da kommet nogle meninger.
Ole; I øjeblikket er det i hvert fald for omfattende. Der ville sikkert komme en hel del ting på, og med den tid det tager mig at lave den slags annoncer, vil det slet ikke kunne lade sig gøre. Alt det der bliver sat på er jo gratis fritids arbejde. MEN ideen er god nok.
99E; Ja der er andre steder med salgssider. Ideen er bare udsprunget af, at med et besøgstal på næsten 6.000 på de få måneder www.dwf.dk har været i luften, er der mange købere der lige ville kunne kikke forbi annoncerne, når de nu alligevel er inde på siden.
Jette; i første omgang bliver det nok ikke helt det jeg vil kalde en salgs database, men det kan det selvfølgeligt udvikle sig til. Hvis der kun kommer 5-6 heste på, som f.eks på www.westernheste.dk, er der vel ikke brug for en egentlig database. Hvis der skal oprettes en database som du foreslår, har jeg i hvert fald ikke tid til at lave den. Kommer der flere heste på, er det en god ide. Kan du ikke prøve at lave sådan en til DWF??
Der bliver for øvrigt tænkt lidt i de baner du nævner med hensyn til betalingen. Det er bare lidt meget, hvis alle der har betalt 25 Kr. for at være medlem, skal have gratis annoncer på. Hvis man har en hest som man virkeligt vil sælge, er 50 Kr. vel heller ikke for meget at ofre på en annonce.
Det ville jo være rart hvis DWF kunne få bare noget af prisen på serverpladsen betalt, så der var det mindre for andre medlemmer at betale til. Det må jo være lidt af et problem for DWF, hvis det kun må koste 25 Kr. at være medlem, og alt andet så skal være gratis. Nå det er heldigvis ikke mit problem, jeg er ikke i bestyrelsen.
Jeg har lige sendt over 2.000 Kr. af sted for at starte 2 heste til et Show, i EN klasse, så jeg må dog give dig ret i at der er nok andet for western ryttere at bruge pengene til. (Vi kan jo nok heller ikke tjene meget ved at spille på din søsters hest i Derbyet, med de ods den står til.)
Nu får vi se hvordan det går, det hele ligger ikke helt på plads endnu, heller ikke med hensyn til betalingen.
Venlig hilsen
Jørgen Skjødt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 09:51
Hej Jørgen,

Jeg er desværre ikke kyndig nok til at lave en salgsdatabase og har som du, heller ikke tid.

Men hvis du ikke regner med at der kommer mere end 5-6 heste til salg, på DWF-sitet, ved betalingsannoncer, så er det måske ikke rigtig værd at bruge krudt på?

Jeg tror hvis man (men hvem?) laver et site der, som jeg foreslog tidligere, udelukkende var en western-salgsside, kunne trække nok ca. 100 annoncer ind, hvis det var gratis for de fleste.

Og hvor skal pengene så komme fra, hvis ikke fra medlemmerne? Det må vel være fra bannerreklemer, som de fleste andre sites financieres ved. Og så nysgerrige som de fleste western-freaks er, vil der nok komme pæne besøgstal, hvilke selvfølgelig stimulerer salg af bannerreklamer....Det kan jo gå hen og blive en pæn lille overskuds-forretning? (I øvrigt var det måske en idé generelt, at DWF prøvede at skaffe midler andre steder fra, end medlemmerne?)

Jeg har selv lagt annoncer ind på www. horses4you.com . Her er det ikke en webmaster der sidder og redigerer annoncer, det hele foregår automatisk og er gratis. Det er vist i øvrigt en western-mand der har lavet sitet. Ham med Kings Dusty Blue, hedder han Franciscus Geeb?

Ja, det var en skam med Eddy (min søsters galophest) hun skulle jo ikke have trykket den af i sidste uge, så havde oddset nok holdt lidt bedre til Derbyet.....Vi er bare så spændte. Jeg kan desværre ikke være der, da jer er i Helsingborg med CB Dee. Men jeg har heller ikke nerver til det.....

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 16:19
Hej Jette

Jeg sagde at jeg ikke regnede med at der kom mere end 5-6 heste, men det kan da godt være der kommer flere/mange. Det vil tiden vise.
Selv nogle få, vil jo dog være en service både for annoncøren og for dem der leder efter heste. Jeg tror stadig at f.eks. 50Kr. vil få fat i de mere seriøse sælgere, og måske holde de mindre seriøse lidt på afstand.
Har man 3-4 heste eller flere til salg, kan man jo også bare få lavet en reklame-side, hvor man for 100 Kr. kan få det på man har lyst. Det er der jo nogen der har benyttet til andre ting. Og vel også har benyttet for at støtte DWF.
Jeg giver dig ret i at det er vigtigt at DWF prøver at skaffe midler fra andre end medlemmerne, men fra det jeg har at gøre med PHCDK, kan jeg fortælle dig at det ikke er så let. Man må håbe at DWF i længden kan skaffe et par gode sponsorer, det vil for alvor sætte skub i Westernridningen.
Jeg er ikke særlig glad for banner-reklamer, de pynter ikke ligefrem på siderne. Det skal i hvert fald holdes på et minimum.
www.horses4you.com; Ja bare man forstod lidt af hvad der står, er den nok god nok.
Jeg ville også ønske at jeg kunne lave reklamerne helt automatisk, men det kan jeg ikke.
De kommer til at stå som en ret standardiseret annonce, men rettet ind efter den enkelte.
Det med betalingen ligger heller ikke fast, nu får vi se, og det kan da også laves om hen ad vejen.
Dine ord er skam også taget til efterretning.

venlig hilsen

Jørgen Skjødt
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider