Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

hvor finder jeg en Quarter
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 14:06

Jeg vil gerne høre om nogen herinde ved nogle gode steder hvor jeg kan købe en Quarder horse?? Jeg bor i Jylland og det ville være rarest hvis det kunne være et sted her i jylland.

Og hvad koster sådan en? Kan de fåes til 30-50.000 ligesom en alm dressurhest?

PFT hilsen Fremilla

0
0
Svar på denne tråd

Quarter
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 14:09

Du kan bl.a. kontakte følgende :

www.littlecreekranch.dk

www.valleyview.dk

www.laerkehoej.dk

www.jmc-quarter-horses.dk

eller se inde på www.dkqha.dk - der er en liste over stutterier.

Pøj-pøj

/Trille

100% stabil paint/lippizaner sælges

- se min præsentation

- Mit behov for at være sammen med andre er kun en
lille smule større end mit behov for at være alene....

0
0
Svar på denne tråd

Der er ogå
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 15:53

nogle af westerntrænerne der sælger blandt andet Jonna McCabe: www.mcCabe.dk eller Sannee Klindt www.Sanee.dk

Begge i midtjylland.

Held og lykke.

Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Littlecreek
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 16:02
Deres hjemmeside hedder www.littlecreek.dk De har nogle rigtige dejlige heste - var klar på at købe 2 af dem, hvis jeg havde tid og råd :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Lærkehøj
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 18:07

Jeg kan se det ikke er gået så godt med mine links

Såeh.. det er www.laerkehoj.dk og jeg kan se at en anden har rettet linket til Little Creek Ranch - tak for det

/Trille

100% stabil paint/lippizaner sælges

- se min præsentation

- Mit behov for at være sammen med andre er kun en
lille smule større end mit behov for at være alene....

0
0
Svar på denne tråd

købw hest
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 19:11

hej

prøv www.showhorses.dk der har jeg købt og er meget tilfreds

hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

2 quarter heste i Vordingborg
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 21:24

Hej Fremilla.

Vi har taget nogle velredne quarter heste hjem fra Italien.

Der er evt. noget for dig, kontakt mig, Lone på 40535008.

Med venlig hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Tyske heste
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 08:03

Hej

Jeg har nogen gode kontakter i nord-vest-tyskland.

Både redne erfarne og unge heste.

QH, PH og Appy.

Jeg har været med til at finde heste i Tyskland til en del danskere efterhånden og i flere prisklasser.

Hvis den rigtige hest ikke er "på lager" kan vi finde den.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Quarter
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 10:42

Hej.

Hvis du kunne tænke dig et føl, er der to på vej her på Djursland,så du er velkommen til at kontakte mig, hvis det var noget.Den første kommer i løbet af kort tid og den anden midt i Maj. Mvh. Bente

0
0
Svar på denne tråd

mon ikke
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 11:32

man først skal vælge hvilke klasser man ønsker at ride og så derefter finden en egnet hest, der kan levere inden for det/de valgte grene.

Der er jo ret så mange klasser inden for western og de fleste avler efter anlæg og speciale.

En Pleasur og en Reiner er jo ikke helt det samme...

bare et lille NB/PS

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

Eller også
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 11:47

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på min hjemmeside. www.3t-equestrians.dk . Her er også billeder af hestene.
0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 12:43

hjælpen til jer alle. Der er noget at kigge igennem.

Det er til min kæreste jeg søger en hest. Han synes Quarter heste er flotte og synes også western ser godt ud.

Han skal i første omgang igang med at ride igen, så hesten skal være fornuftig og rar. Senere vil han få undervisning i western ridning.

Jeg har bare hørt at Quarter heste skulle være fornuftige heste med et godt temp...

Ved ikke om ideen er helt hen i vejret.

Jeg rider alm dressur på middelsvær niveau, så kan ikke hjælpe med western. Han ville gerne først lære det grundlæggende dressur og derefter western.

Lyder det som en ide eller skulle vi holde os til en alm hest og så kan han jo købe det western udstyr han synes er flot til den??

- Lige en ting mere. Hvilken mærke western sadler er gode? Hesten skal ikke gå med noget bras.

Håber I vil hjælpe igen

Hilsen Fremilla

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 13:01

Pernille Bendix på Little Creek ved Randers, hun kan hjælpe dig/jer med hest, undervisning og udstyr...

www.littlecreek.dk/

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Køb den mest egnede hest
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 15:56

Tjah, hvis i vil have en god begynderhest som ikke er for dyr og ikke har fejl og har et vist ridemæssigt niveau...så køb en anden race.

Westernhestene er ret nye i DK og derfor er avlen først eskaleret de seneste ca 10 år. Derfor er de fleste heste til salg ret unge.

De først importerede ehste var med en stor hovedvægt på hopper som siden har været i avlen. Der er meget få aktive rideheste over 8 år sammenlignet med engelsk ridning. Dem der er har enten fejl eller er ret dyre.

I Tyskland var man tidligere på den så der er et større opbud, men det er meget at rejse langt og se på flere heste for en begynderhests skyld.

Mit råd ville være at købe en 10-års nordbaggekrydsning (for at få den mindre gang). Sådan en flink LB vallak til måske 15-20.000 på 155 i stg.

Det får du aldrig en god westernhest for.

Lad ham tage et par år på den og se så om økonomi, ambitioner osv hr mod på at investere i en god westernhest.

For tiden er priserne faldende pga det langsomt stigende udbud. Det kunne også være et incitament.

Ja QH osv er generelt flinke heste. Men de skal også være veltrænede. Og så starter vi ved 40.000 for en ok hest.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider