Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Opgivet Håbet !!!
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 16:29

Hej.

Sælger min pony, da jeg har opgivet håbet om nogle form for konkurrence fremtid !

Vi var super team på spring banen, men måtte stoppe pga. min alder... :(

Vi prøvede dressruen, men har altid haft problemer med højre galoppen, så det var ikke noget for os.

Inden for western ridningen har vi hellere ikke en chance...

Derfor har jeg besluttet at sælge og stoppe ridesporten !

Kontakt for mere info og billeder

MSN: lokefreaks@ofir.dk

Mail: stutteri-k@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 17:50

Hej Jacki.

Undskyld men hvorfor mener du ikke i har en chance inden for western ,der er da mange som rider western på en fjordhest og det går da ganske udemærket for dem så jeg forstår dig altså ikke helt ,hvad er det du mener dig og din hest ikke kan ???

Hilsen Jeanette .

0
0
Svar på denne tråd

Ikke opgive så hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 19:18

Ja der er masser af fjordheste der er supergode... Selvfølgelig kan de ike starte quarter og paint-klasser, men der er da ret mange allbreed shows også til de større stævner!!! Jeg selv har 2 dejlige "blandinger" der da klarer sig fint i allbreed klasserne og jeg ville da for intet i verden droppe at starte dem bare fordi jeg har en quarter gående herhjemme også...

M.v.h. Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på min hjemmeside. www.3t-equestrians.dk . Her er også billeder af hestene.
0
0
Svar på denne tråd

Gør nu ikke noget ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 20:15

... overilet som du fortryder senere ...

Jeg ved godt det kan være lidt uoverskueligt, når "møgkrampen" ikke vil opføre sig pænt - men jeg har set jer sammen ... selv om det kun var kortvarrigt - og det så godt ud. Jeg er overbevist om at du med en smule hjælp sagtens kan undgå den slags oplevelser i fremtiden ... Du ka´ bare ringe

HUSK vi vil gerne beholde dig som aktivt medlem i ohwr.

vi ses snart (forhåbentlig)

Kim

formand, ohwr

0
0
Svar på denne tråd

det lyder da
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 22:09

som en "nem" eller ret overilet løsning at sælge ponyen på det grundlag.

Men da det heller ikke lyder som om du i virkeligheden har lyst til at sælge, må der da findes en løsning.

Hvorfor er alternativet til at du ikke kan ride konkurrencer på din nuværende pony, at du slet ingen fremtid i ridesporten har? Det behøver da langtfra være en alt eller intet situation du er havnet i.

Hvis din pony ikke kan gå i højregalop, er det da vist ved at være på tide at den lærer det?

Hvis du gerne vil ride western på den, er det da bare om at bide tænderne sammen og begynde at øve.

Få noget undervisning og hjælp til at overkomme problemerne.

Det er ikke let, indrømmet, og der skal masser af træning til, før man begynder at kunne levere en stabil situation ude til de forskellige shows. Men hvis man opgiver på forhånd, er det jo klart, at man heller ikke når derhen, hvor man gerne vil...

så fat mod og bare klø på... I skal nok komme efter det...

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 09:33

Du skal da ikke opgive noget, fordi det ene ikke dutter så godt.

Det er bare at hænge ved og tro på det!

Jeg rider selv en fjordhest, og vi starter med noget westernundervisning her til maj - og jeg tror, det kommer til at gå godt.

Du skal da bare lige ha' et kickspark i nummeren herindefra og så bare ud til hesten med fornyet selvtillid til at prøve kræfter med noget nyt og spændende.

Giv ikke op, for alt er muligt :)

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)
"Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people."
Kender du Prins Janus?
0
0
Svar på denne tråd

mit problem
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 11:58

Hej alle sammen

tak for jeres svar..

men har gået til undervisning i dressur med min pony og intet hjælper ang. højre galop... en uddannet beridder blev smidt af ham efter 10 forsøg med galoppen...

og da jeg åbenbart skal kunne ride højre galop for at starte andet end barrel race, er min fremtid som konkurrence rytter inden for western allerede stoppet !

0
0
Svar på denne tråd

Tag det nu roligt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 12:42

Hej Jacki

Hvad med noget kvægtræning det er der ihvertfald mange gode træningsmuligheder på sjæland og ang . højre gallopen prøv at høre Conny M Nielsen om råd hun plejer næsten altid at kunne hjælpe .

Hilsen Jeanette .

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ikke gider ride mere...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 14:24

så synes jeg da du skulle sælge din hest, men hvis du elsker din hest og gerne vil ride så skal du da ikke give op.

Og selv om din heat ikke er egnet til hverken det ene eller det andet, så ville det da være fjollet at opgive ridningen, det er jo noget af det dejligste.

Prøv western, det er rigtig godt, mange heste er omvendte dressurheste og de kan sagtens lære det, måske slapper hesten også mere af efter du har redet western et stykke tid. Og måske slapper du også bedre selv af ikk.

hilsen Doc

Quarter-horse.dk :-)
Se mine skønne Quarter tøser
:-)
Great horses like great men have great mothers
0
0
Svar på denne tråd

ikke opgiv håbet julie
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 15:23

haaij julie

du må ikke opgive håbet .. bare bliv ved, så skal det nok komme til sidts,, min kunne heller ikke i starten men han har lært det nu..,. du har jo en dejlig hest, og du har jo ikke redet western særlig lang tid,, syntes du skal prøve,, får undervisning af min far, hvis det e ..det skal nok gå ..

knuz mooi (anne)

0
0
Svar på denne tråd

ik opgive
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 20:03

der er faktisk flere dicipliner uden galop pleasure walk and trot

trail. showmanship at halter osv det kan man jo starte med og så træne gallopen i mellem tiden for det skal helt sikkert nok komme muligvis han lige ska kigges på måske en muskel der sidder i klemme derfor svært at sætte i højre galop har selv prøvet noget ligende og med en masør og lidt hjælp fra en western træner gik det godt :) Så op med modet

0
0
Svar på denne tråd

Undersøgt?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 20:29
Går den heller ikke højregalop på fold osv? For så ville jeg nok få den undersøgt - det er da ikke helt normalt?

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Og Hunter Hack
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 21:49

Der vinder du sgu da det hele med sådan en super springer... Jo flere der vil starte den klasse jo flere gange bliver klassen vel udbudt til mindre stævner også...

M.v.h. Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på min hjemmeside. www.3t-equestrians.dk . Her er også billeder af hestene.
0
0
Svar på denne tråd

Jacki...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 07:25

Først og fremmest vil jeg lige sige, at Barrel Race ikke "bare" er noget man rider og slet ikke hvis hesten ikke kan gå i højre galop. Så mister man hurtigt balancen, det kan gå hen og blive rigtig farligt.

Derefter vil jeg så sige, at der jo er klasser, hvor man ikke skal galoperer! Samt trail klasser og halterklasser. Uanset hvad er der konkurrencer, hvor I stadig kan beholde en kontakt, du og in hest.

Sidst men ikke mindst... har du fået den hest undersøgt? Hvis den nægter at gå i højregalop, så kan det jo altså meget nemt skyldes problemer i ryg, skulder, ben osv. Den skal for alt i verden ikke bare tvinges af en ridelære, der lige tror han/hun kan alt.

Min egen traver har en kold skulder og går af den grund ikke højregalop... men eftersom jeg vidste det, så kunne jeg jo massere det væk!

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

ang. højre galop...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 12:03

Min hest fejler INTET !
Den galoppere i højre galop på folen, og kan sagtens lande i højre galop og fortsætte i højre g. på springbane ...

Er altså ikke nybegynder & er godt klar over hvilken skader en hest kan have mm. !

Ang. barrel race er det ikke noget problem for min pony da den vender på en 25 øre på højre volte i venstre galop !

0
0
Svar på denne tråd

vil bare lige minde dig om...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 12:35

at hvis hesten intet fejler så er det med 99 % sikkert en "pilot-fejl"...

Måske du skulle overveje en anden underviser !

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Kære Jackie
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 12:42

Du er 16-17 år gammel.

Derfor kan det godt være at du ikke er begynder, men folk svarer og foreslår muligheder for at hjælpe dig. Måske kunne der være ting du ikke havde tænkt over.

Det mindste du kan gøre, hvis du vil svare dem, er at svare ordentligt.

Når din hest galoperer højregalop på folden, er der kun eeen eneste årsag til at den ikke gør det under rytter - Pilotfejl!

Så selvom du ikke er nybegynder, så er du sikkert som så mange andre skæv i din opstilling og som følge deraf, giver du hesten forkerte informationer, hvilket resulterer i at din hest måske er blevet skæv i muskulaturen.

At hesten har smidt en uddannet berider af viser ikke noget som helst andet end at DEN uddannede berider faldt af og den dag ikke tog højde for, hvad han/hun havde med at gøre.

At lære at ride er svært og byder på vejen på mange nederlag.

Nederlag som, hvis man brænder for sagen, rejser sig op og ryster af sig og arbejder videre med det mål for øje at blive bedre.

Hvis man hver gang man støder ind i sådan et nederlag, vil sælge hesten, bliver man ikke bedre, hverken som rytter eller menneske.

Tag ordentligt imod de hænder der rækkes ud til dig og indse at fejlen er din, så har du en mulighed for at rette den.

Hvis man vil lære er der altid en vej frem.

Hav en god dag

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN!

Westerntræning og undervisning -

www.sitecenter.dk/western-consults

0
0
Svar på denne tråd

hjælp??
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 12:58

jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det her indlæg, du skriver at du ikke vil ride mere fordi du ikke kan ride konkurrencer, ok fair nok.

men på dine indlæg virker det som om du alligevel ikke er afklaret med din beslutning.

Du må jo gøre op med dig selv hvad du vil, enten stopper du eller også bider du tænderne sammen og fortsætter!

med mindre der virkelig er noget i vejen med din hest vil den selvfølgelig kunne lære at gå i højre galop, andet er nærmest naturstridigt.

Der er desværre ikke noget her i livet der kommer nemt, den ene af mine heste havde meget store problemer med sine spins, og jeg fik også af vide af en træner at det ville han simepelhen aldrig fatte, sjovt nok laver han 100% korrekte spins idag 1½ år efter.

Det handler om grundridning( det gjorde det også for mit vedkommende)!

og den er den samme uanset om du vil ride dressur, western eller spring! bevar os man kan komme et stykke med en hest der ikke er redet korrekt, men på et tidspunkt rammer man altså en mur, og vil man videre må man starte forfra!

egenligt bliver jeg en anelse forarget over at man rider en hest op til MB spring uden at have grundridningen i orden!

jeg har selv spruget op i den højde i mine "ponyår" for noget over 10 år siden, og bevar os vi kunne springe hvad som helst og vende på et frimærke, men du skulle ikke have bedt os om at ride en simpel LC! jeg havde simpelhen ikke den tålmodighed der skulle til for at ride dressuren!

hvis hesten som du siger virkelig er så slem som du beskriver( smider berider af osv) så ser jeg 2 muligheder...enten fejler hesten noget...eller også gør din underviser!

syndes seriøst du bør overveje de råd du har fået herinde, istedet for bare blankt at afvise.

0
0
Svar på denne tråd

Jacki...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 21:41

Du skriver at din hest sagtens går højregalop på folden og den kan også godt når den kommer ned fra et spring osv... ja, det kunne min også godt! Den gjorde det hele tiden og altid, men ikke fordi den havde lyst eller fordi det var smertefrit for ham, men mere for at redde både min og hans egen røv fra at falde!

Og hvis du fortsætter med barrel race, så kan det ende med to ting:

1) En eller anden dag går det galt, for balance og eftergivenhed er alfa og omega i barrel race -og når det går galt, så går det rigtig galt!

2) Din hest bliver redet helt ned, fordi den ikke bliver brugt og bøjet godt nok til vesntre, du kan risikere at ride en kissing spine ind i den!

Jeg synes du skal tage imod råd og erfaringer og få den hest tjekket helt igennem! Der ER noget galt, når en hest nægter at gå i højregalop. Det er ikke bare noget den finder på!

Det skal lige siges at jeg nu har redet i over 20 år og haft hest herhjemme hos mig selv de sidste 14 år og jeg er ikke nybegynder... men derfor lærer jeg da stadig noget nyt hver eneste dag! Og derfor sætter jeg mig ikke tilbage og tror på at jeg ved alt, for det gør man bare ikke! Det tog mig 8 år at finde ud af at min hest havde ondt i sin skulder og at det var derfor han ikke ville gå i højre galop!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Ang. min pony
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 11:56

Jeg læser ALLE indlæg og er godt klar over jeg måske skulle havde gået mere op i dressuren...

Men nu er det sådan at han i en periode efter en anden havde redet ham i 1 års tid begyndte at stejle pga. forrige rytter havde redet med chambon og han havde fået ondt i nakke, og derfor droppede jeg dressuren da jeg ikke ville tvinge ham til bidet da han havde ondt.

Nu går han pænt til bidet i trav - bøjer sig på begge volter og bære sig ordenligt... dvs. han kan sagtens gå LC klasser i dressur - LC (uden galop)

Jeg har derefter gået til undervisning med ham i spring hvor vi sprang 20% af tiden og arbejde mest i de grundliggende dressur øvelser med bøjning og galop osv.

Fx. galop på en cirkel over 4 bomme i højre galop & han er fuldstændig ligeglad.

Det kan godt være de fleste herinde mener det er en "pilot-fejl" - men har altså redet ret mange forskellige heste - hjulpet andre med deres heste og tilredet en hest !
Fået undervisning af Wicky fra skævinge som er kanon dressur rytter - redet hendes heste !

Jeg er godt klar over hvordan man sætter en hest i højre galop...

Udover dét har jeg ikke fået undervisning i 1 - 2 års tid efterhånden, da den rideskole der ligger i mit område ser ned på fjordheste !!

Så jeg har bare redet omkring og sprunget i skoven da vi ikke har nogle ride faciliteter hvor min hest står !

0
0
Svar på denne tråd

undskyld
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 16:42

men for mig lyder det som om du skælder ud på de personer der prøver at komme med løsninger på dit problem...

hvis du allerede har besluttet dig for at stoppe med at ride og aflive din pony, så er det vel det du skal gøre, men er du i tvivl så handler det vel om at finde en løsning på problemet...

hvis jeg var dig ville jeg kontakte conny nielsen, og få hende til at tjekke din pony, hun har hjulpet mig, med en traver der ´var så ødelagt i sin nakke at man skulle tro det var løgn.

MED VENLIG HILSEN

KIRO D RANCH

0
0
Svar på denne tråd

vil det ikke
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 17:32

være helt vildt bittert, når du et år efter du har solgt din pony, hører fra nogen du kender, at de har set den med sin nye rytter til et stævne, og den går perfekt højregalop?

Det er ikke umuligt at opnå, det vil jeg næsten vædde hvad som helst på - hvis ponyen ikke er "fysisk defekt" KAN den lære højregalop!

