Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Belgiere og western??
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 01:30

Ja.. er der nogen herinde på dette dejlige, fredelige fora der kender noget til belgiere og western??

sagen er den at jeg gerne vil ride western (ja jeg vil ride igen) når jeg køber min næste hest, som SKAL være en belgier (lækre, dejlige dyr..)

Jeg er godt klar over at den ikke kan lave alle de der øvelser ligeså godt som en Quarter/paint/noget-hest kan..

Men tror I det ville kunne lade sig gøre..

Eller er det helt hen i vejret??

Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 08:46
alle heste kan bruges til western ;) nogen er dog bedre til nogle ting end de andre er...
Men ja, alle heste kan western ridning
0
0
Svar på denne tråd

ja ja...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 09:52

Min mand drøner da rundt på en tinker, og han (hesten) er tilredet hos Rikke Madsen i western style.

så hvis grundridningen er kommet ordentligt ind, er det vel i princippet ligegyldigt hvilken hest det er. Men ved jo godt selv hvor begrænsningen for hvad man kan ride med den er.

Så bare klem på.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Alle heste...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 11:08

kan lære western grundtrin. Og alle heste kan hygge rides i en westernsadel. Og Nina har ret i at tinkeren også ses anvendt med stor succes, men belgieren er en stor tung koldblodshest og ikke skabt til at skulle galopere medet og lave svære øvelser, så min mening er, og det er min personlige mening, at hvis man gerne vil ride western og ligefrem skal købe en hest for at køre det, så ville jeg hverken vælge belgiere, shirere eller de tungeste modeller af tinkerne... For mange som rider western, finder hurtigt ud af at det kunne være sjovt at nå lidt længere og ride stævner, også for hyggens skyld, og her mener jeg ikke at de tunge heste når så langt. Der er helt klart undtagelser, ligefrem at handle en så tung hest til det ville jeg ikke.

Vil du bare gerne lære grundprincipperne og ellers ride hygge og ture på din hest, og måske starte klubstævner i trail og pleasure, så kan det da sagtens lade sig gøre, men jeg mener bestemt at du vil få større glæde af en anden mindre race eller blanding.

Vi tager ikke mere de tungeste heste med i vores kvægkurser, simpelthen fordi de bliver tændt op af at ville efter en ko. De har det sjovt og vil gerne lege med, men adrenalinen og hovedet vil mere end hvad kroppen kan magte og det er jo også nogle gevaldige hove de skal bære rundt på.

Nina og martins Wizard er en lettere type tinker og han klarer det fint. Igår havde han sin ko debut og med stor succes, så jeg håber ikke at mit svar tages ilde op. Jeg vil bare råde dig til at tænke dig grundigt om inden du låser dig fast på så tung en hest. Tænk over hvad du ønsker med din westernridning og hvad dine mål er først.

Men som sagt før. Alle heste kan lære western grundridning.

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 11:57

Jeg har endda set en af slagsen til et hygge stævne på rideskolen i Grindsted.

Jeg kan ikke lige huske, hvor det var de kom fra, men vist Sønder Jylland???

Rytteren kan jeg heller ikke huske hvad hed, men hesten var en ordentlig bamsedreng der hed Max

Mvh Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

Belgiere
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 12:54

Her er et herligt link, hvor du kan se, hvad man kan bruge belgiere til, udover at ride dem.

www.kbrhorse.net/pag/belg01.html

Love your horses - they deserve it
www.lkhorses.dk
Proud owner of: Boons Prediction
0
0
Svar på denne tråd

Lilli..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 14:16

Den var da sød.. tak for linket ;-D

Svar på denne tråd

¤¤¤ Howdy..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 23:25

Den sværre hest der var med til stævne i Grindsted var en Jyde hingst og den gjorde det godt.

Det vil en belgier også kunne, man behøver jo ikke nødvendigvis at drøne afsted med 180 i timen.

I Jensens Cowhouse har vi en belgier... Hansen... se ham på min præsentasion, vi er i første omgang ved at køre ham til.. som Kanon hest for 7th teennessee kavaleri og der er ingen tvivl om at han også skal westernrides og på kvæg.. han har allerede været på kvæg i snor, bare for at bevise at det tit er hestene der hidser kvæget op så det ikke er til at styre... når Hansen tager det roligt og spasere en tur blandt kvæget, så tager kvæget det også helt roligt..

Så til dig der ønsker en Belgier... KØB DEN.. de er bare såå dejlige og samarbejdsvillige. En rolig hest er guld værd.

¤¤¤ KanonKærligHesteHilsen Mulle.¤¤¤

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider