Hestenettet har for lang tid siden lovet at gøre noget ved deres salgs-side. Det er desværre ikke sket, så alle heste står i én pærevælling og der indrykkes nemt 10-20 nye annoncer pr. dag.
Der er en rigtig god søge-funktion, men hvor mange bruger den? Og hvor mange tænker over at formulere annoncen, så der er gode ord at søge på? (Rigtig sød Pru-dame, på en halv snes år, sælges....Den går jo ikke)Sætter man en Quarter til salg, skal man f.eks. huske at bruge ordet western i teksten, da det formodentlig er det ord der kunne blive søgt under. Det er lidt kompliceret.
DKQHA har en fin salgs-database, men den er jo forbeholdt Quartere.
Jeg kigger selv tit på den Tyske side
http://www.horses4you.com og har også selv annonceret heste her, og haft respons. Det har jeg aldrig haft fra Hestenettets salgsside, selv om jeg kan observeret at der har været rigtig mange inde og se annoncen.
Den Blå Avis har også en rigtig stor salgsdatabase med en god søgefunktion (online) og her bliver der ikke rykket ind med de samme annoncer så ofte som på HN. Men også her er det ét stort sammen-surium af alt hvad der kan kravle og vrinske......
Så jeg syntes det vil være rigtig godt med en god overskuelig salgsdatabase, udelukkende for western-heste...
Men jeg har et lille ændringsforslag, Jørgen:
Hvad hvis man lavede en salgsdatabase, der IKKE var på DWF's hjemmeside, men var sin helt egen side. Styret/ejet af DWF.
Så kunne alle DWF-medlemmer få lov at annoncere GRATIS på siden. De som ikke er medlem, kunne betale kr. 50,- for et inserat. På den måde kunne man mærke at man får noget for sine DWF-penge.
Jeg tror i øvrigt man skal være lidt forsigtig med at tage penge for ALLE annoncer, som du foreslår. Westernryttere ER jo lidt fornærede/fattige/politisk bevidste....Allefald, de salgssider der kræver betaling, er der stort set ingen annoncører på....Jeg har set Bornholmerne har én. Mette Kølbæk har også prøvet at lave noget...Dér sker der ikke meget....
Nej, forær dem noget gratis, FORDI de er medlem af DWF, lad dem betale hvis de ikke er. Det vil give et langt mere positivt indtryk hos brugerne.
Jette