Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

arghhhh.. masser af agressioner!!
Forfatter: 
Dato:  04-04-2002 18:11
ja nu må jeg lige brokke mig lidt.

Min lille Bob er pt "indlagt" på landbohøjskolen, da han jo er urhingst og skal kastereres. Og ja her begynder alt det sjove...

Lige inden påske ringer de fra Landbohøjskolen og siger at nu er de klar til at operere ham og at jeg skal komme ind med ham den 1/4... da det jo som bekendt er 2. påskedag, fortæller jeg hende at jeg er en fattig studerende og ikke har råd (eller lyst) til at have hesten stående derinde alt for længe, så om det var nødvendigt at komme med den der... men jeg skulle altså komme med den!!

Ok.. vi kører hesten derind, og jeg finder en pige og spørger hende hvor min hest skal stå... pigen svarer: " guud jamen jeg har lige skrevet at din hest ikke kom alligevel, hestene skal jo ankomme inden kl 15"... arghhh fedt nok.. hende i telefonen havde jo sagt mellem 9 og 17.. første irritations moment.. men ok... hesten er nu afleveret og vi drager hjemad.

Jeg tager så ind og besøger krikken dagen efter og den er blevet undersøgt og alt er jo fint nok da.. jeg hygger og tager hjem igen.
Onsdag har jeg ikke tid til at tage derind og besøge "patienten" da jeg jo bliver nødt til at arbejde og da jeg kommer derind i dag står hesten bare stadig og glor og den er IKKE blevet opereret...

Jeg tøffer jo ind i sekratariatet og spørger hvad der sker og jeg får at vide at han først kommer under kniven på mandag (altså den 8/4) så nu har min hest stået i en uge på skolen i stedet for at stå derhjemme og hygge sig. (ja ja pengene drøner vi jo ud og plukker på træerne)

Jeg kan gå med til, at den skal derind de 2-3 dage før operationen, så de er sikre på at den faster og alt det, men en uge uden der er sket noget... ja jeg føler mig kraftigt taget i røven!!!

For det så ikke skal være løgn går jeg ind til en dyrlæge og spørger hende om det ikke er muligt at krikken kan komme lidt på fold... for en hest som er ude fra 7 morgen til 20 aften kan da kun blive skør af at stå inde i 18 dage så... og hun svarer at han da er ude hver formiddag... Ja det er jo lækkert nok, at han kommer ud, det er jeg da glad for, men ingen har spurgt mig som ejer om ham må komme ud...

Først og fremmest er det jo på ejers eget ansvar hvis der kommer skader eller den stikker af og andet er at krikken jo er vant til at have dækken på.. Egentlig er den dækken-sag ikke så vigtigt, da det jo er varmt og dejligt, men det er da princippet i at de ligesom ikke informerer eller spørger mig som ejer, men bare gør hvad der passer dem!!

Jeg er såååå gal, så jeg opfordrer jer alle til lige at stoppe op engang og stille en million spørgsmål til hvad der foregår, inden i sender krikken derind, ellers ender i nok i samme situation som jeg er i nu!! øv øv hvor er jeg gal!!

-miki-

p.s. og til dem af jer der er kommet helt herned til.. tillykke... du er godt nok udholden hvis du har læst ovenstående også...*gg*
0
0
Svar på denne tråd

Re: arghhhh.. masser af agressioner!!
Forfatter: 
Dato:  04-04-2002 22:36
Hej Pretty Fancy

Ojjj....hvor ville jeg også blive gal !!!!
Jeg sender arrige tanker til skolen...+@#`'¤$£#@~¨#^>

:-* :* :* :* :* :*

Medfølende hilsen fra Lilli

Love your horses - they deserve it.

;) ...................Take care Lilli...................

lkhorses@pc.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2002 23:23
Hej Miki,

Det er synd for Bob og dig, men det er godt du skriver om det.

Skolen har godt nok et lettere blakket ry, jeg har selv ikke anvendt dem de sidste 20 år, efter at være blevet behandlet ca. ligesom du, blot med en hund.

Men. Der er jo efterhånden flere private hesteklinikker. Hvad med Tattersall Hestehospital (Charlottenlund) eller heste-hospitalet i Helsinge?

Hvis jeg skulle have en hest indlagt, ville det sidste sted jeg valgte være Skolen.

Er det meget billigere end andre steder?

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

ØV!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2002 00:05
...Tjah - - - det er ikke hvad jeg ville kalde "service" det der...

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: ØV!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2002 06:22
Næææææææææ men er det ikke par for the course, de prøver jo at efterligne den resterende sygehusvæsen eller have I misunderstood it??? NYT SIGNATUR!!!! med venlig hilsen, ARIEL
http://black_swan49.tripod.com/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2002 12:37
Ja Lilli

Kan du huske det svineri Skovgård lavede med Tucker da han skulle kastreres?
glemte tråde, infektioner og demåtte lukke ham op igen.
+selv om du var ny ejer og ukendt af hospitalet kunne du bare gå ind og tage heste og gå med den uden nogen spurgte om noget.
Man føler sig ikke tryg ved de store steder.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2002 19:21
Ja - DET glemmer jeg aldrig.
Tucker blev opereret tre gange på 2 mdr. og stod i en pennicilindøs lige så længe.
Den sidste gang de opererede ham, vidste hverken Helle eller jeg noget om.
Jeg kom for at besøge min nye hest - og fik at vide, at han lå i opvågningsboksen !!
SÅ hentede Helle ham hjem. Da vi skulle vaske det megasår, der "pludselig" var på indersiden af baglåret (der slet intet havde med kastrationen at gøre)
fandt vi to sting dybt inde i bunden af såret. GAD vide, hvordan sting sådan pludselig - helt af sig selv - ender i et knytnæve-stort sår på indersiden af baglåret på en hest??
Nå, men heldigvis kom han sig jo "The one and only" Two Eyed Tucker Doc.

Love your horses - they deserve it.

;) ...................Take care Lilli...................

lkhorses@pc.dk
0
0
Svar på denne tråd

FLERE agressioner!!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2002 17:02
Ja så er der endnu engang nyt i sagen...

Jeg ringede til dyrlægen igår og forhørte mig om hvorfor operationen var udskudt og hvordan og hvorledes... og nu skal i bare høre da...

Det var jo mig bekendt mellem 7 og 10 dage han skulle være der inde... nu er det lige steget til 14... og det er vel og mæske hvis alting går godt da!!!

arggghhhh 0g det koster mig jo kun den nætte sum af 60 kr per overnatning derinde... jeg er ved at blive idiot.. har mest lyst til at tage ind og hente krikken selv...lige med det samme!!

-miki-... som er ved at være pænt ked af at jeg ikke undersøgte priserne på div privathospitaler først....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2002 17:05
Hejsa Jette...

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke tænkte så meget på at tjekke og gøre ved, da mine egne dyrlæger anbefalede skolen... og de er virkelig super dyrlæger... så jeg undersøgte det ikke selv... det nurde jeg have gjort, men man lærer jo så længe man lever!!

-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider