Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Barrelrace/pole-bending jan man det?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2002 23:02
Hej allesammen.

Jeg sidder her netop hjemvendt fra generalforsamling i min engelske rideklub hvor jeg netop er blevet formand . Og så var det at jeg tænkte.... Vi snakker tit om at der mangler lidt klasser for dem der ikke lige tør give sig i kast med store fine forhindringer eller er bange for at starte et helt dressurprogram af den ene eller anden årsag. Så var det lige at jeg overvejede om man kunne prøve at foreslå at udskrive barrelrace og pole-bending som showklasser. Det var måske en måde at få introduceret nogle nye ryttere til stævner. Er det noget som man må/kan gøre? Det ville da måske være lidt sjovere end alm. ponylege.

M.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Re: Barrelrace/pole-bending kan man det?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2002 23:03
UPS! Stavefejl i overskrift...Men det er også sendt. SORRY!!!

Randi
0
0
Svar på denne tråd

Re: Barrelrace/pole-bending kan man det?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2002 23:30
Selvfølgelig kan og må man det - og det er en rigtig god idé!
Pole Bending minder meget om Pony Games' Slalom - og Barrel Race har jeg rent faktisk lige set en engelsk rideklub herovre tage på programmet.

Jeg synes, det er kanon at få blandet engelske og western-klasser lidt ... åbne nogle nye døre!
Vi har jo f.eks. i Born Riders taget et par engelsk-prægede klasser på programmet - og engelskrytterne synes det er rigtig sjov at kunne være med på deres egne præmisser, og i deres sædvanlige udstyr.

Pøj-pøj :-)

/Tanja B

Find alle oplysninger vedr. Baltic Sea Open 2002 - BM i Westernridning - på Born Riders' hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Sagtens!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 01:17
Har været speaker til ponystævner, hvor Barrel Race er et hit! Det er anderledes, men dog til at gå til - og fræs er noget ALLE ponyryttere ka' li'!

Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Barrelrace/pole-bending jan man det?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 07:31
Hvorfor skulle man ikke kunne det?
De fleste heste kan jo godt lide en løbetur (men ikke alle rytter kan).

Men jeg vil foreslå, at I også kiggede på trail, for det er noget, som i første omgang "kræver" at man kan skridte.

Vi har en "bro", som er lavet af 2 paller med en plade over. Så har hestene noget at gå over. Min ridelærer lægger så bomme på jorden, så vi har en labyrint, som vil skal gå igennem - og hestene elsker det. Men det er hesten elsker - og det kræver faktisk ret så megen kontrol over hesten.

hilsen jan
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 08:46
Hej

Da jeg red engelsk havde vi altid en afsluttende klasse til vores små gårdstævner der hed "funfræs". Tror vi selv opfandt det.

Det er en agilitybane for hest og rytter på tid.

Feks skulle man ride slalom, stå af og sætte sig på en stol og få hesten til at gå 2 gange rundt om stolen, springe et lille spring, gå på line på en bom eller hoppe i sæk mens man trækker hesten,kaste en bold efter et mål fra hesteryg, ride med en kartoffel på en ske et stykke vej osv osv. Man kan sagtens indlægge næsten alle trailforhindringer også.

Det var enormt godt og blev netop ofte vundet af små adrætte ryttere med søde fjordheste eller skovtursheste der var vant til lidt af hvert mens de "fine" heste stod af over for sække osv...vild jubel hver gang.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 08:53
I kunne osse prøve det der hedder "DOLLAR RACE"
SET en seddel af papir som præsenterer et værdi af , lad os sige 10kr (pr rytter) så skal man ride i galop, i trav eller i skridt,,,,,,,, efter som en der står i midten råber op om, den sidste der taber sedlen får alle pengene. Rytterne som taber deres seddel skal kvitte med det samme og komme ind på midten. Det lærer dem noget om at side rigtigt. med venlig hilsen, ARIEL

http://members.tripod.com/Blackskunk

på engelsk

http://www.worldonline.dk/~Blkskunk

på dansk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 10:30
..og fedt initiativ i øvrigt!! Der er virkelig mange "alm" ryttere der kunne bruge et pift af noget nyt... og det kunne jo være en perfekt ide til at forene sportsgrenene!! Man kan jo ikke troppe op til at springstævne eller dressurstævne med westernudstyr på!

-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2002 11:52
Mange gode forslag.Tak for det.

Nu skal jeg jo lige se hvad resten af bestyrelsen mener, men jeg vil da se hvad jeg kan gøre ved det. Jeg synes selv det lyder spændende.
M.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider