Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Ny deltager
Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 11:54
Hej med jer alle

Jeg har i lang tid været skabs-deltager i dette forum, og er kun kommet med et enkelt pip for lang tid siden. Men nu vil jeg hoppe ud af busken, og være lidt mere aktiv herinde. Det bliver nok mere med diverse spørgsmål, end med guldklumper, hvilket kan ses af min præsentation.
Nå...hvem ved...måske kan jeg også bidrage med lidt en gang i mellem.....

Og nu vil jeg gerne starte med at spørge:
Hvad kan jeg gøre for at bløde min gamle stive hest op?
Hun er 14, men virker som én på 26....Hun er meget stiv i nakke og ryg, og har allerede spids rygrad uden muskler omkring. Hun føles meget stiv i sine gangarter, og løfter hovedet højt i trav og galop. Hun snubler for et godt ord, nærmest over ingenting.
Jeg ved selvfølgelig godt, at jeg kan massére og lave strækøvelser. Men jeg har brug for lidt...gør sådan og sådan-viden.
Så..
1. Hvordan gør jeg hende mere smidig?
2. Hvordan bygger jeg musklerne op igen?
3. Hvordan laver man strækøvelser?
4. Hvordan bliver hun mere smidig i sine gangarter?

Beskriv meget gerne nogle konkrete øvelser.

Hmmmmm...det var meget at bede om på én gang...men på forhånd 1000 tak

Venlig hilsen
Tina B.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ny deltager
Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 15:31
Tina, det var mange problemer på en gang, søg i trænerlisten på http://www.westerninfo.dk og find
en træner, hvor du kan komme til at deltage i en clinic, det er absolut nr. 1.
Der er nødt til at være en over dig for at du ikke gør problemet værre. Det ville være synd for din hest.
Mange hilsner Conny
0
0
Svar på denne tråd

Ganske kort...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 21:59
...Smidighed opnås ved langsom genoptræning, fortrinsvis ved blødgørende øvelser...
Muskler opbygges ved langsom genoptræning - ridning... Skridtture... Blødgørende og senere samlende øvelser...
Smidigheden i gangarterne er til dels "medfødt", men generel forbedring af smidigheden samt samling hjælper altd.

Kortere: Undervisning, undervisning og MERE undervisning.

Der er (desværre???) ikke nogen genveje...Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider