|
|
| Beskrivelse af de forskellige hjælpere |
| Forfatter:  |
Tina Byssing |
| Dato:  |
24-05-2002 08:45 |
|
Hej alle
Jeg gjorde den store fejl at drikke aftenkaffe i går, jeg stakkels te-drikker. Så i løbet at nattens rumlen rundt i sengen for at finde lidt søvn, gik mine tanker på vandring. Selvfølgelig om heste og træning...Så er tiden da brugt til noget fornuftigt alligevel
Jeg lå og funderede over de forskellig hjælpere man bruger til bestemte øvelser, og kunne egentlig godt tænke mig at høre hvordan DU gør, for at få hesten til at:
1) Skifte fra gangart til gangart
2) Temposkifte i galop
3) Stop
4) Spin til højre og venstre
5) Backup
6) Rette bagparten ind under Backup (trail)
7) Sidepass
8) Starte i henholdsvis højre og venstregalop
9) Flyvende galopskifte
10)Rollback
Du behøver ikke at skrive en hel bog for at svare (men må gerne). Ellers bare skriv i stik ord hvad du gør.
Hilsen TinaB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Beskrivelse af de forskellige hjælpere |
AG PALADINI |
24-05-2002 11:05 |
|
a) Fra skridt til trav: Hånden frem giv merer tøjle, læn dig en bitte smule frem, og kluk med munden, når den ikke starter tryk en smule med begge ben.
2) Temposkifte i galop
b) Hvis jeg forstår det rigtigt hvil du gerne gå fra en lope til en canter? Frem og giv merer tøjle, læn dig en bitte smule frem, og kyss med munden, når den ikke går hurtigt nok, tryk en smule med begge ben.
3) Stop
c) Sæt dig ned i sadlen, læn dig tilbage, en smule, løft tøjlerne, og sig WHOA, er tilladt i konkurrence.
d) Sæt dig ned i sadlen (dybt), kig på hestens øre som er i den retning du hvil, åben dit ben i den retning du hvil spinne, tryk med det modsatte ben, før tøjlen til midt på nakken af hesten og læn tøjlen til den side du gerne hvil dreje, men ikke meget merer end 5-10cm forbi hornet.
5) Backup
e) Sæt dig ned i sadlen, tryk begge ben fremad, løft tøjlen en smule lige op (og i begyndelsen sig BAK)
f)Dette forstår jeg ikke, sorry.
7) Sidepass.
g) Drej din krop en smule i retning du skal side pass, løft din tøjle til hals midte på hesten, læn den i retning du skal, ret op på bagparten ved at trykke med den modsatte ben (af retningen) en smule længere tilbage end normalt.
h) Sæt din hest en smule skæv i forhold til den retning du skal starte galoppen i. Svært for mig at forklare, men hvis du kan tænke dig at du stiller hesten så skævt at det ben den skal starte med står længst fremme, giv tøjler hurtigt, kyss et par gange, og samtidigt tryk med bennet i den modsate side af det foreste ben.
9) Flyvende galopskifte
i) Flyvende galopskifte er noget som sker i trin. Første trin er at fokusere på hvor galopskiften skal ske i det dommere lægger stor vægt på at det sker på samme sted hver gang. Dette gøres 1/4 cirkel forude, der begynder man at styre hesten med tøjlen mod stedet. Ved 1/8 af cirklen før man skal skifte lægger man det ben til som skal visse retningen til skiftet. Når man når stedet skifter man med tøjlen, kroppen, hovedet, og åbner for det ben som man skal være i retning af.
10)Rollback
j) Rollback er også et to trins project, først kommer et sliding stop, som nævnt ovenover, når man er næsten stoppet, trykker man med bennet i den retning man skal dreje, (i konkurrence, altid mod dommeren) viser vej med tøjlen, og trykker med det udvendigt ben for at holde galoppen. men pas på at du ikke trykker hesten før du er næsten i den rigtige retning ellers kommer du i forkert galop. NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL http://black_swan49.tripod.com/ http://black_swan49.tripod.com/riddinhest/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tina Byssing |
24-05-2002 11:44 |
|
6) rette bagparten ind under backup:
Her tænker jeg på, at bakke gennem bomme i et L i trail. Hvordan får man hesten på rette spor igen, hvis den træder skævt tilbage.
Hilsen
TinaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tina Byssing |
24-05-2002 17:46 |
|
Til Paladini:
Du skal have tak fordi du ville bruge tid på at svare mit indlæg.
Det er godt at der trods alt er én "klogehans" som gider at gøre sig den ulejlighed....:-)
Til alle andre:
Er I allerede gået på sommerferie, eller er det bare almindelig sløvhedB-)
Hilsen TinaB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
AG PALADINI |
24-05-2002 18:08 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Tina!
Selvfølgelig er folk i gang udenfor.
En masse af os har brugt tid på HN hele vinteren, men nu er det forår, nu skal der rides.
Og så må du i øvrigt forstå¨et langt størsteparten af westernryttere, slet ikke kan udføre mange af de manøvrer du taler om, derfor er de svar skyldig, og så er det i øvrigt en ordentlig mundfuld med så mange manøvrer på en gang. Derfor må jeg sige flot at Ariel
tog sig tiden til det, med rigtigt udmærkede svar i øvtigt.
MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Efter at have hestet rundt... |
99E |
24-05-2002 23:18 |
|
...har jeg nu tid til at dumpe forbi HN!
Beklager - jeg har svært ved at have tid & lyst til at sidde her heeeele dagen... Og når jeg ikke er i skole er det hjemme-selvbetaling af internet - såeh...
Til dine spørgsmål:
Tempo op, skridt/trav: Gradvis øgning af trykket fra benene (mine, heeele benet startende "fra oven" og gående nedefter synkront med øgning af trykket) til hesten går frem i det ønskede tempo.
Tempo nedskridt/trav/gallop: Som backup
Galopanspring: Vægt på udv. sædeben, udv. schenkel trykkes ved gjord, udv. tøjle lægges mod halsen på hesten.
2) Temposkifte i galop
Som ovenfor.
3) Stop
Som backup, dvs træder hælene ned, lægger vægten bagud, "presser navlen indad", let anholdning på tøjlen (Eller kraftigere anholdning altefter hvad humør "vi" er i...  )
Vægt p. udv. sædeben, udv schenkel ved gjord, udv tøjle på halsen, evt ledende indv. tøjle. Indv. schenkel holdes fra hesten. For at hindre hesten i at gå fremad rides "lidt som i backup"... - dvs vægten forlægges bagud, hælene trædes ned etc... Tilpasses efter den enkelte hest, så hesten ikke "bakker gennem"...
5) Backup
Beskrevet ovenfor...
med schenklen bagud skubbes bagparten på plads. Mere følsomme heste ved vægthjælp.
7) Sidepass
Vægt p. udv. sædeben, kig let i den retning du skal, forpart rettes ind v. hj. af tøjle ("lidt neckreining-wanna-be-agtigt") og bagpart v.hj.af schenkler.
Beskrevet ovenfor.
9) Flyvende galopskifte
Heheh...
Sørger for at mærke efter om det føles som om heste "kan i dag" - og så satser jeg.... Hvis det ikke virker er det bare ærgeligt...;-) Som regel virker det ikke....
10)Rollback
Deeet.... Er bare noget, vi lader som om vi kan.... Det er svært nok at STOPPE hesten direkte fra gallop - stoppe OG vende - på een gang - naaaahhh....
...Bedre kan jeg vist ikke gøre det!
Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sådan noget gider jeg ikke svare på... |
Annette |
25-05-2002 08:50 |
|
.... og hvorfor så ikke ???
Pga. én "klogehans", jeg gider netop ikke at få et svar som det 99E lige har fået, jeg ved på forhånd at det vil få mig op i det røde feldt, og få mig til at ønske at han snart vil falde død om.
Så tag du "klogehans" ord for lov og lad os andre ride på vores måde, selv om det sikkert er skrup forkert, og vi gør det komplet umuligt for hesten at bevæge sig, men det er nu en gang vores problem.
Annette Min hjemmeside | westerninfo.dk | AL-design
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sådan noget gider jeg ikke Annette |
AG PALADINI |
25-05-2002 10:27 |
|
Annette, sig mig engang hvad er der i vejen med dig, er du jealous? Kan du alt bedre end alle andre siden du er så negativt på mig??
Jeg har en mening, som i mange tilfælde kan være forkert, men indtil jeg er overbevist af nogen som jeg respekter, eller at jeg personligt erfarer noget andet så har jeg vel ret til at forsvare mine synspunkter ikk?? Og dine meninger når det kommer til forskellige måder at ride på er dine og dem kan jeg tage eller lade være, men din person eller min person er ikke for diskussion i dette forum, og lige som jeg på ingen tidspunkt har angrebet dit person, syntes jeg at du burde holde dine fingre fra tastaturet når du føler dig på krigstien og er efter mig i alle tilfælde, det hvil du i alle tilfælde ikke komme godt ud af.
Jeg har ikke gjordt andet end at forklare direkte hvad det er "man" burde gøre efter de bedste western principer.
Du gør ikke digselv til andet end til grin overfor andre og det behøver man ikke at gøre vel??
Der er et gammelt ordsprog der siger at "hvis det virker for dig så er det rigtigt" Så jeg er sikkert at hvad du gør er rigtigt, men det behøver ikke at være rigtigt for andre vel??
Du har jo ikke selv "gidet" at svare på det; så det må være fordi du ikke mente at de spørgsmål som Tina Byssing spurgte om var værdi af dit svar.
Jeg derimod tog det som et af de bedre spørgsmål der er blevet spurgt i denne tråd, et spørgsmål som kunne udvikle sig til en god diskussion om hvordan man gjorde det, eller hvem der gjorde hvad? Men jeg mener at mit kommentar til 99E; som jeg kender udemærket godt for sine skrappe meninger og respektere derfor, var ikke nedladende, men et spørgsmål om man ikke havde taget fejl af spørgsmålet lige som jeg ikke forstod det ene spørgsmål som TB havde.
Så næste gang du føler dig på krigstien så send mig en e-mail med dine private kommentar, det hvil gøre dig mindre skade end det du selv udsætter dig for her på nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sådan noget gider jeg ikke, og hvad så ?? |
Annette |
25-05-2002 14:47 |
|
Hvad skulle jeg være jaloux på, om jeg må spørge ????
Hvem er det lige du mener jeg gør mig til grin over for ????
Og hvorfor vil jeg ikke komme godt ud af at skrive her inde, truer du mig ???
Meget ironisk, syndes jeg, skriver du netop >>>Der er et gammelt ordsprog der siger at "hvis det virker for dig så er det rigtigt" Så jeg er sikkert at hvad du gør er rigtigt, men det behøver ikke at være rigtigt for andre vel??<<<
Hvad med at du selv begyndte at efterleve det ??? det kan godt være du syndes du gør det, det syndes jeg ikke.
Tag nu f.eks. det indlæg du skrev til 99E >>>Det må være den bedste måde at starte en kontragalop på, eller er det efter PParelli foreskrifterne??<<< Jeg ved udemærket at 99E er skrap i sine meninger, og ikke vil flip over sådan et svar, men gi igen.
Men syndes du det er "hvis det virker for dig så er det rigtigt" at skrive sådan til hende ????
Ja, jeg kan ikke li dig, og det er der mange grunde til, men dem vil jeg ikke komme ind på her eller i mail, det er min sag.
Men det er ikke en personlig forføgelse af dig, eller noget i den retning, selv om jeg udemærket er klar over at du syndes det.
Nu er bæret bare løben over med hensyn til tålmodighen og ligegyldighed til dig.
