Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kvalitet = hvilke mærker??
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 16:13

Hej igen,

Vil nogen give mig et tip om, hvilke mærker anses for at være "gode mærker" indenfor westerngrej (især sadler)? Er det altid sådan, at pris og kvalitet hænger sammen?

P.f.h. 1000 tak!

Mange begynderhilsner

Camilla & Flora

0
0
Svar på denne tråd

ja ...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 18:14

Ja.. pris og kvalitet hænger sammen. Jeg har en Bighorn sadel, og den er jeg super glad for.. Det var også en rimelig pris 9.800 kr. Jeg havde en professionel sadelmand ude, så jeg var sikker på at sadlen lå korekt.

ham jeg havde ude hedder Jesper, hans hjemmeside er www. westernsaddels.dk

Hilsen Maja

0
0
Svar på denne tråd

Der er rigtig mange...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 18:54
Der er mange gode mærker, men for at få noget at gå efter så se ind på:
www.westernportalen.dk

Der er en linkside til flere western tack forhandlere, der også er gode. Lige præcis Big Horn er nok i den billige ende af westernsadler, men udmærket, især hvis du ikke vil ofre 12.000 - 18.000 eller mere for en ny saddel, men nogen af de virkelig gode kan du også få brugt, men køb den kun gennem forhandler eller en garvet westernrytter for sadelprøvning er ikke for begyndere.

hilsen Doc

Quarter-horse.dk :-)
Se mine skønne Quarter tøser
:-)
Great horses like great men have great mothers
0
0
Svar på denne tråd

Crates sadler
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 09:45

Hej Camilla,

Jeg har været rigtig glad for mine Crates sadler og nu har jeg lige købt den tredje af slagsen. Man sidder godt i dem og de ligger godt. De er ikke i den allerbilligste ende, men det kan hurtigt være et dumt sted at spare penge. Helle Kristensen fra Valley View er forhandler i Danmark og kan hjælpe med at finde den rigtige sadel til din hest. Jeg mener også generelt, at pris og kvalitet hænger sammen.

Mvh, Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Crates sadler
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 09:49

Hej Camilla,

Jeg har været rigtig glad for mine Crates sadler og nu har jeg lige købt den tredje af slagsen. Man sidder godt i dem og de ligger godt. De er ikke i den allerbilligste ende, men det kan hurtigt være et dumt sted at spare penge. Helle Kristensen fra Valley View er forhandler i Danmark og kan hjælpe med at finde den rigtige sadel til din hest. Jeg mener også generelt, at pris og kvalitet hænger sammen.

Mvh, Gitte

0
0
Svar på denne tråd

mærker
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 09:58

Der er jo flere mærker, der er gode og kendt for kvalitet. og det kan være svært at få alle remset op. Men dem jeg lige kender, og hvor det skulle være muligt at finde en ny (eller nyere) model til under 15.000 er cicileY, big horn, diamondC og crates. Jeg mener også at sådan nogen mærker som Simco og TexTan (?) er i den "billigere" ende, men jeg har aldrig set disse sadler, så jeg ved det egentlig ikke.

De bliver selvfølgelig billigere hvis de sælges brugt, men det er jo også sjældent, at ryttere sælger deres gode brugte sadler, medmindre de får en ny hest, hvor den ikke passer.

Jeg synes et godt udgangspunkt er at kigge på læderkvaliteten og selve den måde sadlen er udført på. Er det noget tykt, lækkert læder, hvor syninger og sammenføjninger er i orden, og "tør" nogen lægge navn til sadlen (mærke og nummer) ja, så kan man jo nok ikke være helt galt afmarcheret ;)

Men det er jo ikke nok, at mærket er kendt for kvalitet. Nogen mærker laver også modeller, der er "mere beregnet" til all breed heste, der tit kan være noget smallere og spidse over ryggen/manken end amerikanerhestene, og der mener jeg at Big Horn er et af dem - eller er det deres "søstermodel" der vist hedder Wild Horn - kan ikke huske det, men jeg fik en laang forklaring af Jesper (westernsaddles) for et års tid siden. :)

Når jeg kommer ud, hvor de sælger westernsadler, kan jeg slet ikke lade være med at gå og "pille og rage", og det er måske sådan noget du skal kaste dig ud i, hvis du får muligheden - så du ved "selvføling" kan få et indtryk af de forskellige kvaliteter.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 15:38

- for gode tips og links, nogle af mærkerne havde jeg en vag idé om var ok, men så har jeg da lidt mere at gå efter i min søgen...

KH Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider