Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

westernrejse i udlandet...?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 11:05

Hej kære westernfolk.

Jeg bliver student i sommeren '06 og herefter ønsker jeg at komme på et udenlandsophold på en ranch.

Jeg ønsker at arbejde med westernheste og lære noget om ridningen osv. da jeg er ret ny inden for western.

Jeg har ikke egen hest, så der skal være mulighed for at jeg kan låne en hest at ride på og jeg har intet imod at skulle arbejde på ranchen med det daglige arbejde.

Men jeg er så gået fuldstændig i stå. jeg har ingen kontakter til udlandet og slet ingen kontakt indenfor western (er som sagt ret ny).

Selvom jeg har søgt nogle forskellige steder, så er jeg interesseret i hvad som helst i kan tilbyde! Bare jeg kan komme til at arbejde med disse skønne heste (quarter, araber, appaloosa, paint).

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Knus Lindis, en kommende westernrytter

PS. Jeg havde tænkt på lande såsom USA, Sydamerika, Australien, New Zealand. Men hvis i kender nogle andre, så skriv endelig!!

Paradico - du er min lille yndlingspony forever <3
Gaia, du var min største udfordring og min første hest - vil altid huske dig <3

Den, der sårer andre, bekymrer sig ikke om sig selv - Leonardo da Vinci
0
0
Svar på denne tråd

Tog selv turen til Texas
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 13:22

da jeg var blevet student i 90 og igen i 97.

Vil bare sige at de fleste steder kommer du til at arbejde meget hårdt og uafbrudt i mange timer hver dag og det er kun en del af arbejdet der involverer ridning.

Løn får man ikke, højst lommepenge hvis man er heldig.

Men kommer man hen et sted hvor det er sjovt at være og man lærer noget er det også sliddet værd.

Få fat i nogen westernblade og så vær fræk og ring de forskellige steder op og spørg om de mangler nogen/kommer til at mangle nogen.

For Tyskland findes der et Stellenmarkt på siden Wittelsbuerger.com hvor forskellige trænere bl.a. annoncerer efter medhjælp.

Husk at det ikke uden videre er tilladt at arbejde i USA.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 16:02

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

Det er skam muligt.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 20:29

Hejsa Gaia.

Jeg er lige kommet hjem fra en længere tur, som bl.a. inkluderede 5 mdr på en Ranch i Wyoming. Det kan godt lade sig gøre at få en arbejdstilladelse igennem - også uden at skulle arbejde gratis.

Men det er nu ikke noget man bliver rig af, men jeg fik "room and board" og 1000$ om måneden fast. Derudover kom drikkepenge (som absolut ikke var små) og en bonus ved endt sæson på omkring 5000$. Så jeg kom derfra med overskud...

Men der er forskellige regler på forskellige steder, så spørg dig frem. De er iøvrigt ikke meget for at fortælle om lønnen, men da det ikke var vores bevæggrund i første omgang var det jo bare en ekstra bonus.

Det kan være hårdt slid - helt sikkert - men det er absolut en oplevelse jeg aldrig ville have været foruden...

Tricket er at finde en arbejdsgiver der gider gøre noget for at få dig over. Det er nemlig ham/hende der skal lave det meste slid med visummet. Jeg kom afsted på et H2-A visum - som er et agriculture visum og min arbejdsbetegnelse var "Ranchhand". Men arbejdet var fortrinsvis at være Wrangler og turistguide for turisterne. Men også at arbejde med fodring, dyrlægen, vi tilred nogle heste, satte camps op i bjergene, lavede hegn og slæbte tunge halmballer. Men alt i alt en fantastisk oplevelse...

Et link du evt. kan bruge som start: www.duderanchjobs.com. Og begynd at nærlæse den amerikanske hjemmesides visumregler. Husk AL information de beder om til samtalen - hvis du kommer så langt. Men det er bare at blive ved, og ikke give op.

Skriv endelig hvis du vil have mere info. Jeg ÆÆÆLSKER at planlægge - også selvom det ikke er for mig selv :-)

Hej fra Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

kontakt ariel paladini
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 21:46

han kan vel se efter noget til dig i brasilien.

Smil forlænger munden
Glæde forlænger livet

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 22:23

Tusind tak for alle jeres svar. det er dejligt at folk gerne vil hjælpe Kom endelig emd flere forslag/tilbud hvis i kommer i tanke om noget!!

TinaStormy: Okay, det vil jeg være opmærksom på så - mange tak!

Tyskland har ikke den store i interesse, men tak fordi du alligevel foreslog det.

Susanne h: tak, men Tyskland har desværre ingen interesse. Ellers

mange tak.

Rikzz: Wow, hold da op, det lyder som om du har haft det sjovt.

Jeg henvender mig nok til dig igen, kommer til at bruge noget hjælp til planlægning osv.

jeanettes: Mange tak til dig også. nu har jeg en masse at vælge imellem. Tusind tak!

Knus Lindis

Paradico - du er min lille yndlingspony forever <3
Gaia, du var min største udfordring og min første hest - vil altid huske dig <3

Den, der sårer andre, bekymrer sig ikke om sig selv - Leonardo da Vinci
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider