...er det at ride på en lille hest... Og når man nu, som gammel, nostalgisk ponyrytter, ikke vil give slip på hyggen og charmen ved små heste...
...så er westernridning jo en rar "sport"...
Såeh...da jeg besluttede at beholde min gamle dressur/spring/jagt/terræn/...-pony tænkte jeg, at jeg vel kunne tulle lidt rundt sammen med de hersens folk med de plettede heste og grimme hatte... (I øvrigt kendte jeg en anden, der tullede på en hest, min mor i sin tid har avlet... Så jeg regnede med, vi da kunne mobbe hinanden...) Altså pakkede jeg mig sammen og drog til den udpegede ridehal for at se, hvad de lavede, folkene... I første omgang uden hest - for liiiige at se nærmere på det før jeg kastede mig ud på for dybt vand...
Men...: da jeg så stod i denneher ridehal så jeg nohget heeeeelt fantalastisk: En mand, der uden videre kunne få sin araberting til at løbe efter sig, ride den i grime (osse i gallop), stoppe den - og alt det andet, parellifolk kan uden at blinke...
Jeg var imponeret... det MÅTTE jeg lære... Så den næstkommende onsdag havde jeg hesten med - og siden er jeg vist lidt blevet hængende...
Men I kan jo læse mere (og indmelde jer på...!!!)
http://www.westernrytter.dk
Hug your Horses!99E
Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!