Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Debat!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 18:11

Hej alle..

En lille ting jeg godt kunne tænke mig der kom en lille debat ud af måske..! Og også for at få jeres mening..!

Hvad for en position skal hestens hoved være i, i en reining??

Zan Freckles Hickory...Hollywood Dun It

Skal det være der hvor hesten arbejder bedst..?

Jeg ved nemlig at der er diskutioner om hvor hestens hoved skal være placeret i en reining..

Nogle siger det skal være der, hvor hesten arbejder bedst, og andre kæmper en brav kamp for at få hovedet ned..!!

Hvad synes i selv om det..!?

Hesten skal vel også være bygget til at gå med hovedet i en lav holdning, for det er da synd, hvis hesten ikke synes det er rart at have hovedet dernede, men arbejder bedre med det oppe, og derved kommer til at lave sine øvelser bedre..!!

God jul til alle..

Ditte...

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 18:30

det er der jo så vidt forskellige meninger om.

Hesten er jo ikke bygget til at gå med næsen i sky, men den naturlige holdning hvor hovedet nærmest er vandret.

Nu ved jeg ikk præcist hvad du mener med det du skriver, da der bare står reining, men jeg går ud fra at du mener i et fuld stop/slide stop?

Så vidt jeg har kunnet finde fem til så stopper en hest bedst hvis den sætter sig rigtigt ned på bagen (ikke helt selvfølgelig*G*) med forbene forholdsvis "strakte" så selve kroppen egentlig står skråt op/i en vinkel, og så igen med hovedet pænt i rette holdning som jeg vil mene er stort set vandret. Så den osse er klar til at "cykle" med forbenene under slidestoppet.

Så er der plads til at bageste ende kommer rigtig ind under kroppen, den kan bruge forben/skuldrene ret frit, og hovedet er den naturlig stilling.

(Forklaringen er bestemt dårlig, men jeg kan ikke rigtig få det sammensat anderledes lige pt.*S*)

Men der er sikkert flere meninger om dette...

Elsket eller hadet, intet midt i mellem.
Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

en blid mellemvej?
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 19:17

Kan man stemme for en blid mellemvej? Jeg personligt synes den ene er for lav og den anden for høj.

Jeg har altid lært at hesten skal være vandret og der skal være en linie fra ørene og helt ned til krydset... halsen skal være let buet.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 21:09
Hej.. min personlige mening er at hesten skal bære hovedet så halsen går i en rund bøjning med rygraden, der bær hesten sig mest korrekt og skader ikk' ryggen når der opstår "stød" ved stops, eller andre krævene øvelser.. Derfor går jeg så for ind for det 1. billede der er sat ind :)

Mh Mia
0
0
Svar på denne tråd

Hvad mener dommerne..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 16:12

det er vel rent faktisk det det dreje sig om!

Et sliding stop er fuldstændigt uinteressant i alle andre sammenhænge.

En hest, der stopper (katastrofe bremser) ved, at stoppe ved, at sætte sig på bagparten - altså slide er ikke mere effektivt end en hest, der katastrofe bremser ved at dykke ned på forparten og "skyder" bagparten i vejret - det er lige effektivt.

Set udfra et rytter synspunkt er det mest behageligt, at hesten "sætter" sig på bagparten - altså "slider" fremfor, at dykke ned på forparten.

I sidst nævnte tilfælde er der stor sandsynlighed for, at rytteren "forlader" hesten - udover hestens hals.

Men de 2 stop er for hestens skyld lige effektive, hvorfor det er et spørgsmål om, hvad dommere i konkurrence regi dømmer - alt andet er uden betydning.

Mvh. Per Beinov

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider