Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Mecate
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 22:12

Hejsa.

Nu har jeg endelig fået købt mig en bosal. Men hvilken mecate skal jeg vælge? Nylon eller hestehår? Eller findes der måske et helt andet alternativ??

Hilsen Mette

*Livet er for kort til lange underbukser* ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Noget der kan vaskes
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 07:35

Jeg rider selv med mecate og snaffle bid.

Da man pludselig har det lange 'stepdown' reb haengende kommer man let til at raekke det hen af jorden naar man staar af og har fat i toejlerne.

Derfor ville jeg starte med en bomuld eller nylon mecate. Naar du saa bliver vant til spiltovet kan du skifte til en hestehaars mecate der jo er mere autentisk.

Jeg rider altid min hest i snaffle bid, men forleden dag havde jeg glemt hovedtoej og bid. Nu ville jeg jo ride saa jeg red hende i girmme og bandt spiltovet rundt som toejle. Hun reagerede mindst lige saa godt som med bid saa jeg har lige bestilt en rahuds bosal som min ven laver til mig.

Hav en god dag

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg rider
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 08:38

med Bosal rider jeg med en mecate af hestehår, det tager lidt tid at vende sig til da det stikker lidt :-) men det kan samtidig hjælpe heste til at lære neckreining.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er til hestehår...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 10:53
...Også som mecate. Men køb en af ordentlig kvalitet, ellers kan du ikke ride i regnvejr...!
(En halehårsmecate af halvdårlig kvalitet bliver stiv og hård og stikkende som en stålwire med pigtråd om...)

Frank: Et spiltov er den opstaldningsform, hvor hesten står bundet mellem to vægge - i stedet for at stå i boks.
Det, du tænker på er lead rope - det hedder træktov på dansk.

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

har en nylon
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:42

Da jeg ikke rider med handsker om sommeren ville jeg have et som jeg kunne holde på uden det stikker.

Smil forlænger munden
Glæde forlænger livet

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider