Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

¤¤¤ Super Søndag m/ Anders Lake..¤¤¤
Forfatter: 
Dato:  15-11-2005 20:16

...Først ...men så ... Ja.. fortælle det hele gør jeg ikk, det er trods alt os der har betalt for de guldkorn vi fik og vi fik mange... hvem ville ha troet at der er tider i kvæg ridning hvor det er relevent, rigtigt og fuldstændigt logisk at vende ryggen til kvæget... altid har man fået af vide at man ikk må vende ryggen til og det var faktisk meget svært at få lært at gøre det... og tænk selv om Anders har ry for at være en hård, prof og meget konsekvent træner... så udbrød Marion pludslig..

DET er jo dyrevælfærd... ja..ingen kalve blev mast,ingen blev klasket op i rækværket og den mindste tendens til kogalskab hos rytteren, greb Anders i opløbet... ingen ko jagt her !

Det handler om kontrol og cowsense, om at hjælpe hesten til at forstå...vi ska noget med den her kalv... og når den så begynder at forstå hvad vi skal, så skal vi hjælpe den med det ride tekniske og er vi bare for dårlige der og skal vi bare ha lært at ride... Jo det tror jeg nok..

Mange af jer har set min lille Traver/quarter hoppe Gipsy og hvordan hun har flejnet ud tit og ofte, bare en kalv eller andet rørte lidt på sig... Inden Anders kom, havde vi fundet hendes Cowsens, på lige for med Pot og Fuser æder hun kalvene, der er ikk en kalv hun ikke kan flytte.. det er noget med atityden og sammen med Anders til at påberåbe de rigitge hjælpere, lykkedes det os at lave nogle gode vendinger efter kalven.. nogle af dem man kalder cut.. jeg kalder dem hop.. og jeg skal love for at Fuser fandt cutting hesten i sig selv ,ved første og andet hop går det fint, ved 3je hop taber jeg balancen og ved det 4je er jeg næsten faldet af..Og det er umuligt for Fuser at hoppe mere, Anders prøver at få mig til at korigere, jeg griner og siger.. ja men jeg kan altså ikke styre hverken arme eller ben når han hopper sådan... Og så fik jeg den: DEN hesten er for go til dig, den hopper ikk, DEN arbejder... når man har tænkt lidt over sådan en svada fra en hovedrystende Anders... så bliver

man altså lidt meget glad.. Anders er ikke en der smider om sig med rosende ord.. JOOO vi skal vist ha lært at ride lidt bedre

for under kyndig vejledning, var det alle kanon goe heste...

Og hvis det går som vi drømmer om, ska vi lige øve os lidt, og så ha Anders herover igen til Marts, så der håber jeg virkelig der er flere der har lyst til at være med, om ikk for andet, så for jeres kvæghestes skyld.. Vi har også en plan om en uge clinik i uge 25 el 27.. derfor er det maske godt at ha fået lidt forhånds viden i marts, men for at sådanne projekter skal lykkedes skal vi være min.10 og max 12 ryttere.. dvs vi mangler 6-8 kvægryttere der gerne vil være med.. denne gang gik det med kun 6 heste, for vi fik det til spotpris..det gør vi ikke næste gang. prisen bliver omkring 1000 for en weekend og ca 2000 for en 5dages uge

plus minus.

Jeg vil meget gerne om i skriver og fortæller om i har nogen interesse i det... gerne her på nettet..

og jeg vil også gerne vide om i syntes jeg skal holde nogle cutting trænings stævner...

Til sidst vil jeg bare lige fortælle at mine kalve fik ros og Onkel morfar fik vist sin sjove side, Onkel morfar er kalvenes barnepige , en gammel rar stud.

HerligHesteHilsen Mulle.

¤¤¤ Go for en ko.. så det Cowhouse ¤¤¤

0
0
Svar på denne tråd

Tack för det!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 13:11

Tack för en fin söndag till alla som var med!

Hoppas att vi ses i mars!

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤ Det hoppas jeg også...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 01:36

Anders... Men som du kan se andets sted på siden, vil de på sjælland ha Per Larson... og Jyderne... de sir`ikk en lyd.

¤¤¤ HerligHesteHilsen Mulle.¤¤¤

0
0
Svar på denne tråd

mulle...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 08:15

jeg kunne da muligvis godt finde på at tage turen over broen til Marts for at deltage i weekendclinic´en...

Var lige inde på Krak for se hvor langt der er og 235 km afskrækker mig ikke men der er jo det med økonomien så når du har en mere præcis pris må du godt lige sige til så jeg kan regne på det...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤ hvis du er med...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 17:13

... så finder vi sefølig en bro rabat til dig...og du hører sefølig nærmere, når jeg ved noget mere..

0
0
Svar på denne tråd

Mulle...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 20:31

lyder godt

Måske jeg kunne overbevise min kone til at køre med på en weekendtur

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤ Ja, det ku du gøre..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 12:15

... Der er en masse serværdighedder i området, der er værd at kikke på.. Givskud zoo.. legoland.. og alt det de har i Esbjerg osv... og hesten den kikker vi efter mens i kører rundt... Den kan stå i boxen eller komme på en lille fold...

Ja, hvorfor ikk... turist og ride weekend..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider