Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Vand regningen, øv
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 07:29

Vi har lige fået en kæmpe vandregning.

Det er selvf pga hestene...de drikker jo en masse vand på sådan et år.
På denne vandregning er de 2500,- aflednings afgift.

Hvad gør I andre?

Er der ikke noget med at man kan slippe for aflednings afgiften?

Det er jo ikke noget vand der kommer ned i kloaken og skal afledes.

Har I nogle ideer?

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 07:38

Ja, jeg kender det godt. Vi har egen boring, og betaler selv for at få tømt vores tank, så kommunen har bestemt ikke nogen omkostninger ved at skulle fjerne vandet fra os, men alligevel skal vi betale aflednings afgift.

Så jeg er også interesseret i om man kan slippe.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Vi fik..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 08:12

en ekstra regning på el.

10.000 kr. Vi flyttede ind for et år siden, og der boede der jo kun to ældre mennesker. I forvejen havde vi betalt 26.000 kr

Og vi flyttede 6 ind.

Vandregningen har vi ikke fået endnu. Gruer også for hvad den lyder på.

Nu har vi fået kornfyr op, så satser på ar regningen er mindre næste år.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Der er kun en måde
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 08:25

Altså - det vand som ingen ved man bruger, det kan man ikke komme til at betale for - vel .

Altså er kunsten at skaffe sig vand til "mindre værdifulde formål" uden at det kan ses. Det er muligt men kræver måske lidt fingerfærdighed.

Et katalog over muligheder kunne se sådan ud:

- opsamling af regnvand er en (også hos myndighederne!!!) anbefalet metode. Vandet kan umiddelbart bruges til bilvask, havevanding og den slags, og er man kreativ, så kan man jo også føre det frem til toilettet.

- indpumpning af vand fra vandløb etc. - er ikke helt efter lovens bogstav, meeen hvis nu hestene selv kan gå ned og drikke i åen, så er det vel OK, og hvis man nu bare flytter vandet lidt for at de nemmere kan få fat i det uden at mudre åen op såååh .

- så er der de mere kreative, som at grave et hul der går ned til det mest overfladiske af grundvandet (det kaldes en brønd!) og pumpe op derfra - nok relativt ulovligt.

- Endelig er de de mere sofistikerede løsninger, som anvendes i nogle "byøkologiske projekter", hvor man renser og genbruger "gråt spildevand" til f.eks. toiletskyl.

Men altså kun fantasien og ens trang til at overholde lovgivningen sætter grænsen.

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

det behøver ikke
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 08:47

være så slemt

vi er så godt nok kun 2 mennesker, og 4 heste men vores sidste vandregning lød på 85 kubikmeter

hestene har godt nok en sø på sommerfolden som de supplere med og vi vander have med regnvand men ellers gør vi os ikke de store anstregngelser for at spare på vandet

mht spildevandet så er der vist faste regler for hvor stor en procentdel af ens vandforbrug der bliver beregnet som spildevand,

Vi er ikek tilsluttet den off kloak men har septiktank

nu ved jeg ikek hvad priserne på sjælland er men på bornholm betaler man 3,8 kr pr kubikmeter hvis man har direkte udløb til å eller lign. og 0,50 øre hvis man har et ordenligt nedsivningsanlæg ( og det her ved jeg kun fordi jeg er ved at undersøge priserne på nye drænslanger til vores tank)

0
0
Svar på denne tråd

mere info
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 09:28

Nu har jeg talt med kommnunen om det.

Jeg skulle være momsregistreret og have det som hovederhverv for at kunne slippe for aflednings afgiften.

0
0
Svar på denne tråd

Vandafledning
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 10:21

Hvis man har septictank og der ikke er kloakeret der hvor man bor, behøver man ikke betale vandafledningsafgift, men det er man jo desværre ikke altid selv herre over.

Jeg ved det fordi vi ikke betaler vandafledningsafgift i øjeblikket. Men kommunen skal til at lave kloak der hvor vi bor, og når de gør det, slår de samtidigt alle mulige krunspring for at vi "frivilligt" tilslutter os.

Med 6 heste kan det slet ikke betale sig for os, og septictanken fungerer i øvrigt rigtigt udmærket.

De har altså en underlig logik, de der som bestemmer den slags. På en måde er det lidt morsomt. Vi har ansøgt om at etablere et badeværelse mere i vores hus, men de vil kun give os lov til det hvis vi tilslutter os kloakken, for som de siger "så er der jo øget belastning på systemet".

Altså, vi er jo stadigt samme antal beboere i hytten, vi begynder sgu da ikke at gå mere på lokum fordi vi har to badeværelser...???

Nå men vandafledningen slipper man altså ikke for, når man bruger den offentlige kloak...ØV!

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Ja det hjælper
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:00

jo en del når man ikke skal betale aflednings afgift vil bruger ca. 100 m3 om året og det koster omkring 2000,- så her slipper vi billigt.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

I bor i de forkerte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 11:39

kommuner, her hvor jeg bor betaler jeg 1,20 kr. pr. kubikmeter i vandafledningsafgift.

Det bliver ikke til det helt vilde.

2 heste, 1 hund og jeg brugte 73 kubikmeter sidste år.

Gitte

B-) Real girls are cowgirls B-)

http://www.borridsoauto.dk
0
0
Svar på denne tråd

Pilerensningsanlæg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 14:05

Det billigste overhovedet er hvis I har masser af plads så etabler et pilerensningsanlæg. Der er ingen vandafledning fra sådan et anlæg. Det skal aldrig tømmes.

Pilene optager alt vand incl. evt. tungmetaller. Og hvis I så er rigtig snarte så kan I hugge pilene til fils, og bruge det til brændsel.

På den måde kan I lave jeres eget lille Økosystem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider