Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Størrelse på westernsadel????
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 14:14
Jeg er en tøs på 19 som kraftigt overvejer at konventere til westernridningen.

Men jeg er kommet lidt i tvivl m.h.t. sadelstørrelser .... det er nemlig sådan at jeg i min dressursadel passer en 17"...... hvad så med en westernsadel???? er det samme størrelsesorden????

Håber at få nogle seriøse svar fra nogle kyndige mennesker

P.f.t. Joan?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Størrelse på westernsadel????
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 14:36
Hej Joan

under udstyr er der en del artikler om westernsadler, og de er rigtig gode og lærerige.

Mvh
Annette
http://nigge.homepage.dk/tukaer

http://www.westerninfo.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 15:47
Hej Joan

Hvis du er rimeligt alm kan du bruge 15½ eller 16".
Det bruger de fleste voksne.
Prøv dog sadlen, for størrelsen føles vidt forskellig efter hvordan den er bygget/polstret i sædet.
Nogle vil også gerne have god plads til at bevæge sig i sadlen hvis de feks skal give tydelige tegn til en unghest.
Prof pleasureryttere vil hellere sidde lidt bedre "fast" så opstillingen bliver rolig.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 16:12
...Min dressursadel var osse en 17'', så jeg kan tilslutte mig de 15½-16'' Tina foreslår. Det lyder rimeligt. (Medmindre du kun lige kan kliiine dig ned i en 17'' og gerne vil ha' mere plads i westernsadlen... ;-))

Husk dog at være opmærksom på, om hesten overhovedet kan "bære" så lang en sadel - altså om der er plads. (Ligesom man ikke ville lægge en 18'' springsadel på en shetlænder...:-))

Der ER mange gode artikler på westerninfo - så hvis du læser dem & allierer dig med een, der kan se på sadler- fx din træner-to-be - og, hvis du skal ud og have en ny, køber den hos en god forhandler, der ved hvad han sælger, skulle du ikke kunne gå helt galt i byen.

Held & lykkepå sadeljagten...!
(Kan af erfaring sige, at det at stå med sin _egen_ westernsadel i hånden for allerførste gang er helt uforligneligt!)

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 17:06
Joan i USA siger man at man skal have en pakke smøger i baglommen og tre fingre foran mellem forstykket og dine bukser foran, ( i USA ville vi sige (between the front piece and your crotch")

Det er den mest naturlige måde at måle en saddel på, husk smøgerne må ikke smadres.

Jeg kender en dame i Århus som har en meget lækkert saddel, brand ny, som du måske kan tale hende fra det, idet hun ikke rider længere og hun flytter til USA så????

NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL
http://black_swan49.tripod.com/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-04-2002 10:51
Tak skal I have allesammen:-)(y)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider