Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Showmode ved YWC 2006.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 11:36

Den mest vindende rytter ved AQHA Youth World Cup 2006 i Amarillo Texas, blev den 19 årige Sharnai Thomson fra USA. Hun fik 11 placeringer i top ti, heraf 4 guld, 3 sølv og to bronze.

Hun deltog i følgende discipliner, Showmanship at Halter, Western Trail, Western Pleasure, Horsemanship, Western Riding, Hunter under Saddle og Hunt Seat Equitation og blev placeret i samtlige.

Her er lidt fra hendes showgarderobe.

Herunder kommer et udpluk af andre rytter. Samtlige billeder er udlånt af AQHA.

Så det var lidt inspiration til kommende shows i Danmark.

Der er flere billeder på www.aqha.com fra showet.

Det endelige resultat er her på nettet på et andet indlæg.

0
0
Svar på denne tråd

Showmanship-sæt
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 11:48

Ih altså- jeg er bare så misundelig på det lyserøde sæt!

Det må jeg vise min mor og smile sødt :-) Så kan jeg håbe på at hun hiver symaskinen frem med det samme.

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Flotte
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 17:20

Godt nok nogle flotte sæt. Vil give Mia ret i at det lyserøde er kanon flot, men også det guld/gule hun har på i trail.

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Gaelder det her heste eller hvad
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 17:43

Man maa da haabe alle hestene til et saadan staevne er spook proofed.

Hvornaar stopper det her? Jeg synes det er lidt for meget af det gode.

At vise en hest i noget der ikke taaler kontakt med en hest, det er vist dagens modsaetning.

Det er vel for at sikre at folk med penge har er stoerre chance for at vinde. Man skal ikke alene investere en formue i toej, men man skal ogsaa have en til at ordne og holde hesten, da ens toej ellers bliver beskidt.

Jeg er nok gammelkdags, men jo troede det var hesten der skulle bedoemmes.

Frank

0
0
Svar på denne tråd

frank...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 21:47

Det er hesten, der skal bedømmes. Men helt ærligt, så ser det da brand godt ud, hvis handleren også har gjort lidt ud af sig selv, så man ikke ligner en mudderpøl ved siden af en hest, der skinner som en nyslået mønt!

Dømmer man efter reglerne, er det vel uvigtigt om tøjet er skræddersyet eller købt i brugsen, men selv den mest upartiske dommer, tror jeg, giver fordelen til den handler, der lige har gjort dét ekstra ud af sig selv og sin "udklædning" - og som lige har haft overskud til at skifte tøj, inden de går i ringen.

Jeg er helt klart "med", men må jo tilstå, at jeg heller ikke helt forstår, hvorfor det skal være så dyrt - ellers havde jeg sandsynligvis også haft gang i indkøb af noget mere showtøj med "bling-bling" effekt

Men op med humøret Frank, jeg er sikker på, at der ikke er en eneste, der fordømmer dig for at vælge at lade være med at trække i det lyserøde satin-outfit

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

jeg er nok
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 22:37
lidt gammeldags.. men det lyserøde minder mig nok mest om en candyfloss jeg syntes gerne man må matche lidt med hesten, men i dette tilfælde vil det nok være svært hvis pigen skulle finde en hest til det outfit

Sussie

bridgetownranch.hestesider.dk/

Shampoo sælges til pelsdyr, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Showtoej
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:39

Mille jeg tror ikke helt du forstaar mig.

Der er meget showtoej som jeg godt kan lide, men jeg mener ogsaa at showtoej skal kunne 'bruges', det her er saa hysterisk, at selv en lille plet kan ses.

Jeg ville personligt selv nok stille op i Wah Maker, western toej. Wah maker var dem der lavede det meste af toejet til filmen Tombstone.

Der er toej der faktisk kan bruges, og herovre kan man faktisk gaa i byen med det paa den lokale cowboy bar. Det bruges ogsaa af de fleste der skyder single action.

Nu vil jeg loebe til Rodeo

Frank

0
0
Svar på denne tråd

enig Frank
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:11

Hej Frank

Jeg er fuldstændig enig med dig...det er ren staffage.

Når jeg ser det tøj forbinder jeg det ikke med heste, derimod mere noget i Las Vegas...

Hvorfor alt den "støj" på billedet over for dommeren...

Dermå være en gylden mellemvej mellem "mudderkonen" og "Las Vegas stjernen"

Hilsen Johnny

0
0
Svar på denne tråd

wow...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:43

ok det er så for meget...jeg skulle ikke ses død i det der :-)

men ok det lyser da op i klasser der godt kan være lidt kedelige at se på som publikum.

0
0
Svar på denne tråd

Provokation eller ej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:23

Jeg var godt klar over, at når jeg bragte disse billeder, ville der komme en debat i gang.

Hvis i ser på Sharnai i sit Hunter udstyr, så er det jo stort set det samme alle har på i klassen. Ved Youth World Cup var der 48 startende i Hunter under Saddle. Det er måske ikke den meste spændende klasse at kigge på. Hvis man ser den tilsvarende Pleasure klasse med 48 startende, så bliver den da straks mere spændende, når der også er gjort lidt ud af påklædningen.

Det behøver ikke at være specielt dyrt. Selvfølgelig kan man bruge en formue i specielt syet tøj, men jeg ved at mange herhjemme selv syr showtøj og pynter det til en rimelig pris.

Der er tale om et show, så derfor ser man at hestene og rytterne er shinet op, så de ser godt ud. I det daglige rider man jo ikke i den påklædning.

Hvis man går til dans, foregår de jo normalt også under træningen i alm. tøj, men til opvisningerne, ja så kommer de flotte rober frem, det er jo det der gør det flot at se på.

Hvis man kigger på de biler der kører rundt på vejene, så kan man også se det der. Alle biler har fire hjul med dæk og kunne jo bare være sorte, som de gamle Ford T.

Heldigvis synes mange at de godt vil ofre lidt ekstra på metallak og alufælge mv. I bund og grund bliver bilen da ikke bedre at det, men det ser da godt ud.

Det samme er tilfældet ved rytternes showtøj.

Der er ingen tvivl om at den bedste hest, skal selvfølgelig vinde sin klasse, men er to heste ligegode, ja så er jeg da ikke i tvivl om at så er det samlede indtryk, herunder tøj, der afgør hvem der vinder klassen.

Hilsen

Steen

0
0
Svar på denne tråd

Nu er bilen jo for bilens skyld
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 04:17

Ja ved et bilshow eller lignende er det jo bilen der bliver bedoemt. Ved et ridestaevne er det hesten.

Det showtoej svarer jo til den halvnogne model der ligger paa koelerhjelmen, og ikke alu-faelgene da de jo stadig er en del af bilen.

Proev for oevrigt at se hvad hun goer ved hesten, paa billedet. Hun har en fod inde i hestens bane, fordi hun har godt fat i den, og hiver den indtil sig. Proev ogsaa at se hestens oerer, de er helt klistret ned til hovedet.

Hvorfor skal alt vaere saa spaendende at se paa? De fleste sportsgrene er idag tilpasset til TV og lignende. Jeg gaar til et show for at se flot ridning, og ikke for at se glimmer.

Det sjove er jo at ved working Ranch horse, som er en af de meget publikumsvenlige sportsgrene, bliver der direkte opfordret til at det er arbejdstoej og arbejdstack der bliver brugt.

Det er meget morsomt at man har western ridning i toej, som absolut ville vaere ubrugeligt hvis man red herovre.

Hav det hyggeligt

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Tøjstil
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 06:24

Jeg er også en af dem, der mener, at hvis jeg har pæne, rene cowboybukser og en nystrøget skjorte på, så er jeg klar til show.

Min hest er altid rigtig pæn og velplejet og det er ham dommerene skal kigge på.

0
0
Svar på denne tråd

Showtøj
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 08:26

Ja, jeg må sige, at jeg synes, at det er festligt med lidt gejl. Hvis alle var ens, kunne man jo lige så godt tage til et engelsk ridestævne.

Hvad kvægrytterne angår, er de jo også lidt gejlet op med deres showchaps.

Flotte billeder, det må ha´ været en kæmpe oplevelse.

Mvh Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

showtøj
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 08:50
Der er forskelligt showtøj til forskellige dicipliner - og sådan er det også i USA! Jeg synes det er okay at ville dresse sig op til et show. Og jeg mener ikke at fordi man er flot i tøjet så bliver ridningen dårligere - de unge mennesker på billederne er super dygtige og de har vist og redet de heste frem på en super måde. Intet af det tøj de har på ødelægger hestens fremvisning. Teenagere elsker at have tøj på som er mode og glimmer og det er hvad enten det er til shows eller i hverdagen - husk på at det er unge mennesker i kritiserer og flere af dem kommer her på Hestenettet...! Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

Det er ordet mode der skraemmer mig
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 09:40

Tina jeg haaber da det er iorden at sige sin mening til unge mennesker, og jeg haaber da ogsaa de tager til genmaegle.

Herovre er der nu ogsaa de unge mennesker der har en kanon hest, men som bliver moppet fordi de ikke har raad til det rigtige toej!

De har jeg set herovre, hvor en hel gruppe unge moppede en pige. Hun havde gjort en hel del ud af en gymnastik overdel med palietter, den havde jo bare ikke lige de rigtige maerker. Foraeldrene var ved at invitere til slagsmaal, da jeg kaldte dem forkaelede moegunger.

Naar du Tina siger mode er det jo netop problemet. Det betyder per definition at sidste aars model ikke er god i aar. Det er industrien der laver toejet, meget hurtige til at udnytte. Specielt herovre! og det er nok mest herfra at moden kommer.

Herovre er der meget stor klikke dannelse mellem de enkelte traenere og sociale lag inden for Western Pleasure og halter.

Hvis man derimod tager ud mellem kvaeg, roping og rodeo menneskerne, er der stort set ingen klikke dannelse. Ham der har 10.000 acres ranchen, er paa lige fod med ham der kommer i den gamle pickup med den lille smadrede 2 hestes trailer (ham med de 10.000 acres har en 36 fods, fire hestes trailer med beboelse, der bliver trukket af en sprit ny Dodge Ram 3500 Douley).

Jeg siger ikke at det er moden der er skyld i dette, men jeg vil heller ikke udelukke det. Det kan bare vaere stilen inden for pleasure og halter herovre.

Til de unge vil jeg saa sige at de skal huske at det er hesten der taeller, og vurdere andre ud fra den maade de behandler deres hest, frem for hvordan de er klaedt.

OK jeg elsker denne diskussion

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider