Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvorfor rider i Western-ridning?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 14:00

Jeg har som så mange andre, brugt utallige år rundt omkring på de almindelige rideskoler. For et par år siden, opdagede jeg så en western-rideskole i nærheden af hvor jeg bor. Jeg synes at det er meget fascinerende at se på, og har også læst et par bøger om det. Jeg går ud fra at de fleste af Jer herinde, også startede med den "almindelige" ridning, så hvad fik Jer til at skifte?

Hilsen Painthorse.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvorfor rider i Western-ridning?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 14:02
he en hest der absolut ikke kunne bruges til andet:;-)

han var den fødte westernhest(og han hadede dressur) der gik bare lidt tid inden jeg opdagede det ..og kom i kontakt med de rigtige folk:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 14:37
....Fordi jeg tilfældigt faldt over et par westernryttere i rideklubben en dag. Det så flot ud og da jeg havde en lille hest der var kørt fast i alm. dressur besluttede jeg at prøve. Og fra første dag ændrede hesten adfærd og blev glad og tilfreds og vil gøre alt hvad hun kan for at finde ud af hvad hende klumpen ovenpå nu forsøger sig med. Og så kan jeg godt lide atmosfæren westernryttere imellem (dem jeg har mødt i hvert fald). Ikke alt det højtravende talen ned til folk man tit ser andetsteds. Men jeg rider da stadig alm. dressur på de andre 2 heste. Og hvis nogen spørger hvad jeg vil foretrække så ved jeg ikke hvad jeg skal svare. Dressuren kender jeg og føler mig hjemme i diverse regler og synes jeg har nogenlunde styr på, men western synes jeg er mere afslappende for både hest og rytter (Håber ikke at fornærme nogen?) og måske lidt sjovere for hesten og mere på dens præmisser.

M.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 14:42
Har aldrig redet andet, så jeg ved ikke hvordan det andet er, hheheheheheeh . NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL
http://black_swan49.tripod.com/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 14:44

Jeg købte en hest som bare skulle bruges til skovture og ren hygge. Men efterhånden blev det lidt trivielt, og jeg ville gerne træne et eller andet sammen med hende.
Jeg startede på almindelig rideskole, og det var da også sjovt nok.
Men Cherie havde ikke anlæg for dressur, (og sikkert heller ikke for western), så det blev ikke til meget.
Ved et tilfælde kom jeg i kontakt med nogle westernfolk, som satte mig lidt ind i sagen. Og så var jeg bare solgt.
Cherie har ikke de store gangarter, så derfor koncentrerer vi os mest om trail. Men det er hun så til gengæld suveræn i. Hun tager alt med ophøjet ro, og det er jo dejligt.

Når jeg engang skal ud og købe ny hest, er jeg ikke længere så sikker på, at jeg stadig drømmer om den dér ædle ganger indenfor dressur.
Western har virkelig bidt sig fast.......

Hilsen
Tina B.
0
0
Svar på denne tråd

Jordnært og rart...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 19:51
...er det at ride på en lille hest... Og når man nu, som gammel, nostalgisk ponyrytter, ikke vil give slip på hyggen og charmen ved små heste...
...så er westernridning jo en rar "sport"...

Såeh...da jeg besluttede at beholde min gamle dressur/spring/jagt/terræn/...-pony tænkte jeg, at jeg vel kunne tulle lidt rundt sammen med de hersens folk med de plettede heste og grimme hatte... (I øvrigt kendte jeg en anden, der tullede på en hest, min mor i sin tid har avlet... Så jeg regnede med, vi da kunne mobbe hinanden...) Altså pakkede jeg mig sammen og drog til den udpegede ridehal for at se, hvad de lavede, folkene... I første omgang uden hest - for liiiige at se nærmere på det før jeg kastede mig ud på for dybt vand...
Men...: da jeg så stod i denneher ridehal så jeg nohget heeeeelt fantalastisk: En mand, der uden videre kunne få sin araberting til at løbe efter sig, ride den i grime (osse i gallop), stoppe den - og alt det andet, parellifolk kan uden at blinke...
Jeg var imponeret... det MÅTTE jeg lære... Så den næstkommende onsdag havde jeg hesten med - og siden er jeg vist lidt blevet hængende...

Men I kan jo læse mere (og indmelde jer på...!!!) http://www.westernrytter.dk

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2002 07:01
Jeg har aldrig rigtigt følt mig hjemme i en dressursadel og måden de pakker hesten sammen på og så er der vel altid en lille cowboy gemt i maven på os alle :-)

Rigtige mænd rider western
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 14:27
Der er mange forskellige discipliner at vælge imellem, alt efter hest og rytters temperament.

Udstyret er sjovere fordi det er mere varieret, og i øvrigt synes jeg at det er meget flottere.

Der er større tendens til at have det sjovt udenfor ridebanen i westernrideklubben.

Kunne sikkert finde på mere, hvis nogen gad læse laaaange tekster så ...

Prøv det selv.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider