Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hjælp-før jeg kører fast!!
Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 13:56
Jeg ser en fastkørsel forude...
Min søde fjollerbakke har temmelig svært ved at fatte meningen med benene. Altså hun har endelig lært at flytte sig sidelæns for dem, selv om hun ikke altid er helt med på til hvilken side det skal foregå...
Men måden jeg foretrækker at ride mine heste til biddet er at få dem bøjet af i siderne- altså ta' i gennem og så sidde stille bagefter. Hmm hvor er det svært at forklare... Og det synes jeg ligesom ikke jeg kommer så langt med på hende. Hun laver bare volterne små i stedet for at respektere det indvendige ben.
De problemer jeg plejer at hjælpe andre med er nu mine egne... Og hold op hvor er det irreterende.
Hun er vældig sød og vil gerne, men vi har lidt kommunikations problemer og derfor tænkte jeg at jeg måske skulle prøve noget nyt.
Jeg har ikke kæmpet med hende i lang tid, og ville gerne helt undgå at begynde.
Så westernryttere- Nogle råd???
Mange hilsner Mette og den kommende stjerne Janni...Suk...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hjælp-før jeg kører fast!!
Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 14:13
Hej Mette

Prøv at stille hende ud af volterne. Meningen er at hun skal opfatte tøjler og ben som to uafhængige hjælpere.
Start med enkelte skridt i skridt. Skridt rundt på en volte 5 omgange ca så hun ved at i er på en volte. Tag i udvendige tøjle og pres med udvendige ben. Når hun giver efter slipper du straks og fortsætter på volten. Det skal være kun lidt tøjle og meget ben.
Gør det for ca hver ½ omgang så der kommer ro på ind imellem. Hvis hun gør det meget fint en gang kan du evt holde stille lidt og rose hende.
Prøv så at stille indad og brug indvendige ben. Evt skifte volte så du bruger samme ben og tøjle til at stille indad som du brugte til udad.
Efterhånden stiller du hovedet mere og mere.
Til sidst skal du kunne ride frem, tilbage, skråt til siden osv med hestens hoved stillet i en vilkårlig vinkel efter din lyst.

HUSK at give efter ved den mindste smule eftergivenhed fra hesten også selv om den ikke var klar over hvad den lavede. Det lærer hun hurtigt.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 14:20
Hej Tina.
Det lyder lidt som det jeg plejer, men det virker meget fornuftigt at give ro ind imellem.
Jeg vil nok for meget for hurtigt...
Takker
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 15:22
Hej Mette

Det vil de fleste.
opgaven er at få hende til at fatte hvad det er du vil og hvor glad du bliver og hvor rart hun har det når hun gør det rigtigt.
Du må endelig ikk e"mobbe" hende ved at småpirke hele tiden. Forlang at hun skal reagere...omend kun ganske lidt i starten og slip hende så helt lidt.
Forsøg at holde skridttakten.
Det første er sværest. Senere når hun kan grundprincipperne kan du bygge videre.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Lidt reklame *s*
Forfatter: 
Dato:  07-07-2001 09:53
Hej Mette

Jeg kan næsten kun sige groundwork... og groundwork...
Få hende først og fremmest til at reagere på dine signaler fra jorden... så kan du flytte hende og dele af hende når og hvor du vil fra jorden... så er det med at omsætte det til hesteryg, i starten kan det evt. kombineres med at rytteren giver signalerne og en hjælper til at give signalerne fra jorden, hvis det er en utrolig fatsvag hest.

Så vidt jeg husker er Janni en jo en fjordbolle, og de er nogen gange lidt "selvstændige" *ggg* Min fjordbolle på 2 har jeg været til Clinic med i groundwork, han bestilte næsten ikke andet end at rulle sig *GGGGG* Han bestemte selv om vi skulle lave noget på banen ... Men gud hvor var han sød *s*

og så kommer vi lige til reklame delen *s*
Jeg ved selvfølgelig ikke hvem, og hvor meget træning i får.

Vi ( den flok vi rider sammen med) får en westerntræner over slutningen i August eller starten af september. Og så afholder vi selvfølgelig Clinic... det er på Ålborgkanten, og i skal være velkommen, både med og uden hest.

Hilsner Joy
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider