Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvad er nu det?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 11:34

Jeg sidder og læser et landsbrugsblad, og så står der at alle, der har heste skal være registreret og det er et krav fra Foderhygiejneforordningen.

Man skal indberette hvor mange tilsætningstoffer (vitaminer og mineraler)man har tænkt sig at give sine heste i 2006, det skal være inden 1. januar 2006 det skal være indberettet. Ellers bliver man trukket i EU støtte.

Alle der håndtere foder eller fodre dyre SKAL være registreret, dette træder i kraft 1. jan 2006

www.husdyrindberetning.dk og

www.pdir.dk/foderhygiejne

Vidste I det?

Gør I det?

0
0
Svar på denne tråd

Yep, den er god nok
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:35

Jeg ringede til Plantedirektoratet i sidste uge, pga. en tråd på Hyggesnak, og den var god nok. Så jeg downloadede dokumentet og indsendte det i sidste uge.

Hun sagde derinde, at man ikke vil få bøder førend om et par år, og da registreringen blot er gratis så kan man jo ligeså godt gøre det. Det koster kun et frimærke.

Hun oplyste mig også samtidigt at det var ligemeget om man fik flere eller færre heste efter registreringen her, man skal ikke sende ind igen uanset antal hypper.

0
0
Svar på denne tråd

se liger her
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:39

Prøv at se under økonomi/samfund og love hvor der er skrevet om det, under LoneK i velf. indberetning af foderoplysninger.

Smil forlænger munden
Glæde forlænger livet

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:45
Det er ikke for menig mand, men kun for virksomheder.
0
0
Svar på denne tråd

Forklaring
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:51

Jeg har lige fået at vide at folk med heste kun skal indberette det, hvis man i forvejen har får eller køer, da de skal indberettes. hvis man "kun" har heste, skal de derfor ikke indberettes.

Hvis man skulle indberette det, ville man allerede ahve fået et skema tilsendt.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

duppideei
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 13:14

Jeg talte med Christina Skov, Plantedirektoratet, d. 24.11.05, som oplyste mig at alle ejendomme hvorpå der var dyr som kunne eller kan bruges til slagtning skal oplyse om der gives tilskudsfoder og hvad det bestod af. Det var det der issued.

Forskellen mht. Svin/køer vs. Heste var om man havde besætningskoden for Svin/køer disse eksisterer ikke for heste,fjerkræ og gedehold.

Det er både for landbrugsvirksomheder og hobby/fritidslandbrug uden CVR-nr.

Det var blot det jeg fik oplyst!!

Jeg hende også denne dag, at selv om mine små madørerer derhjemme, bestående af 2 runde ponyer, som blot får alm. grovfoder fra Greve Mølle, Gulerødder og Hø og halm ad libitum, så skulle jeg også sende skemaet ind. Og vi har ikke svin, køer, geder eller fjerkræ derudover. Blot farmen og EU-støtten.

Jeg ville ikke spare de 4,50 kr. og printet af dokumentet.

0
0
Svar på denne tråd

man skal
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 13:15
skal vel også have søgt om EU støtte for at kunne blive trukket for den.. hvis de skulle reg. alle folk med en enkelt hest så skal der da vit knokles en del

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 13:17

Det var ikke Christina Skov jeg talte med, det var: Christina Reenberg, tlf. 45 26 35 22

0
0
Svar på denne tråd

ok men
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 15:20

skal man skrive hvad man fodre med, for jeg er bare dummere end andre folks børn og ved ikke hvad:

Forblandinger = Blandinger af fodertilsætningsstoffer eller blandinger af et eller flere fodertilsætningsstoffer med fodermidler eller vand som bærestof, der ikke er bestemt til dirrekte fodring.???

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Til Tina
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 19:27

Flg. er blanketten der skal bruges, jeg håber man kommer direkte ind på blanketten når du trykker på linket:

www.pdir.dk/Files/File...dbrug1.pdf

Og bruger du blot ligesom mig en færdig grovfoder så skal du bare sætte kryds i Nej for tilskudsfoder (det fik jeg ihvertfald oplyst)

Samtidigt vil det stå anført tydeligt på fodersækken hvis der er en tilskudsfoder i som er i den "grå-zone" hos plantedirektoratet.

De bedste hilsener

endnu en

Tina

0
0
Svar på denne tråd

jamen hvis man ikker får EU-støtte
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 07:11

er det så osse nødvendigt ? ?

Ikke som jeg læser det...man bliver trukket i støtten eller den helt bortfalder hvis man ikke registrerers så jeg kan ikke se at det er menigmand/privatfolk som skal udfylde de papirer...

Og hvis det er for ALLE...hvad sker der så hvis man ikke afleverer de papirer ?

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en forvirring
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 08:59

ja hvem kan nu finde ud af alt dette. Er det ikke bare endnu et glimrende eksempel på at man indfører nogle regler uden at tænke det helt igennem. Og når man så har lavet en forklaringsliste, burde man så ikke få nogen til at kigge på om det er forståeligt for menigmand.

Derfor gør vi følgende: Vi udfylder brevhovedet med vores adresser og lignende og vedlægger derefter et pænt brev om at vi ikke forstår deres skrivelse, men kan oplyse at vi bruger disse produkter, og her vil vi så liste vores foder op. Så vil vi skrive at de så kan udfylde resten og til sidst skrive under på alle papirerne. Det burde alle os der er i tvivl om disse regler gøre, så kan man i direktoratet måske finde ud af, at det er noget møg de har lavet.

René

0
0
Svar på denne tråd

EU kan rende og hønse
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 11:00

Da jeg ikke har nogen støtte de kan trække i, så kan de bare møde personligt op, med politiet, og så skal de nok få de oplysniger de mener de har brug for i deres ufattelige, latterlige bureaukrati

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

opfølgning
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 07:26

God morgen

hvad har I rundt om i landet foretaget Jer mht registreringen?

Jeg har min hest opstaldet på en hestepension, hvor vi selv skal være ansvarlige for at få vore dyr registreret.

Da ingen andre end pensionens ejer er CVR registreret bliver prisen for registreringen:

A)

500 kr i oprettelse hos Plantedirektoratet

100 x 4 = 400 kr ( opkræves for 4 år ad gangen)

= 900 kr 1. gang

såfremt man ikkke giver sin hest alle mulige vitamin tilskud

B)

500 kr i oprettelse hos Plantedirektoratet

1500 kr

=2000 kr, såfremt man ønsker at kunne give sin hest alverdens vitaminer og tilskud.

Alternativt

få din hest chipmærket.

95 % af alle i vores stald er nu skrevet op til chipmærkning.

Vi har fået et tilbud fra en af de lokale dyrlæger, så prisen pr. hest bliver 500 kr.

Derudover få du jo så proppe alt det du vil i hesten.

Hvad gør I andre?

med venlig hilsen

Pernille

Jeg benytter også

Westernportalen
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:46

HAR tilmeldt mig, idet det kun Toffie der var chippet ved årsskiftet.

Men Breezer er blevet chippet i forbindelse med hendes ocd-operartion, så nu vælger jeg at få chippet Rosie også.

Skal lige have afmeldt min tilmelding hos plantedirektoratet.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Intet..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 08:52
Jeg har intet gjort, for begge mine heste er chippet.

Pletter på mine heste, det er bare det bedste
Se Little Meadows hjemmeside her

Se min westernrytterprofil

0
0
Svar på denne tråd

Hvad skulle man goere uden EU?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:21

Ja det er endnu engang EU der har gode ideer.

Hvad skulle man dog goere uden disse genier?

Heldigvis bliver de rigtig godt betalt for deres uundvaerlige arbejde (ja det er ironi).

Det her skal goeres for at man kan checke at der ikke kommer heste med forskellige daarlige stoffer ind i slagtepuljen.

Derimod bliver svin, kvaeg og andre industrielle slagtedyr stadig sproejtet med alverden medikamenter.

Hvor er logikken i denne her galskab, i sidste ende bliver dette vaere end lovgivningen i de forenede stater, og tro mig den er speciel her.

Hav en god dag.

Frank

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 12:38
vi har valgt at lade alle heste chippe, vi gider helt ærlig ikke alt det papirarbejde...

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider