Jeg var godt klar over, at når jeg bragte disse billeder, ville der komme en debat i gang.
Hvis i ser på Sharnai i sit Hunter udstyr, så er det jo stort set det samme alle har på i klassen. Ved Youth World Cup var der 48 startende i Hunter under Saddle. Det er måske ikke den meste spændende klasse at kigge på. Hvis man ser den tilsvarende Pleasure klasse med 48 startende, så bliver den da straks mere spændende, når der også er gjort lidt ud af påklædningen.
Det behøver ikke at være specielt dyrt. Selvfølgelig kan man bruge en formue i specielt syet tøj, men jeg ved at mange herhjemme selv syr showtøj og pynter det til en rimelig pris.
Der er tale om et show, så derfor ser man at hestene og rytterne er shinet op, så de ser godt ud. I det daglige rider man jo ikke i den påklædning.
Hvis man går til dans, foregår de jo normalt også under træningen i alm. tøj, men til opvisningerne, ja så kommer de flotte rober frem, det er jo det der gør det flot at se på.
Hvis man kigger på de biler der kører rundt på vejene, så kan man også se det der. Alle biler har fire hjul med dæk og kunne jo bare være sorte, som de gamle Ford T.
Heldigvis synes mange at de godt vil ofre lidt ekstra på metallak og alufælge mv. I bund og grund bliver bilen da ikke bedre at det, men det ser da godt ud.
Det samme er tilfældet ved rytternes showtøj.
Der er ingen tvivl om at den bedste hest, skal selvfølgelig vinde sin klasse, men er to heste ligegode, ja så er jeg da ikke i tvivl om at så er det samlede indtryk, herunder tøj, der afgør hvem der vinder klassen.
Hilsen
Steen