Du skriver >>>Jeg har ikke gjordt andet end at forklare direkte hvad det er "man" burde gøre efter de bedste western principer<<<. For det første har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg er uening i det skrevne. For det andet, har jeg ikke sagt at du ikke måtte skrive det. OG for det treje hvem siger så at din (eller min) opfattelse af hvad "man" burde gøre er det rigtige ????
Jeg har aldrig sagt at min mening er den rigtige, men helt hend i vejert er den heller ikke, det syndes jeg at have beviser på.
Jeg er udemærket klar over at den langfra vil virke for alle, da både heste og mennesker er forskellige, og hvad så, derfor kan jeg vel godt fortælde om den.
Jeg syndes bestemt at det er et fint indlæg TinaB. kommer med, men når hun begynder med >>>Det er godt at der trods alt er én "klogehans" som gider at gøre sig den ulejlighed... Til alle andre: Er I allerede gået på sommerferie, eller er det bare almindelig sløvhed<<< så må jeg nok sige at jeg står lidt af, det er 9 timer siden at hun postet indlæget, vi har jo andet at lave end at kikke på HN.
Inden 99E skrev sit indlæg havde jeg læst tråden for første gang, og bestemt mig for at jeg ikke ville svare, da jeg kunde se at vi ikke helt var enig om nogle træningsting ang. TinaB.'s spørgsmål, og jeg viste at jeg hverken havde tålmodighed, temperament eller snille til at svare for mig når du ville begynde at udspøre mig hvorfor jeg gør dit og dat.
Men da du så kommenter 99E, må jeg med skam i sinde meddele at jeg mister besindelsen, over at du lige igen skulle kommenter noget, på dig, for mig, "jeg alene vide alt" måde.
Det var jeg lige vil skrive for denne gang, jeg har meget mere på hjertet, men kan ikke lige finde ud af formuler mig rigtigt, lige nu, det skal jeg lige tygge lidt på, så må vi se om jeg vender tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tina |
25-05-2002 16:39 |
|
Hmmm
Jeg synes du har givet nogen fine beskrivelser Paladini, men mht galopanspring er jeg nok mest enig med 99e.
Når en hest skal galoppere vil den lede med indvendige bagben og ofte starte gloppen med dette.
Tag selv kosten ud fra skabet og rid kæphesten et par omgange i korrekt galop. Læg mærke til hvordan din indvendige hofte forskubbes frem og den udvendige tilbage.
Da hesten skal løfte sin indvendige side er det vigtigt at lægge vægten let på udvendige sædeben for at presse hesten "ind" i volten.
Indvendige en holder indvendige skulder på plads mens udvendige ben lægges en anelse tilbage og sætter hesten i galop.
På ungheste kan det være en træningshjælp ligefrem at løfte indvendige tøjle mens den anden holdes stationært. Dette frigiver og løfter indvendige skulder på hesten.
Den træner jeg red for i USA brugte alm. tungeklik-lyde til generel ændring i fart mens han "kyssede" hesten i galop. På den måde kan du verbalt lære hesten et galoptegn der ikke samtidig giver mere fart.
En hest skal springe op i en samlet galop når den springer an, ikke falde på næsen og være langstrakt.
Derfor skal man blive siddende tilbage under anspringet.
Kniber det med at få den rigtige galop kan det hjælpe at lave bøjeøvelser til man an kontrollere alle dele af hestens krop. Især hvor man kan skubbe bagpartn ind i volten uden at skulderen følger med.
Lidt lang forklaring til et enkelt punkt, håber nogen nåede igennem.
Hilsen "Kloge-Grethe"
Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
AG PALADINI |
25-05-2002 17:12 |
|
Sprog..... GALOPANSPRING.....taler vi om WESTERN fra død stående hest til FØRSTE SKRIDT I GALOP?????
Eller taler vi om den engelske version?
I den engelske version foregår det på flg. måde:
Galop fra parade:
Læg invendigt ben lige bag gjorden og udvendigt ben lidt tilbage. Tag let i indvendige tølje og skub med invendige sædeben.
Galop fra tempo:
Samme som ovenstående, dog med en halvparade inden temposkift.
udvendige tøjle og schenkel styrer hestens bagpart og holder dette på plads.
NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL http://black_swan49.tripod.com/ http://black_swan49.tripod.com/riddinhest/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, nej,nej ikke en trussel ..... |
Annette |
25-05-2002 20:44 |
|
Har netop modtaget denne mail fra Ariel >>>"Og hvorfor vil jeg ikke komme godt ud af at skrive her inde, truer du mig ???
"og få mig til at ønske at han snart vil falde død om."
ER DETTE IKKE EN TRUSSEL? Når du skriver på den måde må der bestemt være noget galt med dig.
Du må hellere slappe af, fordi du gør dig selv til grin,
mvh ariel<<<
Og må der til svare Nej, det var på ingen måder en trussel, det var et ønske, det står der også højt og tydeligt.
Og så lad mig da gøre mig selv til grin hvis det er det jeg vil, hvis du syndes du har dit på det rene, kan du da være hammerne ligeglad, eller det er måske der problemet er.
Ignorere mig dog, det er den bedste måde at slippe af med mig på, jeg bruger menlig ikke det men at gener folk på mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Blondinens hævn, hæ hæ |
Annette |
26-05-2002 11:54 |
|
Kære Ariel
Kunne godt spille dum og spørge: "hvilken blondine er det du snakker om ????" men hvorfor spilde tiden på det, jeg kan jo ligeså godt være erlig.
Nej, desværre, forkert igen, øv bøv snyt, jeg er ikke blondige. Og det tør jeg til med væde om, mit hår er lyst, ja, men desvære ikke blondt, så find på en ny undskyldning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Blondinens hævn, hæ hæ |
|
|
;-D - og jeg som troede westernfolket var sådan nogen afslappede behagelige humoristiske nogen, hvor man kunne hygge sig om hestene og være fri for den arrogance og snævertsynede indspisthed der hersker NOGEN steder indenfor andre former for ridedecipliner. *GG* - høøh - jeg tror det mindre og mindre, men det er nu alligevel ret underholdende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Annette |
26-05-2002 15:05 |
|
Hej Hippo
Nu er jeg jo upopulær i forvejen, så jeg kan lige så godt forsætte
Næ, nej, westernridningen er ikke merer eller mindre "afslappede behagelige humoristiske" end så mange andre rideformer 
Den gang jeg startet med westernridning, troet/tænkte jeg hvist lige som dig, men jeg blev kloger, men det har ikke på nogen måder skræmt mig væk fra westernridning. det er stadig det eneste der dur i mine øjne  :-)
Det er westernrytter i alle kategorier, lige som inden for dressur, langdistance, kørsen, you name it.
Jeg hører f.eks. til det snobbete og augante gruppe, men det gør mig ikke noget, jeg trives  .
Men der er også de westernrytter der hygger sig på et plan hvor alle er velkommen.
Hestefolk er nu engang hestefolk lige meget hvilken disciplin/rideform de dyker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roll back's ???? |
|
|
Hejsa !
Jeg har lige siddet og læst hele denne lange tråd og undrer mig en smule.
Jeg har lært at roll back's ved barrieren udføres mod denne og på midten mod dommeren, Paladini skriver at det altid er mod dommeren !!
Kender nogen det korrekte svar ???
På forhånd tak
GitteL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Roll back's ???? |
|
|
Hej Annette.
;-D - Jeg tror du har helt ret, - selvfølgelig er westernfolk ligeså forskellige som alle andre, men når man står udenfor kan man jo i ro og mag tillægge sig diverse illusioner, som du selv skriver lidt om også 
Jeg tror aldrig jeg hæver mig op over dér hvor alle kan være med, uanset hvor jeg går hen....- måske er det mit eget umættelige behov for jordforbindelse der holder mig dertil  - At jeg så ikke - måske ikke- nogensinde bliver en del af den vindende evigpage, nåh ja...bare det var hyggeligt 
-sådan er vi jo så forskellige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tina |
26-05-2002 20:13 |
|
Hej
Ja som hovedregel i reining er rollbacks ved barrieren ud mod barrieren og på midterlinien mod dommeren.
Læs dog feks horsemanshipprogrammer ekstra godt, for her kan der være angivet noget andet og man bliver bedømt hårdt på at have redet programet korrekt.
Hej Paladini
Da jeg red engelsk lærte jeg direkte at give tegn med indvendige ben for galop, i western lærte jeg at bruge benet til at kontrollere skulderen med og ikke andet.
Iøvrigt er jeg da ligeglad med om det er en engelsk elelr western-anspringsmetode, for den virker.
Iøvrigt kan engelskryttere nogen ting i galop (seriechangementer) som jeg beundrer dybt.
Mange dressurryttere er faktisk smadderdygtige ryttere!
Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Annette |
26-05-2002 21:30 |
|
Hej Tina
Er der endligt Roll back's i horsemanship  Jeg tror nemlig kun jeg endnu har mødet "Turn" i horsemanship ind til nu 
Men helt rigtig man skal huske at læse programmet meget nøje.
Er det ikke noget med at et Roll back er i x antal spring og et turn er skridt for skridt, eller er det bare en tommelfingerregel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
AG PALADINI |
26-05-2002 21:44 |
|
Ok "Rollbacks"......mod barrieren???? I hvad for en disciplin laver man rollbacks mod barrieren???
Hvis det er WCH (Working Cow Horse) der er tale om har jeg aldrig hørt det kaldt en rollback, men måske er det fordi det er noget nyt her i Danevang.....
Regelbogen af 1 Jan 2002, siger (Side 160, par 452 section d.) "....down the fence , making at least one TURN each way on the fence."
Nuvel jeg kan blive enige med mange af jer som måtte have set Al Dunnings, "Rollback", on "Expensive Hobby" in a working cowhorse klasse hvor hesten aldrig nåede op til koen, fordi den gled for langt forbi.
En hest der laver en rollback skal være i et slidingstop for at lave en rollback, og hvis man arbejder en ko op imod barrieren og laver et sliding stop, kommer man meget svært op til koen igen.
Rollbacks er ikke noget man beder nogen om i "Western Horsemanship" fordi klassen er for amateur begyndere sædvanligvis.
"Klogehoved" Det er jeg ikke men jeg checker meget grundigt baggrunden for det jeg siger, eller fortæller om mine egne erfaringer. NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL http://black_swan49.tripod.com/ http://black_swan49.tripod.com/riddinhest/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: hesten rundt i kontragalop?... |
|
|
Nå Ariel!
Den er nu god nok!
Om Parrelli også gør det sådan ved jeg ikke!
Jeg ville nu nok have udvendige ben lidt længere tilbage og holde på indvendige skulder med indvendige tøjle, men ellers OK
Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Working Cowhorsepatterns |
|
|
Hej Ariel!
I de reiningpatterns, hvor stops`ne ligger i siderne, foregår Roll Backs`ne mod barrieren.
I Working Cowhorsepattern 3 er det det samme.
Til alm. opl. I working cowhorsepattern 1, hvor roll backs`ne ligger på midten, skal de foretages væk fra dommeren.
VH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Roll Back i Western Horsemanship |
|
|
Ja der kan forlanges et Roll Back i Western Horsemanship.
Du kan læse dette på http://www.dwf.dk, under Regelbog
afsnit: Western Horsemanship.
DWF Regelbogen, er oversat fra AQHA Regelbogen.
Nogle forskellige administrative ting er dog tilpasset danske forhold.
Mvh Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Hippo!
Westernfolk brænder mere end almindeligt for deres meninger og for deres ridning, og derfor springer
gnisterne stort nogen gange.
Det betyder dog ikke at de ikke kan hygge sig, for det kan nemlig langt de fleste. Der kan drikkes hundreder af kubikmeter af kaffe med tilhørende basser, og westernryttere er gode til at snakke og spise god mad
sammen.
I virkeligheden er de nogle følsomme sjæle, der holder meget af deres medmennesker og deres heste, men som måske netop derfor også hurtigt bliver skuffede - og dermed også vrede.
Det forandrer dog ikke det faktum at westernstævner stadig er hyggelige, fordi der er mange mennesker der bliver hele dagen, og fordi det er der man mødes og bytter snak og historier.
Altså westernryttere er hyggelige og rare!
Mvh Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diverse svar... |
99E |
27-05-2002 15:44 |
|
...efter at have været på mere eller mindre frivillig ferie hos min mor...
Paladini:
Parelli? Ja. Det er noget i den retning, han sioger man skal gøre. Og det virker for mig. Og for en masse andre. Det virker - i modsætning til det engelske galopanspr. - logisk for mig & min lille hjerne.
"Klogehoved" skal vist ikke her opattes rosende...
Rollbacks:
I det reiningpattern jeg red i går skulle man i hvert fald vende MOD barrieren - og det har man skullet i de (ret få) patterns, jeg har forsøgt at ride...
Hippo/Conny...:
Ja, vel er vi hyggelige...
Men af een eller anden grund har jeg indtrykket af, at mange westernryttere er nogle individualistiske anarkister, der står fast på deres egne holdninger - og så i øvrigt har hang til kaffe(/kakao/cola/the)drikning og kagehygge samt god mad og sene aftentimer...
Og det er - i og for sig - rart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Diverse svar... |
|
|
Anarkistiske individualister - nemlig!
Denne forklaring ville kunne bruges både i et leksikon
og i Jeopardy!
MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeopardy... |
99E |
28-05-2002 00:31 |
|
...jeg kom til at læse et TVprogram... Der stod noget om en fodbold-spcial-jeopardy... Hvornår kommer der en RytterSpecial? Det kunne blive sjovt!
Med emner i de forskellige discipliner - bl.a. mudderkastning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Jeopardy... |
|
|
Skal det så være et ekspert-hold, eller skal de bare være sådan average?
Jeg mener i mudderkastning!
MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ekspert i mudderkastning... |
99E |
28-05-2002 00:39 |
|
...det ved jeg ikke - jeg mener: Efter ret kort tid i hesteverdenen er man vist en ret erfaren mudderkaster...
Men skal vi ikke sige, at det osse skal være for bredden? Jeg går jo meeeget ind for breddesport...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ekspert i mudderkastning... |
|
|
Daaammnnnn......kvinder er gode til at bløde igennem
Rigtige mænd rider western
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Westernryttere - Eksperter i hygge............ |
|
|
ØøøøøH!
Det hedder vist ellers bløde op Jan, med mindre du er i en helt anden boldgade.
Men se nu hvad der skete, nu havde vi her en dyb seriøs
tråd, med yderst relevante oplæg, og så ender det i
en hyggelig pjattesludren uden mudderkastning.
Fyyyyyyyyyyyyyy!
Man behøver ikke være en stor Erasmus Montanus for at kunne bevise at Westernryttere i bund og grund er nogle humoristiske hyggehoverder.
Hilsen til Hippo og I andre!
Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Westernryttere - Eksperter i hygge............ |
|
|
Hej Conny
Jeg mente faktisk "bløde igennem" eller hidse sig op på almindeligt dansk.
Men jo det blev da en smule seriøst........hen ad vejen
Rigtige mænd rider western
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JAH.... |
99E |
28-05-2002 23:07 |
|
...."Bløde igennem" - så har jeg lært en ny betydning af DET udtryk! Jaja...
Og du har ret, Conny. Det går ikke det her--- Ingen mudderkastning...!
*Kigger sig omkring, og blander en god gang bornholmsk sommermudder!*
Så mangler jeg bare nogen at kaste den efter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|