|
|
|
|
| Rebgrime |
|
|
Hej
Ja man kan godt få en rebgrime som passer en shetter. Du kan købe en hos Ute Lehmann. Prøv at kigge på hendes hjemmeside www.horseinharmony.dk
Mvh Rikke 
Westernsadel sælges se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| One size |
|
|
For lige at slå en ting helt 100 % fast, så er der slet ikke overhovedet noget der hedder one size i grimer.
De skal være lavet af det helt rigtige bløde materiale som skal kunne være meget flexibelt, og må ikke kunne gi sig i længden.
Knuderne skal også være bundet helt nøjagtigt.
Så at gå ind i en eller anden dyreforretning, eller på en tilfældig markedsplads og købe en grime bare fordi det er en snoregrime, det duer altså ikke.
Hilsen Torben
Natural Horsetraining v/ Torben Andersen Træning af problemheste - Trailertræning som speciale Hjemmeside - Mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig |
| Forfatter:  |
Mattie |
| Dato:  |
10-09-2005 20:02 |
|
Jeg fik en rutineret veninde til at binde en til min shetlænder, for jeg kan ikke lave knuderne rigtigt. Og det er dødvigtigt at de er præcis som de skal være, huske også at den skal benyttes med omhu.
Når alt det er sagt, ja så har jeg været glad for at bruge den til min shetter når vi har trænet, den er lige så effektiv på sådan en "lille skid" som på alle andre heste.
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Malu |
11-09-2005 17:54 |
|
Rikke:
Tak for oplysningen, der futter jeg da lige ind og kigger
Torben:
Ved ikke om du bemærkede at "one size" er i "" ? Nu ved du jo selvfølgelig ikke at jeg har været inde i en decideret heste-udstyrs-forretning og købe den, eller at jeg har fået og stadig får hjælp/undervisning i brugen af den (samt andre ting), så fred være med det.
Men jeg kan da se med mit blotte og utrænede øje, at den jeg har på ingen måde kan sidde på min shetter uden det går helt galt - deraf spørgsmålet.
Malu |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhbljbhl |
|
|
Hej Malou
Jo jo det så jeg godt, og det var bare en almen oplysning, også til andre som læser tråden, du var jo godt klar over det, ellers havde du nok ikke lavet indlægget.
Dedsuden havde Rikke Thøgersen givet det perfekte svar.
Jeg er glad for du vil lege med din shetlænder, det er sejt.
Hilsen Torben
Natural Horsetraining v/ Torben Andersen Træning af problemheste - Trailertræning som speciale Hjemmeside - Mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en |
|
|
i det helt rigtige materiale, og købt for en formue. Du kan købe den biligt. Hilsen Lisa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv at |
Trine Søeberg |
21-09-2005 00:15 |
|
kigge ind under: http://www.meldgaards.dk De laver rebgrimer...ved ikke om de laver i små størrelser, men prøv at spørge dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke gode nok |
|
|
De er ikke gode nok, og slet ikke til en shetter. De er alt for stive, og til en shetter vil de nærmest være et stykke ståltråd. Problemet med sejlgarn som de bruger, er at der er flettet kerne inden i, og det kan ikke gi sig. Hilsen Torben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rebgrime fra Ute |
|
|
Ja, jeg efterlyser også en rebgrime til en Shette, og til min Tinker. Jeg brugte en dårlig udgave til min Tinker, og hun fik nogle kedelige brændemærker. Jeg skrev så en mail til hende som har med shoppen at gøre hos http://www.horseinharmony.dk, men har absolut intet hørt fra dem, det var den 14 sep. jeg skrev. Jeg bestilte en grime til min Tinker og en til en Shetter. Jeg valgte at sende en alm. mail, da jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle bestille grimerne uden at få reb med også - dem har jeg nemlig selv. Øv, men har altså intet hørt. Så hvis nogen ved hvor jeg kan købe disse rebgrimer i ok matriale - så høre jeg gerne fra jer. Hej fra Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Torben |
|
|
Måske Torben kan svare mig på dette. Hvad er forskellen på en alm. rebgrime købt hos Ute, og dem der hedder Hackamore, traditionelt og Hackamore, moderne??? Jeg rider p.t min i en alm. rebgrime i en noget dårlig kvalitet - så en rebgrime kan jo også bruges til at ride med. Hej fra Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hackamore |
|
|
Hej Mette Forskellen på den moderne og den traditionelle er, at på den moderne er der kun tøjlen bundet på, på den anden er der samtidig reb med, så kan du bruge det til hvis du skal gå med hesten eller lave nogle øvelser fra jorden, Har selv en "moderne" men jeg tror jeg ville vælge den anden, det er meget rart at have det lange reb, der er jo så bare lidt mere at holde styr på. Håber ikke at dette blev for kompliseret !! hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mecate |
Frank Carlsen |
22-09-2005 08:28 |
|
Nu skulle det med toejlen vel egentli ikke have noget med grimmen at goere. Jeg rider med en mecate. Det er en toejle der er ca 6 meter lang. Af den bliver lidt under 3 meter brugt som egentlig toejle og resten traektov. Mecate bruges baade paa hackamore, bosal og i mit tilfaelde snaffle bid. Jeg kan iovrigt anbefale hestehaars mecate da disse er rigtig gode til at laere hesten neckreining med. Hav en god dag Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Anna og Buller |
|
|
Hvad er så forskellen på rebgrimen og hackamoren - hvis der altså er nogen. Syntes matrialet på grimen og hackamoren hos http://www.horseinharmony.dk, virker til at være forskelligt, men måske jeg tager fejl. Ved ik hvad jeg skal købe el. bestille. Har sendt en ny mail til dem i dag, håber så at høre fra dem snart. Hej fra Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
Frank Carlsen |
22-09-2005 16:59 |
|
Jeg hved ikke hvad terminologien er paa Dansk, saa baer over med mig. Hvis det er det samme som herovre saa er en grimme til at lede hesten fra jorden og en hackamore er en bidloes trense. Hav det hyggeligt Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette. |
|
|
Forskellen er der faktisk ikke, hacamoren er en alm grime påmonteret en tøjle som man ikke kan tage af. Når vi laver hacamoren vælger folk en grime, og vi binder knuden. Grunden til at Ute's shop ikke har svaret, er der har været bøvl med emalen, men den virker nu igen. Hilsen Torben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OK SÅ... |
|
|
Så skal jeg altså bare ha bestilt to reb grimer. En til en Shetter og en til en Tinker. Jeg binder jo bare selv mit reb på grimen når jeg bruger den til at ride med, så jeg har vist ik brug for hacamoren. Har skrevet til shoppen igen i dag, og har ik hørt noget endnu, men måske i morgen *SS* Takker for oplysningen... Hej fra Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rebgrime |
|
|
Hej Mette Knuden er lidt speciel, jeg har både en grime som jeg træner med og så hackamoren når jeg rider, men hvis du kan lave den der knude, så er det jo godt nok. Hilsner Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt Knob |
Frank Carlsen |
23-09-2005 18:38 |
|
Ja hvis det er en hackamore eller Fiador knob saa er de ret sjove at binde. Jeg tror dog ikke at det er den rigtige hackamore knude. I stedet er det nok dette Knob. Det interesante ved de rigtige Hackamore og Fiador knob er at de, saa vidt vides, ikke har maritim oprindelse, men er udviklet specielt til at binde hackamore og bosal. Have fun Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|