mennesker og heste er specielle individer med forskellig indlæringsevne, lyster og muligheder er det vel ikke helt nemt at svare på.
Det bedste ville da nok være evt. at starte med at ride undervisning hos en af de trænere vi har her i landet, og starte op og se hvor vidt det er noget for dig.
Der kan jeg så foreslå dig at gå ind på
www.westernportalen.dk under trænerlisten og se de forskellige der er i de forskellige dele af landet bl.a.
Men personligt har jeg selv startet med at lære det ved at ride nogle gange på en trænet hest, for derefter at sidde og stirre mig selv blind i flere timer lørdag og søndag til clininks, og lært en masse ved at se og lytte.
Jeg lærer en del ved at se og lytte fordi du samtidigt med undervisningen kan se alt hvad der foregår af fejl og mangler fra rytterens side samtidigt med at underviseren retter og viser det korrekte.
Men elelrs sys jeg en part er en god ide - men den gode ide hænger nu mest sammen med at jeg så sys du evt. skulle få noget undervisning på den parthest du evt. fremskaffer dig. Så får du nok det bedste resultat for jeg begge.
Dog mener jeg det nok ville være bedst at modtage undervisning ved et sted med undervisning på veltrænede western heste til at begynde med.