Men det koster sved og en god træner, der gider prøve at sætte sig ordenligt ind i hvad grunden kan være til at den ikke kan/vil gøre det nu.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor spørger du???
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 19:44
Du ved jo alligevel bedst selv. Pas på med at være så arrogant her i westernforum, her er det voksne mennesker du spørger og ikke små hestetøser. Så hvis du ikke vil have flere smæk må du lære at svare pænt og opføre dig som et voksent menneske, for det er du jo, næsten, ikke.

hilsen Doc

Quarter-horse.dk :-)
Se mine skønne Quarter tøser
:-)
Great horses like great men have great mothers
0
0
Svar på denne tråd

;Jacki
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 19:50

Hvis du vil det bedste for din hest ... og det bedste for dig selv, så kom for fanden da ned fra din høje hest og hold op med at tro du kan det hele!

Bare ud fra det du skriver her, kan jeg fortælle dig at du har MANGE fejl og mangler!

Så tag imod de råd der kommer til dig, få hjælp og få dermed de kvalifikationer der svarer til dem du siger, at du har!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

en lille hjælp måske.
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 11:35

heey...

jeg har selv redet på en fjordhest.

vi red western, og det var hun rigtig god til.

jeg kender godt det der med gallopen, det var jeg også selv igennem, men du skal vide at hvis du vil have det til at lykkes så kan du godt.

jeg arbejdede og arbejdede, og til sidst lykkes det...

Det er en hård kamp, men jeg ved det kan lykkes.

Hende jeg red på kan ses på min præsentation.

hilsen Ditte

0
0
Svar på denne tråd

højre galop
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 16:13

tror ikke jeg kan alt...

men hvis i er så gode til det og ved alt, så er i velkommene til at komme og prøve at få jack til dét...

0
0
Svar på denne tråd

jacki...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 16:29

Jamen det er jo netop det ingen kan og derfor SKAL den undersøges, før flere mennesker forsøger!

En hest finder ikke bare på sådan en ting, uden at der er en grund. Hvis flere mennesker har forsøgt sig, så må det være en fejl hos hesten og ikke en pilotfejl og så må det jo være fordi den har ondt!

Jeg har været i totalt samme båd, som du sidder i nu! Alle forsøgte at få min hest i højregalop og intet virkede. Selv de bedste og mest erfarne kunne ikke! Til sidste viste det sig at han havde en gammel skuldeskade, som ingen vidste noget om! Hvis jeg ikke havde været så stædig og så bedrevidende dengang, så havde jeg undersøgt den stakkels hest, istedet for at sende han rundt til alle mulige og blive tæsker! Min samvittighed idag er sort som kul, den stakkels hest. Have jeg dog bare vidst bedre dengang!

Lad for guds skyld være med at lave samme fejl som mig! Få din hest undersøgt!

Hvis den bliver undersøgt og skaden bliver bedret, så har du pludselig en hest der r fit for fight og så kan du virkelig komme langt inden for westernkonkurrencerne! Hvis ikke for din hest, så gør det for dig selv!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Skulderskade
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 17:42

Jeg er ikke vild med at høre, manglende højregalop kan skyldes en defekt i skulderen.

Min har også svært ved det. Hun KAN godt, men VIL ikke. Jeg kan godt få hende i højre, men jeg skal sidde så perfekt, at det ikke altid lykkes.

Har fået mange dygtige undervisere op på hende, ingen kunne. Men har nu fundet en i stalden, som er stædig nok til at få hende i højre. Hun går en fæl grisegalop og kommer kun i højre 1/4 af gangene, men jeg tror selv på, det vil kunne løsne hende op, simpelthen at gå i højre.

Men tja, skade? Ikke mig bekendt, og jeg har haft hende det halve af hendes liv. Hun arbejder hårdt for at hoppe i forkert galop. Stiver sig rigtig meget.

Har du tjekket dens benstilling? Min har skæv benstilling på højre bagben, og jeg tror personligt, det kan have med det at gøre. Alt andet lige vil det gøre noget ved hendes gang, at hun vender benet udad.

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider